GODE RÅD SØGES!! {{forumTopicSubject}}
Er der andre der har erfaringer med deres hest søger ned og tygger enorm på biddet og så tager hovedet op igen?
Mit problem er jeg har en hest som har svært ved at gå til bidet, søge ned og gå i holdning. Vi arbejder meget med det, og når hun via. mine reflekser søger ned, så tager hun hovedet op igen efter max. 2 min, og så det på nu igen med at få hende til at søge ned. Hun søger ned når hun selv vil men det er kun for at tygge enormt på biddet og så tager hun hovedet op igen, det kan hun gøre rigtig mange gange i løbet af en ridetime, og det kun når der er rytter på. Når hun longeres med indspændinger er der ingen problemer så tygger hun ikke, og så snart hun er varmet op og ved der skal indspændinger på søger hun ned, og jeg kan sætte dem på.
Jeg synes det MEGET mærkeligt hun ikke er til at arbejde med og få til at søge ned i holding men at hun kun vil søge ned og tygge på biddet for så at tage hovedet op igen.
Er der nogen der har været ude for det samme, noget lignende eller andet og har nogle råd ideer eller andet håber jeg i vil hjælpe lidt...
TAK.
dec 2006
Følger: 69 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 645
Min gør det samme hvis han har andet en muffebid på.
GODE RÅD SØGES!!