{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Projekt Svin :) {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld jeg snart har oprettet et ligene emne flere gange, men har virkelig brug for hjælp til og komme i gang (:
Jeg har valgt b.la at skrive om hvordan man kommer op på 35 grise pr. årsso, skal så finde en problem stilling (:
Hvilke problemer kan det give at ville nå så langt op, det er jo ikke naturligt for soen og have så mange grise osv.
Skrive gerne hvilke problemer det kan give og en forklaring på det (:
Håber virkelig nogen kan hjælpe mig til og komme igang (:

På forhånd tak HG smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Projekt Svin :)
  • #1   4. feb 2010 kan der ske noget med soen? Vil ungerne være sunde og raske selv om der er kommet så mange samtidig? Vil Soen overhovedet kunne klare det?

• #2   4. feb 2010 *Christina *Laguco* *

Har aldrig spurgt om det samme.
    Og JO jeg skal selv lave min opgave, men jeg ved ikke hvilke koncekvenser det vil have, så derfor spørger jeg.
    Hvis det var så nemt ville der nok ikke kun være 3 i DK der har en svinebesætning med så mange smågrise pr. årsso.
    Gode ider kan man aldrig få for mange af.
    Og har ikke lavet dette indlæg fo og få sådanne kommentarer, det hjælper mig ikke og er bare irreterende !!! smiley

• #3   4. feb 2010 Fimse+Prut xD [Klassisk&HMS] .

Tak for svaret, dejligt med et ordentlig svar jeg kan bruge til noget (:
    Ved bare ikke hvor jeg kan finde svar på de spørgsmål, det er også det der er mit problem (:

Men tusind tak (:

• #4   4. feb 2010 Du kan jo tage ud til disse svinebesætninger, eller ringe til dem, og spørge om du må spørge dem om noget, du skal bruge til en opgave smiley
    Har jeg før gjort, og fik fat i nogle super søde personer, der gerne ville hjælpe smiley

• #5   4. feb 2010 Tusind tak (;
    Det lyder som en god i`de smiley

• #6   4. feb 2010 Var så lidt smiley
    Hvis du ikke kan få fat i nogen, så skriv igen, har måske en gammel venindes far, der kan hjælpe dig smiley

• #7   4. feb 2010 problemet kan være hvilke avlssøer man udvælger, hvor mange levende og hvor mange dødfødte..
    Man skal sørge for at kuldjævne hele tiden, (hver 2-3 dag) så de passer str mæssig..
    Det er vigtig at soen har det så godt som mulig, med så få grise ved sin side som mulig..
    Det kan godt lade sig gøre. Men der skal vælges de rigtige avlssøer og de rigtige avlsorner..
    Det afhænger rigtig meget at sædkvaliteten fra den eneklte orne, hvor mange celler der er i hver portion og så videre..

Men ja, det var bare hvordan man kunne komme derop..
    Men det rigtige problem vil nok være om soen har plads i maven til alle de grisebasser, og om man kan finde en orne der har mange mange sædceller i hver portion..
    Håber du kan bruge lidt af det jeg har skrevet, ved ikk om jeg har forstået det rigtig..

• #8   4. feb 2010 Har du været på infosvin der står næsten alt hvis du søger der inde om grise og mange andre ting.

Ellers kontakt landmændende

• #9   4. feb 2010 (link fjernet) prøv at kigge på denne side der kan være der står nået du kan bruge.. er selv fodermester ved en svinebesætning men det er øko svin

Kommentér på:
Projekt Svin :)

Annonce