{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SKAL man have forsikring på hesten?
  • #1   12. jan 2010 ja og ne hvis din hest får en meget dyr skade er det dig der skal betale hvis den ikke er forsikret men hvis den er så skal du kun betale halvdelen jo

• #2   12. jan 2010 ja man skal havde ansvarsforsikring på sin hest.. de andre forsikringer er valgfri, men en god ide

• #3   12. jan 2010 Du SKAL have en ansvarsforsikring på din hest.

• #4   12. jan 2010 Du skal vist have ansvarsforsikring

men andet er frivilligt

personligt har jeg jeg 3 eller også er det 4 forsikringer på Chiara
    Ansvar
    Skade
    Brugs
    og en sidste vist som jeg ikke har navnet på

Så Chiara er forsikret i hoved og røv smiley

• #5   12. jan 2010 Hvad dækker en forsikring da, for den dækker vel ikke alle skader osv.

• #6   12. jan 2010 det kommer an på hvilken forsikring du vælger

den jeg har hos tryk dækker den ALT nødvendigt som ligger over 5000 kr

• #8   12. jan 2010 Det er ikke lovpligtigt, men vil helt klart være en anbefalning.
    Tænk nu hvis din hest bliver syg en søndag aften efter lukketid, av for dælen det bliver dyrt, hvis du ikke har din hest forsikret.
    - for det er jo for det første en weekenddag, hvor de oven i købet har lukket og så er det nattillæg, som bliver dobbelt så dyrt som normalt - bare et råd at få forsikret hesten.

Det kan også være om aftenen på hverdage, der bliver det også nattillæg.

• #9   12. jan 2010 Det kommer også an på hvor meget du vil betale i forsikring, der er mange der vælger en livsforsikring på 20.000 kr., hvilket dækker en hel del eventuelle dyrlægeregninger.

• #10   12. jan 2010 Ansvarsforsikring...
    En ansvarsforsikring er som når du ansvarsforsikrer en bil, den dækker skade på personer og genstande, men ikke hesten selv... Denne forsikring er lovpligtig.

Livsforsikring:
    Dækker hestens liv, såfremt den bliver akut aflivet eller lignende, du får udbetalt den sum du har hesten forsikret for...

Uanvendelighedsforsikring:
    Du får udbetalt din forsikringssum såfremt hesten bliver uanvendelig til ridning. Du får den sum du har hesten forsikret for.

Sygeforsikring:
    Alt efter forsikringsbetingelserne får du dækket en del af din dyrlægeregning...

• #11   12. jan 2010 Ansvarsforsikring skal man have, det er lovpligtigt.. men som en skriver er den ofte med i ens indbo forsikring hvis man har sådan en..
    Alle andre forsikringer er frivillige..

• #13   12. jan 2010 Ansvars forsikringen dækker hvis hesten laver skade på mennesker eller ting.. altså hvis din hest fx løber ud og smadre en bil eller lignende..den dækker ikke hvis din hest er syg eller skal aflives..

• #14   12. jan 2010 Jeg har lige været ind og søge på forsikring og din hest SKAL være ansvarsforsikret. og der er ikke noget men, det skal den bare være.

• #15   12. jan 2010 Elizabeth (Team Hvirvelkær) K
    hehe jaja men gider ikke lige skrive undtagelserne - for den er der fandeme mange af

og de har også lige regnet de 5000 kr godt ud
    mine dyrlæge regninger har aldrig oversteget 4000 kr... virkelig typisk de kunne godt lige tag at sætte den ned, så fattige studerende ikke skulle købe sig fattig i dyrlægeregninger xp

• #16   12. jan 2010 Okay, alle sammen jeg skulle lige være sikker. smiley Jeg ved godt nu at det ikke er noget men, jeg ville lige spørger jer, ellers havde jeg også spurgt min forsikringsmand der kommer i morgen, for jeg vil sgu have alt er i orden, hvad mine ponyer angår. Det er jo en pligt som hesteejer, så også derfor jeg spørger. Men tak for hjælpen, så er jeg forberedt til i morgen.

• #17   12. jan 2010 Ansvarsforsikring for heste træder i kraft 1. juli.

18.06.2008: Folketinget har besluttet, at det fremover vil være et krav at have sin hest lovpligtigt ansvarsforsikret. Loven træder i kraft pr. 1. juli 2008.

Den nye lov har medført mange spørgsmål fra hesteejere om, hvorvidt deres forsikring allerede dækker, eller om der skal tegnes en ny.

Heste ejet af klubber under Dansk Ride Forbund er allerede dækket, og der skal ikke tegnes yderligere forsikringer. Klubbernes heste er dækket via Erhvervsansvarsforsikringen, som klubben har via medlemskabet af Dansk Ride Forbund.

Hvis man er privatperson, bør man checke hos sit forsikringsselskab. Dansk Ride Forbund har forespurgt hos Tryg Forsikring, som oplyser, at såfremt man har en indboforsikring hos Tryg, så er man automatisk dækket af forsikringen også efter 1. juli 2008.

• #18   13. jan 2010 Maria J: Den trådte i kraft 1 juli 2008 altså for 2½ år siden..

Chiara&Suz - Nu med 4 år yngre Chiara : Jeg har tryg og de dækker da alle mine regninger... eller dvs 75 % af dem.. de skal ikke være over 5000 kr..

• #19   13. jan 2010 Jeg har også tryg, men min sygeforsikring dækker 75 procent af udgifterne uanset regningens størrelse.

• #20   13. jan 2010 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L

det står der også i mit indlæg;o)

• #21   13. jan 2010 Maria J: Det var bare fordi der først står at det træder i kraft 1 juli.. det kunne let forvirre nogle til at tro at det var 1 juli i år smiley

• #22   13. jan 2010 En ansvarsforsikring er rigtig god at have...

For nogle år siden rendte nogle heste ud her i nærheden og blev påkørt af et tog. Her stod ejeren af hestene til en erstatning på omkring 500.000 kr.

Men det er efter de rigtig mange uheld med døden til følge for billister der har gjort at kravet er indført. Førhen var det nemlig billistens forsikring der skulle tage betalingen, og det er jo ikke rimeligt, da det jo er hestens ejers ansvar at den bliver holdt forsvarligt og ikke kan stikke af.

• #23   13. jan 2010 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L

Kopieret fra teksten :

18.06.2008: Folketinget har besluttet, at det fremover vil være et krav at have sin hest lovpligtigt ansvarsforsikret. Loven træder i kraft pr. 1. juli 2008.

Hehe:-)

Kommentér på:
SKAL man have forsikring på hesten?

Annonce