{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Klassisk/ Akademisk ridekunst; samling {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig...

Jeg var til et kursus for ikke så længe siden, og fik ikke spurgt i tide; underviseren (Branderupelev) gik direkte fra at lære hesten versader, til at begynde på piaffen. Jeg har altid opfattet det sådan at man starter fra samlet trav, går over passage til piaff og levade i den rækkefølge af øvelser og samlingsgrader.

Det er muligvis ikke det rette forum at spørge i, men er der nogen der har en forklaring på, hvorfor øvelserne bliver skilt ad i sådan en grad? Ifølge mit hoved burde ligge som en naturlig forlængelse af hinanden.

Jeg har set en forklaring på denne deling beskrevet hos en Grand-Prix rytter; at sørge for at hesten kan skelne mellem øvelserne, da den i et program ville blive bedt om at gå fra piaff til arbejdstrav. Dette lader dog til ikke at have meget at gøre med gymnastik men mere med udenadslære, så jeg ville gerne høre om der er nogen af de klassiske ryttere herinde der kan forklare det bedre.

Det blev vist noget af en smøre, men jeg håber der er én eller anden herinde der kan hjælpe mig med dette spørgsmål...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klassisk/ Akademisk ridekunst; samling
  • #1   25. jun 2004 Tjah... man ønsker vel ikke at bebyrde hesten med for mange øvelser på én gang? Det ville jo bare forvirre den mere end at lære den noget.

    Man skal jo kravle før man kan gå som de kloge siger.


Kommentér på:
Klassisk/ Akademisk ridekunst; samling

Annonce