{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.041 visninger | Oprettet:

Overben? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
En hest vi måske skal købe har været i handelsundersøgelse idag. Den har 2 anmærkninger:
- overben på højre bagben (trods hesten gik rent igennem bøjprøve)
- minimalt skæv haleføring til venstre.

Dyrlægen har vurderet at det untet betyder noget af det.
meen...

**Går overbenet nogen sinde væk så det ikke kan ses? Det er midt på det man kunne kalde skinnebenet....

**Ville i handle heste ned i pris pga disse ting?

**Vil hestens karakter til kårring blive trukket ned for bagben, fordi den har et overben?

Håber i kan hjælpe... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overben?
  • #1   15. dec 2009 Overben er kun af kosmetisk betydning, medmindre det sidder omkring en sene, således at denne er påvirket.. Man kan få det fjernet kirurgisk, men dette er oftest ikke nødvendigt...

Haleføringen ville jeg dog være mere obs på.. men kun fordi jeg før har set en hest der også var skæv i ryg ...

• #2   15. dec 2009 Som sælger ville jeg ikke gå ned i pris pga. et overben. Det er uden betydning og fuldstændigt ligegyldigt om de har det. Det er ikke engang altid at dyrlægen skriver det som anmærkning.

Mht den skæve haleføring, ville jeg med det samme tænke om der er noget andet skjult galt med det. Den skæve haleføring kan være symptom på mange ting, og ville bekymre mig mere...

• #3   15. dec 2009 overben kan ikke gå væk, fordi det er knogle.
    de betyder absolut ingenting for hesten(:

• #4   15. dec 2009 Min hest har et overben. Hendes ben var rigtig hævede, vi var til dyrlæge, og de sagde det var en inflamation. Senere fik hun et overben, og jeg fik af vide at det ingen betydning havde. Det ville stå i handelskontrakten, men det var ikke noget der trak ned i pris, eller havde ingen betydning. Så overbenet, ville jeg ikke være bange for (-:

• #5   15. dec 2009 hvis den har skæv haleføring, ville jeg få tjekket den hos en kiropraktor..

• #7   15. dec 2009 Den har fået et slag smiley

Dyrlægen har vurderet at det med lidt skæv haleføring ingen betydning har... da det er minimalt. Hun har god balance i gallop (begge volter), og er gået igennem bøjeprøven...

• #8   15. dec 2009 Skæv haleføring er rimelig nemt af få afklaret, hvor vidt det har betydning eller ej... Det er bare med at få hesten til kiropraktor og så kan denne tjekke det...
    Min hest har skæv haleføring, men det har ingen betydning for ham.. han blev tjekket af kiropraktor og det havde intet at sige..

• #9   16. dec 2009 Min hest har et lille overben på forbenet som ingen betydning har.. Hun er også kåret og har avlet 4 føl tidligere ..
    Men skæv haleføring kan evt betyde skæv i ryggen eller at den har dårlig balance ..

• #10   16. dec 2009 en fra vores stald har fået tjekket sin hest mht skæv haleføring, det var af forkert ridning, så den skulle rides lang og dyb og lige meget på begge volter. smiley Overbenet er som de andre skriver ikke af betydning. Ville dog altid handle om prisen på en hest uanset hvad, det er jo lidt købers markede lige i tiden.

Kommentér på:
Overben?

Annonce