{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Knopper i pelsen ? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg altså blevet mistænkelig (:
Moin pony har sådan nogle slags knopper under pelsen, det er som et slangs mygstik, bare hårdt.
De er meget små, men man kan sagtens mærke den hvis man lige køre hånden forsigtig over pelsen.
Man kan ikke børste det væk.
Nogen som ved hvad det er, eller hvad man han gøre ved det ?(:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knopper i pelsen ?
  • #1   16. jan 2010 Det kan være regn eksem.

• #2   16. jan 2010 min hest har dem også.. de bliver bare nogle gange lidt store... de er lige i sadellejet.. men der er blevet lavet en biopsi på dem.. og det var noget allergi...
    Jeg kan holde dem væk, ved at rense huden omkring næsten hver dag, med noget desinfikserende (staves) sæbe...

• #3   16. jan 2010 Ja det er sådan noget jord bakterie halløjsa smiley
    Det er vidst meget almindeligt.. På det stutteri jeg arbejder på der var der nogle stykker der havde det, og de fik en indsprøjtning af noget der fjernede det smiley !

• #4   16. jan 2010 Okay, tak for alle svarene.(:
    Min pony har dem på bagparten.

• #5   16. jan 2010 det lyder lidt som svedkunpper (men de er ofte stører?) ihvertfald er det meget normalt og går væk igen af sig selv, men det kan være meget svært at sige hvad det er når man ikke har set dem :S
    hvis jeg var dig ville jeg lige kontakte min dyrelæge eller en som har mere forstand på det der kan se det

• #6   16. jan 2010 Døjede med det, og udskiftede wrap, hø osv. Vaskede også i alt muligt uden held. Skiftede foder til sidst- wupti under en uge og de var væk!
    Kan godt fortælle at jeg virkelig bøvlede med vaskeri i viacon s, og andre lignende ting.

Tror absolut at det var overfølsomhed!

• #7   16. jan 2010 Det har min hest lige haft. Købte en spand fra st. hyppolyt der hedder Mikrovital , den skulle have 100 g om dagen. Anbefalet af en dyrlæge og vaskede hende hver dag på de angrebne områder med Equine Surgical Shampoo købt hos dyrlægen. Mikrovital styrker huden indefra og shampooen udefra. Min dyrlæge sagde det er en form for hudbetændelse. Min har 2 knopper tilbage men vil ikke vaske hende nu der er frost.. Har fået renset hendes dækken og underlag + strigler.

Vh Britt

• #8   16. jan 2010 Min veninde pony har det også.
    Hvis jeg ikke har fået det lidt væk om noget tid, ringer jeg til en dyrlæge(:
    De er kommet efter han er blevet klippet. tror det er noget overfølsomhed. eller noget ):

Kommentér på:
Knopper i pelsen ?

Annonce