Har nogen tabt hovedet???????????????? {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu haft vildi i 4 uger. Har købet hende af en utrolig sød, og dygtig hestesælger, som går op i hestens ve og vel. Vi har snakket rigtig meget sammen. Og hun er glad for at se at det går frem af med vildi. For Vildi har været en hest fanget mellem to negle. Men Heldigvis findes der hestesælgere som tænker på hestens velvære. Og ikke kun på at tjene penge. Og er glad for at jeg valgte at handle med hende. Så ved jeg også at min gamle hest, får et super godt hjem. Så en kæmpe tak til Mia Ravn. Ville til hver en tid vælge at handle med hende.
Vildi vejede 450 kg da jeg fik hende.Og hun er en stor dame på 167. Så det siger lidt om hvor tynd hun var blevet ved tidligere ejer.
Har d. 17 dec haft dyrelæge til Vildi's tænder. Det var ikke gode ord der røg ud af munden på dyrelægen. Hendes mund var meget slem. Hun havde mange tandspidser, og en tand der var flækket. hvilket resulterede i af der røg tandstumper ud som var gået i forrådensel. Vildi har fået fejernet en tand for år tilbage, pga en tandbyld. Hvilket betyder at hun har et hul hvor tanden var. Den nederste tand bliver ikke slidt som normalt. Og når hesten så ikke har fået den pleje som den skulle. Havde hun fået en tandspids der var groet op i det hul hvor den anden tand var blevet fjernet. Det var ikke små ting der blev fundet i munden på hende.
Det er sørgeligt at hun ser ud som hun gør, og at hun ikke er blevet passet. Men det går frem af. Og hun har nu på 4 uger taget 30 kg på. Nu hvor hendes tænder er blevet ordnet, skulle det gerne gå mere frem af.
Nogen gange kan man godt undre sig over hvorfor at nogen i hesteverdenen overhovedet ikke tænker på at det er nogle fantastikse dyr vi har med at gøre. De finder sig i så meget lort fra menneskenes side, og de laver ikke andet end at tjene os på den bedste måde de nu har lært. Er det så ikke skrækkeligt at nogle behandler vores kære dyr, som døde dyr??
Hvor er kærligheden til de kære heste forsvundet hen?
Lidt at tænke over.
Mvh Maria & Vildi
nov 2008
Følger: 29 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 868
Hvis I endelig skal gøre væsner ondt, så gør det på jer selv! Det ville vi andre nyde en hel del mere!
Lyder godt, at hun er i bedring - held og lykkke frem over
jul 2009
Følger: 136 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 63 Svar: 607
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Hovene gør vi ikke noget ved. Hun er avlshoppe, og hun avler det ikke videre. Foderstanden arbejder vi stadig med, men pga. tænderne mangler der stadig noget. Men altså. Avleren har haft hende hele sit liv. Super lækre og kendte heste han har. Men er alligevel ret skuffet over ham? o0
jun 2008
Følger: 71 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 105 Svar: 363
ja det er vildt, og de fleste heste gør jo alt hvad de kan for at gøre os glade uanset hvad, det er helt utroligt.
elsker de dejlige dyr.
jan 2009
Følger: 37 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 55
Ja det er sørgeligt hvordan nogle heste har levet deres dage. Godt der bliver taget hånd om nogle af tilfældene. Havde man tid og råd, skulle man lave et sted hvor man kunne tage sig af alle de forsømte dyr.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 52
jan 2009
jan 2009
Ja dem har jeg set. De hedder vist noget med nyt hesteliv.
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Det er bla. derfor det er så vigtigt at få tandlæge til sin hest, de gamle ejere, synes måske, at man ikke gjorde det i gamle dage, og man så heller ikke behøves det nu, men man har jo fået meget mere viden
Hvor gammel er din hest? :')
jan 2009
Er fuldstændig enig. Hun er 10 år gammel. Så hun har mange gode år endnu.
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Og held og lykke i fremtiden :')
jan 2009
Tusinde tak.
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.051
Der findes ingen problem heste. Kun problem mennesker.
jan 2009
Citat: der findes ingen problem heste. kun problem mennesker...... Kunne ikke have sagt det bedre selv.
nov 2007
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 107
Men Vildi virkede super sød og rolig Så tillykke med hende.
jan 2009
Ja hun er en super sød og dejlig hest. Og det går i den rigtige retning nu. Og er super glad for at have handlet med Mia
Og mange tak
Har nogen tabt hovedet????????????????