Hvad synes i om Galopper? Hvad synes i om Galopper?
Hej hej...
Jeg høre tit folk sige at galopper ikke er rigtige heste, at de er bare er skudt i hovet og ikke kan bruges til andet!
Jeg bliver ret ked af det når folke siger det, for har selv en pony der går galopløb...
Men ville gerne høre jeres mening om det... Bare sig hvad i mener, det kunne være lidt sjovt med en lille dialo...
sep 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 241 Svar: 2.191
sorry....
sep 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 241 Svar: 2.191
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.648
Men har intet imod det
jun 2005
Følger: 61 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 64 Svar: 478
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 5 Emner: 31 Svar: 520
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 43 Emner: 137 Svar: 606
Syns det er godt nok at de får lov til at løbe hvis de vil!!
Men når det kommer til det punkt (hvor mange heste er) at de bliver presset. så syntes jeg det er nok..
og når de bliver ekstremt nervøse...
En af mine heste har gået galopløb med den tidligere ejer (kun 2 eller sådan noget) hun er ekstremt nervøs hver gang hun får en sadel på ryggen..
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.648
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 326 Svar: 2.333
Jeg sys det er en sej gren inden for ridening
Sirid
nov 2004
Følger: 21 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 112 Svar: 591
De proffe bliver ikke trænet så meget i dressur, men faktisk går det meste at trningen i trav!
På min rider jeg som alle andra ponyer bliver redet lidt dressur, spring og tur... Hun får kun lov til at løve på galopbanen!
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 26 Svar: 85
Der er jo ikk noget galt med hesten bare fordi den godt kan lide at gallopere(eller rytteren for den sags skyld) men de folk som siger at galopheste er vilde/ustyrlige/osv hentyder nok mest til selve fuldblodsracen!!
men jeg elsker min fuld-fjolle-blod alligevel... selvom hun godt kan være lidt sindsyg!
feb 2005
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 143
Hun er ikke rigtigt nået at gå nogle løb ud over et enkelt prøveløb eller to - hun egnede sig ikek til det.
Jeg mener at dem der siger at fuldblod ikek er håndterbare, ikke ved hvad det vil sige at arbejde med en sensibel (nogen gange meget sensibel) hest.
Dog vil jeg alligevel påpege at de fuldblod jeg kender (inkl min egen) har nerver af stål - der skal dæleme meget til at hyle dem ud af det.
Jeg har redet mange forskellige heste - men jeg synes at Disney arbejder mere koncentreret og er mere lydhør.
Hun kører ikke så hurtigt træt, og hun tænker selv, jeg behøver ikke bære hende rundt i hallen, selv om hun kun er 3½ - hun kan selv.
Ulempen ved at hun er så selvtænkende er at hun hurtigt finder på løjer hvis hun ikke bliver mentalt aktiveret. men hendes løjer er nu ikke så anderledes end så mange andre ungheste.
Hun har også knyttet sig mere til mig end mine andre ungheste jeg har haft, og min veninde siger det samme om hendes fuldblod - hun har ikke haft så stærkt et bånd med nogen anden hest.
så de fordomme der slynges ud, synesj eg ærligt talt folk skal stoppe op hvor solen sjældent skinner, og så prøve at ride en fuldblod - så de ved hvad de taler om.
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 26 Svar: 85
især det med at en fuldblodshest har nerver af stål... hjemme hos os er hun den mest fornuftige hest, og vi har både haft jydske heste, nordbaggere, diverse ponyer, hannoveraner bla. og en oldenborger.... men pina er den som hidtil har været mest fornuftig, og den man kunne stole mest på! ikke fordi jeg siger at hun ikke skejer ud, men er meget mere kontrolerbar end de fleste...(det har selv min mor indrømmet)
- men ikke alle og enhver kan ride fuldblod, og heller ikke alle og enhver som skal prøve det - man skal ha et roligt sind, med et tvist af vanvid:) åhh de er dejlige:)
Hvad synes i om Galopper?