{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil Gerne Høre Jeres Mening (;
  • #2   8. dec 2009 jeg tror ikke at du finder nogen former for hestemennesker der billigere rollkur. selvom det bliver gjort vil alle nægte at de gør det på deres heste.

Personligt er jeg imod det, men er samtidig tilhænger af at hesten skal være smidig nok til at kunne kigge ned

• #4   8. dec 2009 Jeg ser intet problem i hyperflexion, hvis det bliver brugt rigtigt og ikke misbrugt..

Præcis på samme måde som jeg ikke er imod andre hjælpemidler/metoder, så længe de bliver brugt på den korrekte måde..

• #5   8. dec 2009 Enig med ovenpå-manden!! Desuden syntes jeg ikke rigtig at jeg har set noget bvis på at det er skadeligt.

• #6   8. dec 2009 Ida T - Har hørt, at når man rider sin hest så langt under lod, låser den i bagparten, fordi den overstrækker i ryggen.

• #7   8. dec 2009 Jeg er meget imod, da jeg ikke kan se hvad den kan gøre godt for overhovedet. Hesten kommer bag lod, inaktivere bagparten og hesten spænder rigtig meget. So far har jeg ikke set en eneste hest som er afslappet og tilfreds under roll kur. Og da jeg synes hestens ve og vel kommer foran alt andet kan jeg ikke se hvad roll kur gør godt for uden over en hest som spænder og laver taktfejl....

• #8   8. dec 2009 CTS: ja, men eftersom der ikke har været fokus på roll kur i særlig mange år, så er det begrænset hvor mange undersøgelser der er lavet om det, og desuden størrelsen og omfang af disse undersøgelser.

• #9   8. dec 2009 Ida T:

Mener du at resultaterne af de få undersøgelser der er lavet er ubrugelige? Som fx Gerd Heuschmans?

• #10   8. dec 2009 de undersøgelser der er blevet lavet om rollkur er alle blevet afvist af fei, da testene ikke overholder eus standard, bla var der problemer med at hestene der blev brugt i de undersøgelser ikke var blevet undersøgt før.
    Så nej der findes ikke nogen godkendte teste der viser at rollkur er skadeligt

• #11   8. dec 2009 Mette T: Nu har jeg ikke læst hans undersøgelser, men går ikke ud fra at den omfatter særlig mange heste. Det jeg mener er at der ikke har været fokus på roll kur i lang nok tid, til at man har kunne lave præcise nok undersøgelser. Altså jeg vil mene at det tager flere år at finde ud af om hesten tager skade af det(10 år eller sådan). Desuden er det vel sværet at lave sådanne undersøgelser? Altså ryttere der benytter roll kur gider vel ikke at være med i en undersøgelse, som skal vise at det er skadeligt? Og for ryttere der mener det er skadeligt, er det jo uetisk hvis de rider roll kur for at undersøge det. Dem som der undersøger roll kur, er jo også folk som mener at det er skadeligt og smertefuldt for hesten, så det er faktis også uetisk af dem at lave undersøgelser, som de mener påfører hesten smerter.

• #12   8. dec 2009 FEI er generelt bare helt galt på den angående roll kur (se bl.a. her: (link fjernet)
    Men hvorfor have beviser for at det er skadeligt? Hvorfor ikke få dokumentatin HVAD det gør godt for istedet, før at nogen som helst begynder på at ride roll kur ? Hvordan ved vi at roll kur gør mere gavn end skade? Og da FEI siger at "hestens velfærd går foran alt andet", burde det ikke betyde at hesten ikke må lide unødvendig psykisk overlast (hvilket roll kur altid gør) ?

• #13   8. dec 2009 her er desuden en rigtig god artikel: (link fjernet)

• #14   8. dec 2009 Mette: fordi der er så meget der er godt for hesten, så derfor er det nemmere at lave en liste om hvad der er skadeligt for hesten istedet for.
    Det sjove er at der er så mange der peger fingere af det, men der er ikke en der sætte sig ned og undersøger hvordan man kan undersøge rollkur og dets virkning på hesten.
    Egetnligt synes jeg ikek det er fei der er forkert på den, men alle de kloge hoveder der åbenbart går og gemmer sig rundt omkring og har en masse lommefilosofier som de aldrig gør noget ved.
    Undskyld men vi vil alle det bedste for vores heste, der er bare nogen der peger lidt for meget fingre af andre

• #15   8. dec 2009 Mette T: Harc ikke lige tid til at læse det hele, men har i hvert fald læst i den første, at der ikke er nogle undersøgelser som beviser det.

• #16   8. dec 2009 Fæhesten: Hvad gør roll kur godt for ?

Ida T: Helt rigtigt, men det FEI siger er noget vrøvl

• #17   8. dec 2009 ingenting. som du kan se er jeg heller ikke tilhænger af det... men hvad godt kommer der ud af at man peger fingere af noget der ikke er bevidst ?

• #18   8. dec 2009 Jeg synes ikke det er at pege fingre, mere gøre mennesker opmærksom på at hesten i roll kur stillingen lider psykisk (hvis ikke også fysisk) ...

Kommentér på:
Vil Gerne Høre Jeres Mening (;

Annonce