{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Pris på Kiefer? {{forumTopicSubject}}

Jeg er så uheldig at min ene hest skal have en overgangssadel indtil hun kan passe hendes gamle sadel igen. Jeg har fundet et par sadler der ligger godt. Den ene af dem der ligger godt, er en Kiefer Lusitano med Flair. Desværre har jeg fundet ud af den er dyrere end jeg havde sagt jeg var villig til at give. Plus jeg synes prisen virker en smule høj. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre nogle meninger om hvad prisen på sådan en sadel bør være? Det skal lige siges den er brugt, men pæn og velholdt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på Kiefer?
  • #1   10. dec 2005 kiffer er jo et dyrt og godt mærke... kiffer og stübben er den jeg bedst kan lide.. kender ikke lige det navn.. så ved nok ikke hvad det er for en.. men de er dyre..

• #2   10. dec 2005 når jeg ikke kender prisen, er det ikke så ment at vudere om det er fair.. (har ikke forstand på sadler.. men har da selv været ude og købe sadel for nylig)

• #3   10. dec 2005 Grunden til jeg ikke har skrevet prisen er at jeg gerne vil høre folks meninger uden at de ved hvad den koster.
    Ja Kiefer og Stübben er gode mærker. Jeg har tidligere haft en Master, men min hest blev desværre for bred til den. Jeg har en Romanus som jeg også har været meget glad for. Det var min ponys sadel (hun er gået på pension), og desværre passer den ingen af mine andre heste, så den prøver jeg at få solgt da den bare samler støv.

• #4   10. dec 2005 Hvilken stand er den i?

• #5   10. dec 2005 Hvis den ellers er pæn osv. så ville jeg mene en 4-5000 kr. Det er svært når man ikke har set den.

• #6   10. dec 2005 Den er pæn og velholdt. En lille smule slidtage på klapperne (et område på ca 2x2 cm). Men er det er generalt en flot sadel som jeg vil gætte på er brugt i 2-3 år. Der er et billede af modellen her
    (link fjernet)
    Den jeg har på prøve er så bare med Flair.

• #7   10. dec 2005 5-6.000 kr.. (måske 4-5.000)

• #8   10. dec 2005 Sådanne sadler er jo dyre... Men hvis den er brugt, så ved jeg ikke helt hvad den løber op i... En ny kan koste omkring 10.000kr lidt mere eller mindre...

• #9   10. dec 2005 Tak for hjælpen smiley Desværre vil hun have endnu mere for den her sadel. Så måske er den en tand for dyr... Desværre ved jeg ikke hvad nyprisen er.

• #10   11. dec 2005 Hvis den er dyrer end de nævnte priser herinde for kieffer sadlen.. skulle du måske købe en der var helt ny.. jeg har selv en kieffer sadel til min vallak.. den er altså bare rigtig god og man sidder også rigtig godt i den.. jeg gav kun 1000 kr for den, men det var så også fordi at en hest engang har bidt i sadlen så der er kommet et hul i, men det gør mig intet, man kan ikke mærke det, og kan bare selv få det lavet engang..

godt nok er disse sadler tit MEGET.. dyrer og koster tit fra 10.000 kr og opefter, men man kan sagtens gå dem det billigere hvis man er heldig..

men hvad med en Winsor sadel?? de er altså også kanon gode sadler.. og man sidder også rigtig godt i dem, og med god støtte.. jeg gav 9000 kr, for min som helt ny.. Den kan jeg hvertfald godt anbefale.. smiley

Hilsen stine

• #11   11. dec 2005 Jeg har allerede to Windsor sadler. En til 13.000 og en til 10.000 plus en Stübben til 12.000 smiley
    Desværre vil damen ikke rigtig gå med nogle af dem.
    Ved du hvad en Lusitano med Flair koster fra ny? Den hører nok desværre til i den dyre ende. Men jeg har ikke kunne finde nogle priser på den nogle steder.

• #12   12. dec 2005 okay.. det er da træls.. det er da ellers gode sadler... men hvad med at du solgte nogle af de sadler så kunne du købe en sadel der passer og som er god at sidde i.. Kender desværre ikke lusitiano, men kan du ikke spørge i en rideudstyrs butik og få nogle priser på sadlerne?? har faktisk også hørt af kieffer sadlerne nogle gange laver dem for smalle der på rygsøjlen.. men det ved jeg ikke om de gør mere??

Prøv evt at kigge på tika´s hjemmeside.. kan være de har nogle sadler der tiltaler dig??

Men håber du finder en god sadel der passer.. smiley

Hilsen stine

• #13   12. dec 2005 Jeg har min Stübben sadel til salg, men den er desværre ikke blevet solgt endnu. Min ene Windsor er til min vallak, og den anden er til min hoppe. Jeg regner bestemt med hun kommer til at passe den igen når hun får nogle flere muskler (hun har stået stille over et år pga en skade). Så jeg vil ikke rigtig sælge sadlen endnu, for så skal jeg bare igennem det hele igen til sommer når hun skal have en bredere sadel igen.

Kommentér på:
Pris på Kiefer?

Annonce