{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Mynte
VIP
Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163

HA Info - Copyright/reklame på billede {{forumTopicSubject}}

Vi vil gerne minde om at det ikke er tilladt at lægge billeder ind på HG som er mærket med et logo der ikke er dit eget. Så hedder du Susanne Hansen og på billederne står der Manfred Jensen, så må du ikke bruge disse billeder. Dette gælder uanset om du har fået lov af fotografen til at bruge billedet. Er billedet markeret må det ikke bruges her på siden.

Desuden må dit eget logo ikke indeholde reklame. Det anses for reklame så fremt der står en hjemmeside addresse på billedet eller hvis logoet siger noget i stil med "Herman Foto"

Dette gælder for både hesteprofiler, annoncer, fotoalbums og videoer.

Man bedes afvise hesteprofiler der indeholder ovennævnte billeder.

Og man er velkommen til at sende et link til en af os hjælpe-admins, hvis man skulle stødde på billeder der ikke overholder kravene.

Mvh Hjælpe-admins

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HA Info - Copyright/reklame på billede
  • Mynte
    VIP

#1   20. feb 2010 Har man fotografens tilladelse kan man også få hans/hendes billeder UDEN logo på, og dem må i gerne bruge

• Mynte
    VIP

#3   20. feb 2010 Maze - ja du må gerne skrive dit navn på dine egne billeder, så længe navnet ikke indeholder reklame

• Mynte
    VIP

#5   20. feb 2010 Du behøver da ikke tilladelse af dig selv til at bruge et billede du selv har fotograferet? Forstår ikke helt spørsmålet

• Mynte
    VIP

#7   20. feb 2010 Nej, så må der ikke være logo på billedet

• Mynte
    VIP

#10   20. feb 2010 Du kan jo vise dine billeder frem med logo på. Og ønsker brugerne at bruge dine billeder, så må de bede dig om at sende dig billedet uden logo på.

Og uanset om der er logo på dine billeder eller ej, så må andre ikke bare tage dine billeder uden at få lov smiley

• Mynte
    VIP

#12   20. feb 2010 Nej... ikke direkte

Du kan have copyright på et billede både med og uden mærke (logo) på billedet. Medens hvis der er synligt mærke (logo) på billedet, er det samtidig også copyright mærket

• #13   20. feb 2010 De billeder jeg har er mine egne billeder og mit eget logo må jeg gerne have det eller skal jeg udskifte de billeder?

• Mynte
    VIP

#14   20. feb 2010 Ditte, så længe det blot er dit eget navn der står på dine egne billeder, så er det ok smiley

Jeg har feks også skrevet "Nane" på en del af mine egne billeder smiley

• Mynte
    VIP

#15   20. feb 2010 Ditte - kan dog se du har mindst et billede hvor der står noget i stil med RD Foto, og disse skal fjernes

• #17   20. feb 2010 okay smiley Det får jeg lige gjort

• #18   20. feb 2010 skal lige forstå dig ret, jeg må gerne skrive mit navn, altså Ditte og et logo på billedet?

• Mynte
    VIP

#19   20. feb 2010 Man kan ikke sammenligne tøj og fotografier smiley

Fotografen beholder copyrighten på billedet selvom du betaler for at bruge denne ene kopi. Med mindre du frikøber billedet, hvilket er rimlig dyrt, hvorved fotografen afgiver rettighederne og dermed også copyrighten til dig (dette er noget der sker yderst sjældent).

Selv reklame er copyright. Fotografen har mærket billedet, for at andre kan se, at denne er oprethaveren på billedet og dette er samtidig copyright, ligemeget hvor på billedet logoet er placeret eller hvad logoet består af. Det er en markering fra fotografens vegne, der viser, at dette er hans billede. Du har blot fået lov til at bruge hans billede til det formål aftalt med fotografen.

• Mynte
    VIP

#20   20. feb 2010 Ditte - du må gerne skrive feks (c) Ditte eller Ditte og et lille hestehoved eller lignende... men du må ikke skrive Ditte Foto eller Ditte.dk (hvis du nu havde en hjemmeside der hed sådan smiley )

• #21   20. feb 2010 Okay, tak så ved jeg det smiley

• Mynte
    VIP

#23   20. feb 2010 Camilla - problemet er, at vi ikke kan vide om en bruger har fået lov at bruge et billede der er mærket. Er et billede mærket, er det for det meste for at beskytte dette fra at blive taget af andre brugere. Vi kan ikke bruge vores tid på at spørge efter hos hver enkelt fotograf, om brugeren har fået lov til at bruge dette mærkede billede, derfor er reglerne ens for alle... Billeder der er mærket med en anden persons logo = forbudt

Ikke at tale om billeder med reklame på, de er helt forbudt, da dette er gratis reklame, som andre betaler dyrt for at reklamere for i bannerne du kan se rundt omkring på siden.

Kommentér på:
HA Info - Copyright/reklame på billede

Annonce