Hjælp til sadel. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en isabell werth sadel til min pony, den er 17'' og det er det sorte kopfjern der sidder i. når jeg ridder let ridning vipper sadel bagtil, men hvis jeg ligger lammeskind ind under gør den ikke.
vi er så igang med at finde en ny sadel til ham, da jeg gerne vil have en læder sadel, ,men også fordi at hans sadel er lidt for lang, så han skal have en 16-16½ '' da han er meget kort rygget.
Jeg har så kigget på en bates caprilli, 16½'' med cair, er der nogle der kan svare på, om denne muligvis vil ligge bedre?
Jeg ved godt det bedste ville være at få en sadel mager ud, men han har en ''cair'' sadel som vipper, muligvis fordi den er for lang, så hvis jeg køber en cair sadel en halv til en hel tommer mindre, kommer den så til at ligge godt?
Hvis alternativet er, at jeg skal have en sadel mager ud, er der så nogle der ved hvad dette koster?
aug 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Heste: 2 Svar: 5
Det koster 500kr at få en sadelmager ud med mindre du køber en sadel,fordi så er det gratis. dog er kravet at sadlen mindst skal koste 5000kr.
feb 2007
Følger: 78 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 95 Svar: 621
koster 250 kr. at få hende ud, og hun er rigtig dygtig:)
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 57 Svar: 229
jeg er ikke så dum at tro folk kan sige; jep du skal bare købe den sadel med det kopfjern så ligger den perfekt.
jeg tænkte bare på at se om det var nogle der havde prøvet noget lignende og hvad de fandt ud af, som jeg har skrevet ved jeg godt det bedst at få en sadel mager ud, og det har jeg skam også tænkt mig, men inden man sætter en masse ting igang, ville det jo være dejligt hvis man vidste lidt omkring det.
Nicole M: ja, ved godt det ikke er særlig godt, men har ikke haft sadlen så længe, så krydser fingre for at han ikke har taget skadet, det virker ikke umiddelbart som om han har ondt. han viser det nemlig MEGET tydligt hvis han har ondt. men man kan jo aldrig være sikker. men tak for hjælpen.
Gry K: tak, det lyder billigt, vil lige tjekke hendes hjemmeside (:
feb 2007
Følger: 78 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 95 Svar: 621
Har selv haft rigtig mange sadelproblemer nemli
Hjælp til sadel.