16. mar 2005 Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
HVor er det en dejlig hest jeg har {{forumTopicSubject}}
Looksen har imponeret ud over alt forventning idag.
Jeg lovede at hjælpe en lille pige med at lære at mønstre, og idag gik vi så igang. Hun havde sin egen hoppe med ude, og så gik jeg så med looksen, og viste hvordan man skulle holde tøjlen, og hvor man skulle gå ifht hesten.
Da det gik fint sagde jeg til hende at hun nu kunne prøve med looksen, da hende egen er er så god til det med vendingerne og sætte i trav. Den først gang gik jeg med op ved siden af, og de startede så med at stille op, og selv om tøsen fik taget lige nok fat i ham, så stod han pænt med det samme. Og han gik fint et skridt frem for at stå rigtigt.
Så kom de til at skulle lave en vending og lukas han flyttede sig lige så fint for hende.
Nu var det så tid til at skulle trave, og normalt når jeg har fat i tøjlerne, plejer det at skulle foregå for fuld udblæsning, men ikke nu. Han luntede lige forsigtigt med da den lille tøs ikke løb så stærkt.
Han har bare været så dygtig, og det er situationer som denne som overbeviser mig om at visse mennesker herinde fra tog fejl, da de sagde han skulle skydes her og nu 8-)
Det bedste var at han hele tiden fik massere af ros syntes han...
Bagefter kom han ud i longen med sadel på, og det efter godt og vel en måneds pause, og her var der intet problem...
Er bare så glad for den lille mule Og det var der også en lille pige der var idag
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.326
det lyder da rigtig dejligt.. de der opture har man brug for.. og bare det at nyde en hest udvikling..
alle kan jo blive dygtige med den rigtige opvækst.. nogle skal bare have lidt længere opstart end andre
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Men nu er banen jo ved at være brugbar igen... HVis man da ser bort fra de 30 cm sne 8-)
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.326
det skal nok komme på et tidspunkt man må bare være velovervejet og tålmodig
men dejligt med "engleheste"
maj 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 447
HVor er det en dejlig hest jeg har