{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

Tørklædeforbud... {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om i har hørt det, men en undersøgelse viser at omkring 50 % af den danske befolkning ønsker et forbud mod tørklæde i de danske skoler...

Hvad er jeres holdning til dette???

Jeg selv mener at det er fuldstændig uetisk... jeg mener, det kan godt være at vi ønsker at de skal acceptere vores kultur og for så vidt muligt falde ind i den, frem for at skille sig ud. Men det er jo ikke det man opnår her, jeg mener at man nærmest siger til folk:"Det kan godt være at det er sådan i gør i jeres eget land, men det her er DK!"

I er vist ikke i tvivl om at jeg ikke mener at det er OK at tvinge folk til at smide deres egen kultur og religion i skraldespanden...

Hvad bliver det næste???

Er vi virkelig så fjendske over for alt der kommer udefra, og af den opfattelse af at alt skal være SUPERdansk...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørklædeforbud...
  • #1   1. nov 2005 Jeg kan huske det, men kan der imod også huske indslaget omkring de bare maver i skolen ..
    Og har det bare sån lidt: Ingen bare maver, ingen tørklæder
    Det er vores land, vores rettigheder. Og dem er de nødt til at rette sig efter, eller fise hjem.

• #2   1. nov 2005 Maria T: jamen, de fleste har jo intet hjem at tage hjem til!

Og jeg kan ikke se hvorfor det er nødvendigt at lave forbuddet... Kom med en god grund...

• #3   1. nov 2005 Fordi det næsten er umuligt at se personens ansigt, personen ku ligeså godt være terrorist.

• #6   1. nov 2005 hmm.. er egentlig osse imod tørklæder...
    men synes det ville være værre hvis det f.eks. var læreren der bar tørklæde.. det kunne godt blive lidt problematisk..

synes det er lidt sindsygt at der ikke må være tøjkodeks for forskellige job.. arbejdsgiveren har da lov til at bestemme (næsten) hvad ansatte skal have på.. det ville jo f.eks. se lidt åndsvagt ud hvis en præst havde baseball kasket på til gudtjeneste

• #7   1. nov 2005 Er enig med sanne

• #8   1. nov 2005 hmm man må i de fleste skoler ikke have udfordrende tøj på eller hue eller for den sags skyld handsker.. hvorfor så tørklæde

• #9   1. nov 2005 Det er jo det .

• #10   1. nov 2005 Maria: det tilfælde du nævner ville jo også være utænkeligt...

men hvad så med en meget troende jøde... Hun skal også bære tørklæde... Hun må ikke vise sit hår til andre mænd, når hun er gift!

For muslimerne er tørklædet rent faktisk et symbol for tolerance og frihed...

-Sanne-: HVis du kom til fx Afghanistan, hvordan ville du have det hvis du blev tvunget til at skulle bære tørklæde, fordi det er sådan kulturen er dernede...

Og ville det at de ikke bar tørklæde få andre til acceptere dem som en intergreret del? nej, for hvad enten de bærer tørklæde eller ej, så vil de stadig være DE, mens vi er OS, de eneste rigtige danskere...

Maria T: Terrorist... Ikke alle fundementalister er terrorrister!

• #12   1. nov 2005 hvofor utænkeligt.. det er et job som alle andre..

synes ikke tro og skole skal blandes sammen.. I Frankrig har de regel i mod det..

har sådan set ikke noed imod af folk går med tørklæder.. men så vil jeg da osse have lov til at rende med hue og jakke og handsker og alt det hele når jeg er i skole.. og have mit eget omklædningsrum til idræt..

er bare træt af at alle folk har så ondt af indvandrere der har det noget så dårligt og som ikke bliver intregreret ordenlig i det danske samfund og derfor laver lidt ballade.. jamne hvis de har det så dårlig kan de da bare tage hjem.. jeg skal nok vinke farvel i lufthavnen..

• #13   1. nov 2005 men fint med en lille diskusion om det
    =)

• #14   1. nov 2005 Maria F: Du ville ALDRIG se en præst med en base-ballkasket, og det er ikke et sammenligneligt eksempel, derfor skrev jeg utænkeligt...

men hvis du synes at Tro og Skole ikke skal blandes sammen, mener du så også at religionsundervisning skal afskaffes... Og hvorfor er konfirmandundervisninge så en del af folkeskolensundervisning i hhv 7 og 8. klasse...

