{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.826 visninger | Oprettet:

Hjeneblødning/rystelse............ {{forumTopicSubject}}

hjerneblødning..rystelse

har jeres hest haft det??
klarede jeres den? Hvilke signaler gav den i løbet af en uge?? hvar den stor eller lille?? tog den skade..

fortæl mig gerne det, da jeg ikke ved om det er gode ller dårlige tegn spring har.

igår gik min hoppe i kramper og hoppede sig op af hendes halmballe boks, men gled med bagbenene, og rystede rimelig meget. hun gumlede lidt hø, MEGET lidt, og laagde sig til at sove kl. midnat.. men gik da rimelig meget rundt.

idag/inat.. reagerer hun slet ikke på det jeg laver andet end at flyttee hovedet lidt og intet andet... og nu sover hun, men gør intet andet... positivt eller negativt???

jeg vil ikke have jeg TROR henvendelser, da min hest 's liv står på spil i løbet af de næste par dage..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjeneblødning/rystelse............
  • #1   8. jan 2010 dyrlæge nu.

• #2   8. jan 2010 Jeg tror ikke du skal få fat i en dyrlæge - jeg VED at du burde få fat i en dyrlæge hurtigst muligt!!! En hests liv er der ingen på HG der kan gøre noget ved, og i stedet for at sidde og vente på svar her, så brug da tiden i telefonen til dyrlægen!!

Det er ikke normalt at en hest går i kramper og ryster helt vildt!

• #3   8. jan 2010 nej det har du ret i Jette.
    ikke noget ondt, men forstår ikke du ikke selv kunne sige dig selv det?

• #4   8. jan 2010 Okay, det er din hests liv der er på spil, og derfor vil du ikke have TROR-henvendelser?!
    Din hest kan ligge død i boksen, og den led højst sandsynligt inden. TROR du ikke at du skulle tage at give dyrlægen et opkald?!

• #5   8. jan 2010 Hvis i havde læst pigens sidste indlæg ville i vide at der er dyrlæge på!! Lad dog være med at overfuse hende.

Camilla: jeg ved desværre ingenting, men krydser og håber det bedste.

• #6   8. jan 2010 Åh, det lyder da godt at der er en dyrlæge indover allerede. Håber din hest bliver i orden igen (:

• #7   8. jan 2010 Som jeg også skrev i dit andet emne, så har jeg ikke haft en hest med disse symtomer..

Men jeg har haft en hund med noget lignende... Og der gik 2 dage, inden han kunne se igen..

Dog tog det længere tid at få hans motorik på plads igen.. Han gik lige ud ind i en væg.. og fortsatte med at gå til trods for at væggen holdte ham tilbage.. Dette blev gradvis bedre, så i løbet af 3 mdr, blev han erklæret rask og normal igen..

Meeen det var ikke alle brikker, der var på plads.. "Sit" var blevet til "Stå".. "Dæk" var blevet til "Sit", osv.. Efter en del arbejde kom det stille og roligt på plads igen..

Desværre kan jeg ikke fortælle dig historien færdig, da han desværre brændte inde, da mit hus brændte for en del år siden..

Jeg håber, at din lille hest klarer det igennem..

• #8   8. jan 2010 DYRLÆGE

• #10   8. jan 2010 Queen har haft hjernerystelse, dog havde hun langt fra de symptomer du beskriver. Hun var lidt forvirret og træt, øjnene var ikke fokuserede. Men en uges ro og hun var frisk igen.

Krydser fingre for din hest smiley

• #11   8. jan 2010 og en negativ historie.. Vi havde en rideskolehest som blev sparket i hovedet og fik kraniebrud/hjerneblødning. Han ændrede sig fuldstændigt og endte med at gå til angreb på ridelæreren, flænsede hele hendes bryst op, det var skræmmende.. Men det var en meget voldsom hjerneblødning han havde fået og den var blevet overset i første omgang

• #12   8. jan 2010 Pauline Aagaard
    Når man læser et oprettet emne, svarer man på det - så sidder man ikke og kigger forum igennem for at se om der skulle være kommet flere indlæg fra samme bruger...og da slet ikke når det er oprettet med et spørgsmål om hvorvidt hesten er dødelig syg eller ej!!

Jeg holder stadig på, at hvis man har et dyr, der pludselig får en adfærd der er helt ved siden af, sætter man sig ikke hen og opretter et emne i forum, men får fat i en dyrlæge med det samme.

• #13   8. jan 2010 jeg HAR haft dyrlæge på hende for ca. 12 timer siden, og jeg beder ikke om at HG skal HJÆLPE, jeg beder HG om at fortælle deres historie om dyr som har haft dårlige og gode symptoner, klarede eller ikke = så jeg kan vide om min hoppe har gode eller ej, for dyrlægen kan ikke svare på det, desværre. han kommer ud om et par dage igen for at se om han kan svare lidt på det.

en lille updater... hun har både spist og gået rundt samt ingen kramper, og drukket 2 spande vand... smiley tak for jeres historier og støtte.. for allerede ved jeg at indtil videre har hun da gode symptoer

• #14   8. jan 2010 Hej jeg har haft en welsch cup på 4 år meget flot kom fra wales ,han har stået ved os efter den lange kører tur samt sejling og var under opsyn hele tiden ,men efter en uge vælted han om i sin boks .Vi fandt ham om morgene liggende og tilkaldte dyrlæge med det samme ,dyrlægen gav ham drops pga væske samt medicin han gjorde alt .VI fik prince op og stå meget hurtigt ,da de ikke kan tåle at ligge så længe det første der står af er nyrene så det var meget vigtigt ,at få ham op .Det fik han havde stadigvæk drop i sig .Men det gik fint bortset fra han blev skæv i hovedet munden ,kunne ikke se i venstre side .Dyrlægen mente at det ville tage sig i løbet af nogle dagen og der var special dyrlæge fra varde og se ham ,samt kirop men intet hjalp efter en uge vi valgte at få ham aflivet det var ikke et værdigt liv for ham ,han kunne kun gå sidelæns til sidst alt dette skete på 14 dage.Vi er ikke herre eller kan bestemme nok i denne verden det var hårdt ,men skæbne ville noget andet mvh winni

• #15   8. jan 2010 Hej Winni.. Øvøv..

men tror nu min hoppe har "positive" tegn smiley
    hun er lidt skæv i hovedet, men går fint rundt, sover(liggende og stående) og snorker som en gris, samt hun grovspiser og drikker vand. Hun har også skidt, så jeg håber virkelig ikke hun har fået en skade.

pudsigt din hellere ikke kunne se på venstre øje??? min hoppes venstre øje er fulstændig hævet, og har blødt ud af den, selvom dyrlægen siger den ser fin ud, selvom der er lidt betændelse og den er hævet ... ;o(( kunne din se de sidste par dage??

Kommentér på:
Hjeneblødning/rystelse............

Annonce