{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

hestens 11 bud? - din mening? {{forumTopicSubject}}

<i>HESTENS 11 BUD
1. Enhver adskillelse fra dig betyder sorg for mig, tænk over det når du anskaffer mig.
2. Giv mig tid til at forstå, hvad det er, du forlanger af mig
3. Gør mig tillidsfuld - du er hele mit liv.
4. Vær ikke vred på mig længe ad gangen, og slå mig ikke som straf.
5. Du har dit arbejde, dine fornøjelser, dine venner;
men jeg har kun dig.
6. Tal med mig - selvom jeg ikke forstår dine ord, så forstår jeg, når din stemme glæder mig.
7. Jeg glemmer aldrig, hvordan du har behandlet mig.
8. Før du slår mig, så tænkt på, at mine tænder med lethed kan knuse din hånd - men jeg gør det ikke.
9. Når du bliver irriteret på mig, fordi du selv har travlt, så tænk på, at jeg måske har ondt et sted, bare er ked af det, eller mangler dit selvskab
10. Tag dig af mig, når jeg bliver gammel
også du bliver gammel.
11. Vær hos mig, når jeg har det svært.
Alt bliver lettere, fordi jeg har dig
Det fik mig til at tænke over noget.</i>

<b>Hvad er <i>din</i> mening om disse bud?</b>

- Jeg mener de er useriøse, jeg kan ikke se hvordan hesten skulle kunne tænke sådan? :o)
bare kom med en ordentlig diskuttion!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestens 11 bud? - din mening?
  • #1   9. feb 2010 ^^^ Det er også hundens 11 bud smiley
    Ved ikke lige hvorfor nogle fandt på at kalde det hestens. Men ja det virker total ulogisk, for en hest er ikke klog smiley

• #2   9. feb 2010 Heste har jo også hestevenner? Mine har da hinanden (har tre), og de er venner, men bruger stadig hvert sekund på dem. Men ja, en hest tænker ikke sådan der^^ Men det gør vi mennesker måske, det er nok en god 'opstrammer' for folk, der ikke bruger nok tid på den.

• #4   9. feb 2010 Det er jo ikke en hest der harfortalt det her til nogen.. Det er jo for at få folk til at tænke over hvordan vi behandler vores dyr.

Hvis det kan få bare en enkelt til at tænke over hvordan han/hun opfører sig overfor sit dyr så syntes jeg de bud er guld værd.

• #5   9. feb 2010 synes de er fair nok for hesten er måske ikke klog men behøver omsorg og er menneskets bedste ven

• #6   9. feb 2010 helt afgjort ja, hvis de bud kan få nogle folk til at ændre stil og behandle dyret godt, så synes jeg det er gode - i den grad!

jeg synes bare - af os der nu behandler dyret ordentligt- at det er lidt overdrevet at sige. altså, felix er godt nok min bedste ven, men ikke min eneste ven! han har også nogle gode venner, (og veninder smiley )

• #7   9. feb 2010 Det er jo også HUNDENS 11 bud.

En hund har jo for det meste kun 1 ven, og det er os som hundejer. Så det er klart at hunden føler sig ensom når den skal være alene hjemme eller lign.
    Prøv engang og læs den igennem, og tænk på hunden imens smiley
    Det hænger langt mere sammen

• #8   9. feb 2010 Hvis man skal kigge sådan helt nøgternt på det, er størstedelen af disse 11 bud et menneskes følelser projiceret over på en hest... MEN jeg synes alligevel budene er gode på den måde, at de får os til at tænke over, hvordan vi behandler vores heste... på at vi har et ansvar overfor vores dyr, når vi har anskaffet dem. smiley

• #9   9. feb 2010 Vil også mene at det er hundens.

Hetsens bøn:

Elskede herre.

Skænk mig foder og drikke, og når dagens arbejde er gjort, skænk mig så en ikke alt for lille plads i din stald!
    Tal til mig, thi ofte vil din stemme erstatte bidslet.
    Vær god mod mig, og jeg skal tjene dig
    med endnu større glæde og elske og ære dig.
    Ræk ikke efter pisken, når det går ned ad bakke.
    Slå og spark ikke, når jeg ikke forstårdig, men giv mig tid til at fatte dine hensigter.
    Og når det rækker mod enden, elskede herre, når jeg ikke længere kan være dig til nytte,
    bønfalder jeg dig: Lad mig ikke sulte og fryse,
    og sælg mig ikke til en anden herre,
    men skænk mig en barmhjertig død.
    Det bønfalder jeg dig om i al ydmyghed i vor herre Jesu navn, han som selv er født i en stald.

Amen.

• #10   9. feb 2010 Det kan godt være, at heste ikke tænker sådan, men hvis vi tænker som om de gjorde, så vil vi lettere forstå dem og omvendt..

• #11   9. feb 2010 Det er hundens 11 bud og ikke hestens 11 bud dét der ;o)

Kommentér på:
hestens 11 bud? - din mening?

Annonce