8. dec 2006 Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.408
Din nuværende sadel + drømmesadel??? {{forumTopicSubject}}
Hey Hg'er
Jeg sprang undervisning i går ved min nye springtræner Philip Melby. Da jeg haft lånt en springsadel, havde jeg et styks problem. Da denne hest hvem sadlen tilhørte er lånt ud, fulgtes sadlen jo med hesten.
Derfor står jeg jo uden sadel. Men så meldte Philip sig lige som redningsmand. Jeg kunne da bare lige låne en af ham. Da jeg så HVILKEN sadel det var jeg "bare lige" kunne låne, var jeg nær gået i gulvet
<b> Prestige Eventing </b> - Jordens fedeste sadel ever. For filden da - ALTID har jeg redet i en bedre sadel. Sædet er enormt blødt, og der er en god støtte på. PLUS bevægelsfrihed ved schenklerne hvilket jeg savnede meget i den tidligere sadel (Windsor)
Det hele blev så lige bedre af at hesten aldrig har sprunget bedre end hun gjorde i går ;D
Så nu skal der spares sammen til en Prestige Eventing
Min dressur sadel er en Topsport st. martin. - udviklet af Stübben og minder meget om Scandica DL
En udmærket sadel, men ikke min ynglings, :s får ondt i R¤ven af at sidde for længe i den
Hvad med dig, hvad er dine nuværende sadler, og hvilken sadel er din drømmesadel? og hvorfor?
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.051
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.670
landkaster har p.t en E. Jeffries piaff(dressursadel), en rigtig dårlig sadel, og en Kieffer et eller andet springsadel, som jeg heller ikke er særlig glad for s;
drømmesadlen er en Albion SL(;
såé, når jeg bliver 16, skal Landkaster have sådan en (;
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
Men min drømmesadel er en Passier Optimum
nov 2006
Følger: 105 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 1.436
Drømmen: Henning ;)!
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Det er virkeligt min drømmesadel
I dressur har jeg en spintler ny passir pullux avlet til min gamle hest som blev skadet 2 dage inden jeg fik den hjem, min nye hest er den for bred til foran ..
Ville gerne havde en albion eller måske en optimum
okt 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 424
Kunne godt tænke mig at prøve Amerigo/Cobra, en Prestige og en Passier
Albion (SLK tror jeg?) er prøvet - fin sadel, god støtte - dog synes jeg, at man sidder på for meget. Jeg kan ikke rigtigt forklare det
Stübben (scandica eller noget i den stil) er også prøvet Dejlig sadel, meget frihed i sædet. Har også redet i en Stübben springsadel (Artus) ligeledes her oplevede jeg den også som værende fri i sædet, og ved schenklerne.
Kentaur (flere forskellige) er også prøvet. Generelt for dressursadlerne synes jeg, at de er for lange i klapperne. Knæstøtten passer heller ikke så godt til mine ben. Det samme vil jeg sige om den Kentaur springsadel jeg prøvede, hvor jeg ej heller kunne finde en god støtte.
Kieffer (dressursadler) brydes jeg mig bare generelt ikke om. Ofte synes jeg, at de er hårde og ikke mindst glatte, hihi
Hold da op... ^^Jeg må være lidt sart med alle de sadler jeg ikke brydes mig om xD
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
okt 2007
Følger: 92 Følgere: 87 Emner: 1 Svar: 1.127
den var god nok hård i starten!(;
jeg vil bare gerne have en sadel der ligger godt på Pinja og der er god støtte i
feb 2005
Følger: 136 Følgere: 152 Heste: 2 Emner: 159 Svar: 844
jan 2007
Følger: 85 Følgere: 84 Heste: 7 Emner: 51 Svar: 172
den ene en kieffer donau til spring, kan enormt godt lide sædet i den, den er meget dejlig at ride i:) kan ikke sige hvorfor det er ynglingssadlen, det er det bare:)
og så har jeg en albion, kan ikke huske modellen, men der fåes ikke bedre dressur sadle end den, den koster også ca. 20.000 her i danmark, men det er også pengene værd:D den er bare så blød i sædet og har de bedste knæpuder...
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 237
Er super glad for begge sadler, har problem med at finde mig til rette i en springsadel, men Inn'en føler jeg mig bare hjemme i..
Drømmesadlen må være en der er special-lavet til min hest og mig.. og som kan tilpasses hesten efterhånden som den ændre sig, så er mærket (og prisen) sådan set underordnet..
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
Drømmesadel: Wintec Pro Contour (den nyeste model)
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1053 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.955
spring: trainers professionel
dressur: wintec isabell werth
JEG ELSKER DEM
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Favorit: Min tidligere sadel den blev stjålet...
det var en Bates Isabel Werth med ULDSTOPNING...
Det var verdens bedste sadel!
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Ellers i den billige ende har jeg det godt i både Kieffer og Windsor
Alle selvfølgelig dressur (:
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 110
Men jeg tror ikke den størrelse findes s:
jun 2007
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 6 Emner: 1 Svar: 8
Din nuværende sadel + drømmesadel???