12. jan 2009 Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
Fjordheste og deres vinter pels... {{forumTopicSubject}}
Hey alle fjodheste mennesker :>
Jeg har en 3 års lækker dreng :>
I år har han gået UDEN vinter dækken og fået lov at ligge pels, da han kun bliver redet et par gange ungeligt pga. af alderen.
Men til næste vinter vil han jo blive redet dagligt, og da jeg gerne vil undgå al den pels så han ikke går og sveder så meget, så ville jeg ligge dækken på ham.
Hvad gør i ??
Vil helst undgå at skulle klippe ham... Nogle gode tip ?
også evt. med hensyn til mærke da han jo ikke er bred type - men alligevel skal have plads i dækkenet - men uden at ´´drukkne´´ i dét...
Hvis i evt. havde billeder hehe, ville det være dejligt, så jeg kan se hvordan din ser ud med + uden dækken hér i den kolde vinter tid :>
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hvis du ikke vil klippe skal du lægge dækken på tidligt når han begynder at ligge vinterpels smider du regndækken så så han derfor ikke behøves at ligge mere pels da han ikke har behov for mere pga. dækkenet.
Maja bliver redet forskelligt, nogle gange 3 dage i træk i en times tid dressur hver dag - andre gange ture på 2 timer - det er meget forskelligt og nogle gange står hun stille.
Du kunne jo også klippe så du ikke behøves dækken? :). Hvorfor vil du helst undgå at klippe?
jul 2006
Følger: 59 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 462 Svar: 3.731
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
begynder ikke at smide dækken på ham nu... han har massere af pels - nærmest en lille is bjørn :>
Vil helst undgå at klippe fordi jeg først det første ikke har en klipper og synes pelsen bliver så stiv...
Krikken - selvom du smider regn dækken på kan han altså godt stadig ligge vinterpels - da at regn dækken ikke er varm...
Hvilken dækkener bruger i om efteråret ?
hvad plejer i at ligge på jeres heste ? Altså hvor mange gram ??
hvornår begynder i ?? cirka hvilken mdr ??
jan 2009
nej tak... det synes jeg ikke er løsningen !
sep 2007
Et regndækken gør at han har det rigeligt varmt og derfor ikke behøves at ligge mere pels til :). Elles kan du smide et i med 150g når det bliver lidt koldere.
Ellers kender du sikkert nogen der klipper deres heste, de vil sikkert gerne hjælpe dig.
Maja er kun klippet foran på halsen, en stribe under maven, bringen og halvdelen af kæben og hun går uden dækken - også nu hvor det er snevejr.
jan 2009
nej regn dækken gør ikke at han ikke får pels, for han har faktisk et regn dækken nu og det holder ham kun tør - men vil da prøve det med de 150 g - ville du forslå je lagde det på i hvilken mdr ??
sep 2007
Well, du kan prøve at ligge det på nu - meeeen han har jo lagt noget pels alligevel og vil mene der er stor sandsynlighed for at han kommer til at svede under det. Han har jo sat pels nu, så du kan ikke rigtigt få den pels til at blive mindre.
Men kan ikke rigtigt se forskellen på om du ligger dækken på for at forhindre pels i at komme eller fordi hesten er klippet - den ender jo ud med dækken i begge dele.
jan 2009
ja, men vil ikke klippe ham, da jeg synes pelsen bliver så stikkende...
Fjordheste og deres vinter pels...