{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævner mod hest på 1 ' er?
  • #2   10. feb 2010 jeg gør det både med Anton (146) og Glorija (136) Glorija kan kun til klubstævner. men jeg er ved at tage licens så jeg kan komme til distriks stævne med Anton smiley jeg har haft mine ponyer i mange år (snart 10 år) Glorija er født hos mig og Anton fik vi som 3 års så overvejede overhovedet ikke at sælge dem til fordel fordel for en stor hest. også passer jeg bedre i højden til mine ponyer og er mere tryk ved dem end ved en stor hest smiley

Synes det er fint og synes ikke der er blevet dømt ned fordi det er ponyer. du kan se mine resultater som pony i heste klasser både under Anton og enkelte under Glorijas det er både blevetr til 1 pladser og 2+3 pladser smiley det er bare et spørgsmål om du rider din pon yordenligt så den er velredet, så kan den gå konkurence på lige fod med hestene smiley Glorija vandt endda en LB1 for hest efter hu´n ikke havde gået stævner i over 1 år og hun er endda min "gammel" spring pony fra min ponytid som jeg nu rider dressur på og hun er som sagt kun 136 cm smiley nogle bliver lidt sure og muggen når der kommer sådan en bette lort og slår dem, men sådan er det smiley

• #3   10. feb 2010 og når jeg engang kal have en ny hest så bliver det en maks 1ér pony igen som jeg opklasser med mindre jeg lige pludselig bliver større / tungere smiley

• #4   10. feb 2010 Har set en del gøre det og klare sig fint i de lavere klasser, men lige så snart det ryger op over LA2 så kæmper de en hård kamp gangartsmæssigt og pointmæssigt. Selvom de har redet et perfekt program uden nogen fejl, det er jo svært at sige men det kommer jo an på dommerne.....men har den holdning at det ikke burde være tilladt til c stævner og op da ponyerne er lettere at ride og kommer lettere rundt på de små volter osv

• #5   11. feb 2010 Camilla: jeg har redet en LA2 på Anton for hest vi red til 63,10 % både min og hans første LA2. Ikke nok med det red jeg forkert og han var ikke helt optimail gående. (Måtte melde fra resten af stævnet, fordi jeg ikke ture ride mere på ham, og det var også godt for han blev små halt oppe til stævnet, ikke mere end mange ikke lå mærke til det, men det gjorde alligevel han stod halt i over 3 måneder. og der skulle vi endda have redet klub mesterskab og en cup i LA2 og der havde vi faktisk rigtig gode chancer smiley

men rigtig nok som du siger har de lettere ved at lave små volter, men så hestene har stadig langt lettere ved at lave fx en fri trav som ser ud af noget. det er lidt svært på en pony :)når det skal sammenlignes med hestene smiley

Der hvor jeg klart kan score flest point er på mine ponyer er så velredet og stabile. de kigger store set ikke mere er stabil i holdningen og bruger sig ryg og bruger sig bagfra og ikke bare render på forparten og så ved at ride præcist.. smiley

• #6   11. feb 2010 hvis det var "forbudt" og opklasse ponyen til distriks stævne ville jeg have et problem og sikkert aldrig unne starte et for jeg er ikke selv ret stor og har ikke ret lange ben, så jeg passer perfekt i højden til min pony på 146 cm (link fjernet) så kan jeg komme ned og bruge mine ben ordenligt og jeg føler mig ikke tryk ved at arbejde med store heste. selv min søster hest på 155 cm synes je er stor for mig og håndterer i hverdagen når den hun skal trækkes ind og ud osv

• #8   11. feb 2010 Louise jeg ved flere ponyer har gode resultater i heste klasser, men syntes de får det svær når det går op over LA2.

De fleste kan have problemer med at komme ordentlig ned om hestene, det er også derfor jeg skriver at ponyer er lettere at ride (-: er jo selv endt op med en på¨175 og det er noget af en kamp, men han var lige den perfekte hest, han måtte dog gerne være 10 cm mindre (:

Ville da gerne selv ride pony og gør det også en gang imellem dog ikke til stævner (-:

Kommentér på:
Stævner mod hest på 1 ' er?

Annonce