287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvad synes i om Galopper? Hvad synes i om Galopper?

Hej hej...
Jeg høre tit folk sige at galopper ikke er rigtige heste, at de er bare er skudt i hovet og ikke kan bruges til andet!
Jeg bliver ret ked af det når folke siger det, for har selv en pony der går galopløb...

Men ville gerne høre jeres mening om det... Bare sig hvad i mener, det kunne være lidt sjovt med en lille dialo...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad synes i om Galopper?
  • #1   16. nov 2005 aner det ik:D
    sorry....

• #2   16. nov 2005 tror godt-uden at have forstand på det, at de godt kan galopere hvis blot de er redet i dressuren også, hvor de lærer at komme ind og bærer sig selv...?

• #3   16. nov 2005 Nu er jeg ikke selv så meget til galop løb, ikke fordi jeg har noget imod det, men det var ikke noget jeg selv ville lave. Men syntes på ingen måder der er noget specielt dårligt ved det, sys det er fedt for heste der elsker at løbe at de kan få lov til det på en galop bane, <b>hvis</b> det er noget de kan li, ellers sys jeg nok mere det er synd hvis de bliver presset til det.
    Men har intet imod det smiley

• #5   16. nov 2005 jaah ( = ,. jeg ville heller ikke mene de kunne mindre end andre heste ( = fordi de er galop-heste betyder det jo ikke at de ikke kan andet ( =

• #6   16. nov 2005 Jeg synes det er utroligt smukke heste, men jeg ville ikke have en selv.

• #7   16. nov 2005 tjah er både positiv og negativt stemt..
    Syns det er godt nok at de får lov til at løbe hvis de vil!!
    Men når det kommer til det punkt (hvor mange heste er) at de bliver presset. så syntes jeg det er nok..
    og når de bliver ekstremt nervøse...
    En af mine heste har gået galopløb med den tidligere ejer (kun 2 eller sådan noget) hun er ekstremt nervøs hver gang hun får en sadel på ryggen..

• #9   16. nov 2005 AnneMette - Enig ;O)

• #10   16. nov 2005 Jeg har faktisk overvejet at købe en ! Men har ikke råd eller tid smiley

Jeg sys det er en sej gren inden for ridening smiley

Sirid

• #11   16. nov 2005 Jeg er glad for at høre at de fleste er positive.. Jeg har selv en pony! Når man rider pony, må man slet ikke ride med pisk! Så bliver det lidt svært at tvinge dem til at løbe! Men ja, har set 1-2 af de store heste der bliver tvunget. For det meste bliver forvist fra banen i odense! Det er kun de frivillige heste der går i Odense!

De proffe bliver ikke trænet så meget i dressur, men faktisk går det meste at trningen i trav!

På min rider jeg som alle andra ponyer bliver redet lidt dressur, spring og tur... Hun får kun lov til at løve på galopbanen!

• #12   16. nov 2005 hmm... nu har jeg selv en af dem i kalder #gallopere"... altså tror jeg at man sagtens kan have ret i at de er lidt forrykte:) men tror altså folk snakker om selve fuldblodshesten når de snakker om "gallopere" og ikke ponyracer og andre som går galopløb!!
    Der er jo ikk noget galt med hesten bare fordi den godt kan lide at gallopere(eller rytteren for den sags skyld) men de folk som siger at galopheste er vilde/ustyrlige/osv hentyder nok mest til selve fuldblodsracen!!

men jeg elsker min fuld-fjolle-blod alligevel... selvom hun godt kan være lidt sindsyg!

• #13   17. nov 2005 jeg kan jo ikek sige at jeg ikek an lide dem - jeg har jo en selv smiley

Hun er ikke rigtigt nået at gå nogle løb ud over et enkelt prøveløb eller to - hun egnede sig ikek til det.

Jeg mener at dem der siger at fuldblod ikek er håndterbare, ikke ved hvad det vil sige at arbejde med en sensibel (nogen gange meget sensibel) hest.

Dog vil jeg alligevel påpege at de fuldblod jeg kender (inkl min egen) har nerver af stål - der skal dæleme meget til at hyle dem ud af det.

Jeg har redet mange forskellige heste - men jeg synes at Disney arbejder mere koncentreret og er mere lydhør.

Hun kører ikke så hurtigt træt, og hun tænker selv, jeg behøver ikke bære hende rundt i hallen, selv om hun kun er 3½ - hun kan selv.

Ulempen ved at hun er så selvtænkende er at hun hurtigt finder på løjer hvis hun ikke bliver mentalt aktiveret. men hendes løjer er nu ikke så anderledes end så mange andre ungheste.

Hun har også knyttet sig mere til mig end mine andre ungheste jeg har haft, og min veninde siger det samme om hendes fuldblod - hun har ikke haft så stærkt et bånd med nogen anden hest.

så de fordomme der slynges ud, synesj eg ærligt talt folk skal stoppe op hvor solen sjældent skinner, og så prøve at ride en fuldblod - så de ved hvad de taler om.

• #14   15. dec 2005 hehe kan kun give dig ret...
    især det med at en fuldblodshest har nerver af stål... hjemme hos os er hun den mest fornuftige hest, og vi har både haft jydske heste, nordbaggere, diverse ponyer, hannoveraner bla. og en oldenborger.... men pina er den som hidtil har været mest fornuftig, og den man kunne stole mest på! ikke fordi jeg siger at hun ikke skejer ud, men er meget mere kontrolerbar end de fleste...(det har selv min mor indrømmet)

- men ikke alle og enhver kan ride fuldblod, og heller ikke alle og enhver som skal prøve det - man skal ha et roligt sind, med et tvist af vanvid:) åhh de er dejlige:)

Kommentér på:
Hvad synes i om Galopper?

Annonce