{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

min pony er voldelig overfor min hoppe {{forumTopicSubject}}

håber der er en der vil kunne give mig et godt råd..

alså jeg har en gammel vallak, en hoppe som har føl der lige er blevet vænnet fra, så har vi lånt et føl der skal lege med vores eget føl..
så for af vores føl coffee ikke skal suge mælken frem i min hoppe cookies patter igen går de to føl på egen fold og den gamle vallak frederik og cookie på deres.. det har også gået fint og der har ikke været noget..

det startede da vi fik coffee og vi også havde vores shetlænder petter, frederik bed og spakede ham de havde ellers haft det fint hinanden endtil der..
så solgte vi petter og han har det rigitg godt med to hopper...
så fik vi det føl "miss starlet" der skulle lege med coffee vi tænkte a det var en hoppe så han ville nok ikke gøre den ondt men frederik gik helt amok og jagtede den helt vildt så han kom for sig selv i et stykke tid..
så vendte vi coffe fra og cookie kom ind på frederiks fold det gik også fint..

den 7 december havde min fødselsdag og min far købte en 3 årig connemara hoppe som min havde ønsket sig helt vildt...
så i forgårs fik vi elmelys isabella hjem..
den skulle gå sammen med føllerne og lege med dem.. det gik også fint..

men så kommer det som jeg er helt vildt undrene over, frederik gik fuldstændig amok på cookie og tæskede hende, han har aldrig nogensinde gjordt noget mod hende for han kan slet ikke undvære hende, han smadrer hegn og alt for a komme hen til hende hvis hun går..
Han maste hende op et hjørne og begyndte a spake helt vildt og hun kunne ikke komme væk.. jeg tør slet i´kke tænke på hvordan hun ville have været kommet til skade hvis ikke vi havde stoppet ham.. han er jo sindsyg..

hvad skal jeg gøe...

de er ikke lukket ud endnu i dag for ved ikke hvem jeg skal sætte sammen og så stormer det helt vildt og cookie vil alligevel ind igen efter 10 min..

hjæp!

håber noget vil svare??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min pony er voldelig overfor min hoppe
  • #1   29. dec 2005 det lyder ik godt, stakkels Cookie :S

vi har aldrig rigtig været ude for noget lign., så det er lidt svært at sige hvad i kan gøre. men jeg håber i hvert fald i finder ud af det.

• #2   29. dec 2005 Jeg er lost... hvem er hvem, og hvor mange er der af dem?

2 føl ?
    2 hopper ?
    1 vallak og en shetter?

• #3   29. dec 2005 Min veninde har været ude for noget, men det var fordi der kom en ny vallak til, og der var to vallaker mere på et tidspunkt, Stjerne og Samson. men så kom der en til Valentino, og Samson som er i 20 års alderen jagtede ham rundt på HELE folden og vi vidste ikke hvad vi skulle gøre til vi fik dem splittet ad....
    Så gik de på hver sin folde med et lille mellemrum imellem så de ikke kunne snuse til hinanden det var meningen at de skulle lære hinanden at kende.
    Men så fik Valentino kolik og tarmslyng og døde...

• #4   29. dec 2005 det kyder noget voldsomt .... smiley ... kan nok ikke hjælpe dig... men det kan godt være noget forstyrrende for en gammel vallak hvis der kommer nye heste til .... ????

• #6   29. dec 2005 jeg besluttede mig for a de skulle ud i hold så isabella, coffee og miss starlet har lige været ude for de svingede godt sammen, de løb rundt og havd det vist mægtig sjovt men så begyndte de a fryse og så kom de ind ingen slås kampe.. hehe
    nu er frderik og cookie ude og han gør hende ikke noget de står og spiser sammen..
    så tror bare a frederik syndes a cookie skulle have lidt tæsk fordi a han ikke kunne komme hen til isabella..

heldigvis er der ikke nogen af dem der kom til skade..
    kun mit nye dækken.. hehe snøft..

håber a frederik vender sig til hende og han holder op...
    han har kun været voldelig når der er kommet andre..
    så tror det er rigtig der som Sisse N siger noget om..

p.s. til B1 kig på mine profil der er de alle undtagen isabella men hun er på elmelys profil...

• #7   29. dec 2005 Hej mit umidelbart gæt ville være at fredrik er en hest med meget stor reng.. altså en "hingst" og derfor gør han som han gør.. min vallak gør næsten det samme... alle hopper er hans hopper.. og ingen vallakere skal røre hans hopper.. så bliver han altså også helt vild.. men sålænge de holder sig fra dem.. gør han dem ikke noget.. men det er jo synd for de andre..

det eneste man kan gøre er at lade de andre heste gå sammen.. også evt få en vallak til at gå sammen med ham.. og lade hopperne gå for sig selv.. at han jagter hopperne.. er også for at vise dem at det er ham der styre flokken..

min havde nemlig også en periode med at jagte min hoppe da de gik meget sammen.. der løb han med halsen helt nede ved jorden og ørene trukket fladt ned.. alt imens han prøvede på at få hende ind i et hjørne... og dette skulle være en hingste ting.. smiley

Men få dem skildt af.. det er den eneste løsning du kan give på det problem.. og få en vallak til selvskab til fredrik..

Stine:)

Kommentér på:
min pony er voldelig overfor min hoppe

Annonce