{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Dyrevelfærd - Danmark-Sverige {{forumTopicSubject}}

Ante ikk lige hvad jeg skulle kalde overskriften.
Men jeg har ladet mig fortælle at de i Sverige har en lov der hedder at har man over 10 heste SKAL de have dyrlæge besøg en gang om måneden. Så sikre man sig at det kun er de mennesker som virkelig har råd til at eje så mange dyr der anskaffer sig dem. Synes det er en rigtig fed regel og forstår ikke hvorfor vi ikke har den her i Danmark. Den ville komme rigtig mange danske heste til gode!

Hvem kontakter man for at gøre opmærksom på dette? Er det dyrenes beskyttelse, hestens værn ...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrevelfærd - Danmark-Sverige
  • #1   13. jan 2010 Jeg tror du skal kontakte alle dem du overhovedet kan. For det er meget forskelligt hvem der lige gider tage sig af en sag, så jo flere du kontakter jo bedre smiley

• #2   13. jan 2010 Hm, hvad så med de mennesker der rent faktisk er ansvarlige og sagtens kan holde et hestehold på 10+ ?
    - Bare fordi man har over 10 heste, så er det da langt fra sikkert
    at der er behov for et dyrlæge besøg mindst en gang i måneden ?

Det er oftest enkle heste der bliver misrøgtede,
    og ikke kun store antal på en ejendom..
    Fordi jo flere heste der er,
    jo nemmere bliver misrøgt/vanrøgt opdaget.

- Jeg synes at en sådan lov vil påvirke alt for mange hestejere,
    som egentlig sagtens kan passe deres heste ordentligt,
    uden at skulle kontrolleres hele tiden !

• #3   13. jan 2010 DB og HV burde i stedet for være lidt mere effektive,
    og have flere folk ansat, som kan køre rundt og tilse heste..

OG så burde folk måske tænke sig lidt om før de anklager andre hesteejere for misrøgt/vanrøgt - for der er altså nogle sager der er helt til grin og spild af ovennævnte organisationers tid.

• #4   13. jan 2010 Tja jeg synes det er en god idé. Hvis jeg havde 10 heste ville jeg gerne få dyrlæge ud en gang om måneden hvis det er det der skal til for at gøre livet bedre for nogle andre heste. Man har jo ikke 10 heste hvis man ikke har råd til det, og de der har bør så lære noget af det og skille sig af med nogle..

Synes vi er meget bagud med dyrevelfærd her i DK, bare hesten har mad og vand er det åbenbart nok..

• #7   13. jan 2010 Deschain: Ja det har du nok ret i.. vil lige finde ud af noget med min veninde, det var hende som fortalte mig detm=)

Kommentér på:
Dyrevelfærd - Danmark-Sverige

Annonce