{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

usikker på hvad jeg skal gøre med ham {{forumTopicSubject}}

Hej
står i en svær beslutning synes jeg , jeg har en dejlig hest jeg elsker meget højt og vi har haft en dejlig tid sammen, han er snart 14år ,B hest i spring og dressur, en dejlig stabil hest, med roligt sind og nem at have i stalden, stævner ,osv
men hesten blev halt sidste år i marts og jeg kørte til ansager og fik at vide at han havde begynden ringfod på begge forben og fik noget (husker ikke hvad det hedder sprøjtet ind i hans led) og blev igen halt fri, så efter boks ro har skridtet på han godt et halvt år og for nogle mdr siden er jeg begyndt at ride normalt. nå men problemtet er for mig at hesten har lidt ondt når jeg lukker ham på fold om morgen, men efter kort tid flyver han rundt igen. han virker ikke rigtig glad mere, og tror der er for han ikke rigtigt bliver brugt meget mere, kun til hygge .
nogle siger jeg skal aflive ham for , for han ikke bliver stævne hest , og enda ikke en skovturs hest.
jeg ville gerne have ham så han bare kunne gå og hygge på marken , og trække ture i skoven .. 'men kan bare mærkeog se han bliver mere trist,

hvad ville i gøre .......... jeg skal jo ikke bare tænke hvad det er bedst for mig....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  usikker på hvad jeg skal gøre med ham
  • #1   9. nov 2009 se på din hest - lyt til dig selv og din mavefornemmelse....

TROR du inderst inde godt ved, hvad der er bedst fir HESTEN, hvis den begynder at blive ked af det

• #2   9. nov 2009 Jeg ville heller iik vide hvad jeg skulle.. Self. elsker man jo sin hest..

Så jeg har ingen idé..

• #3   9. nov 2009 Jeg ville aflive

Hvis jeg havde en hest der ikke længere kunne holde til at blive brugt, og kun kunne gå som foldbums, og jeg kunne mærke at den ikke trives ved det, så ville jeg ikke holde den i live. For det ville kun være for min egen skyld, og det er egoistisk overfor hesten

• #5   9. nov 2009 Jeg har en vallak som har pådraget sig tp gaffelbåndsskader... Da dyrlægen kom og konstaterede at den var gal spurgte jeg hende om hun mente han ville blive go igen... For hvis ikke kender jeg min hest så godt at jeg ved at den ikke ville kunne gå på en mark og kede sig... Den ville blive ked af det og depri... Så jeg havde bestemt mig for at hvis udsigterne var dårlige skulle han ha fred...

Nogle heste er så glade for at arbejde at det er synd at lade dem gå... Men det er kun dig der ved det, det er dig der kender din hest bedre end nogen andre... Hvis den går og er ked af det og har ondt ville jeg ikke tøve med at give den fred, det skylder man dem trods alt efter alt det de har gjort for en... Men som sagt er det kun dig der kan tage beslutningen... Men føj det er svært...

Jeg håber du finder ud af det, jeg synes det lyder som om du ved aller inderst inde ved hvad der er bedst for den... Held og lykke til dig...

• #6   9. nov 2009 Jeg havde en gl. aktiv vædeløbs hest, der fik gigt i det ene forbenet, han kunne kun gå som hygge hest og skridt tur, vi valgt at give ham fred, da han hele livet har været aktiv og han skulle ikke holdes i live pga. os.

• #7   9. nov 2009 tak for jeres svar
    min dyrelæge på ansager sagde dengang at han kunne ikke sige med sikkerhed han ville komme sig men evt ´kunne han komme til at gå let dressur og enkel spring, han har ikke ondt som sådan men nogle dage virker han lidt stik benet når jeg trækker ham på marken, han står med back on track på alle 4 ben og dækken osv , men det helbreder jo ikke men helt sikker det er godt for ham,

hmm det er svært , for nogle dage er han glad og vi futter en tur i skoven, osv og han leger nede på marken med de andre heste

men mest andre dage vinsker han ikke når jeg kommer, og gider ikke at vende sig i boksen men står bare og glor ud af vinduet, og først når jeg finder noget mad vender han sig, og tit på marken står han bare og kigger for sig selv , og det er en stor mark , hvor der er lidt skov i og en stor sø, og han går men 3 andre.

ja jeg må ringe til min dyrelæge og høre
    god dag til jer alle

Kommentér på:
usikker på hvad jeg skal gøre med ham

Annonce