• #15   1. nov 2005 Jeg går 100% ind for at man IKKE skal bære tørklæde i DK!

• #16   1. nov 2005 Håh
    Fed kommentar MAria
    Og Sanne, nej. Tanken er ikke utænkelig
    Personen kan sagtens være en terrorist, og er også ved at være godt træt a at folk har så ondt a invandre. Men de gør jo NADA for at blive integreret, de sidder jo bar på deres flade røv og modtager bistand . Og det er stadigvæk vores land, jeg vil også gerne vinke farvel til dem.

• #17   1. nov 2005 Det kan godt ske at tørklædet er en del af deres tro!

Men DK er et kristent land og jeg som person er stærkt i mod folk med tørklæde!

Hvis du kommer der ned med et kors om halsen eller et kors i panden er der MEGET stor sandsynlighed for du bliver slået ned eller værre slået ihjel!

• #18   1. nov 2005 Maria: Du blander noget sammen... Husk at Indvandrere og Flygtninge ikke er det samme!

En indvander kan lige så vel være en svensker som en araber... Disse kommer oftest til landet for at få bedre arbejde osv...

teknisk set kan vi ikke undvære størstedelen af disse, da antallet af uddannede folk der udvandre er langt større end dem der indvandrer,,,

En flygtning kommer til kommer til landet fordi denne ikke har mulighed for at blive i landet hvor de oprindeligt kom fra. Størstedelen af disse ønsker rent faktisk at vende hjem igen...

• #19   1. nov 2005 Jeg er bedøvende ligeglad med om de bærer tørklæde eller ej, de skal bare ikke komme "tudene" og beklagene fordi de ikke føler sig velkomne i vores land .
    De gør jo ik en skid for det.

• #20   1. nov 2005 Det er muligt
    Men svenskere går ik med tørklæde smiley

• #21   1. nov 2005 Tina J: Danmark er et kristent land... 86 % af befolkningen er medlem af den danske folkekirke, men kun 4 % af disse bruger kirken... kan man så kalde landet for kristent???

• #22   1. nov 2005 hehe tror alt er tænkeligt.. når en præst står frem og siger han ikke tror på hvad der står i bibelen.. hvorfor så ikke en præst med kasket.. =)

konfirmandundervisning er kun for dem der skal konfirmeres.. de andre har fri

jow.. synes på den ene side religionsundervisning skulle afskaffes.. mest af alt fordi det er møgkedelig.. det første år vi havde det fik vi læst op af biblen og skulle tegne tegninger til de historier vi fik læst.

på den anden side kan religionsundervisning være med til at give os et flersidet billede af de forskellige religioner HVIS altså der bliver fortalt positivt og negativt om de forskellige religioner hvilket jeg ikke mener folkeskolen levede op til da jeg havde religion..

• #23   1. nov 2005 Du ska ik komme og fortælle mig at mange invandrer "perkere" Har tænkt, guud nej. Danmark ser da hyggeligt ud, der må vi til. De er flygtninge. ALLE SAMMEN!

• #25   1. nov 2005 Og de bliver snotforkælet, og hvad er takken? De slår vores folk ned og værre end det. Slår dem ihjel.

• #26   1. nov 2005 Jeg er bare imod folk der går med tørklæde, generelt er jeg bare imod alle invandrer, prøv i at bo på Nørrebro i 17 år og se jeres forhold til dem! Prøv i at være 17 årig slank blondine på Nørrebro. IKKE FEDT!

• #27   1. nov 2005 Nej ved godt at man ikke behøver at være troende .

Men jeg fatter heller ikke hvorfor at de ikke bare kan tage det tørklæde af!

Jeg ved udmærket at det er deres tro og deres LIV!

Men jeg mener bare at hvis de tilbeder deres tro så meget skal de gøre det i deres eget land!
    For jeg er personlig 100% imod!

• #29   1. nov 2005 Maria:

Jeg ville også vælge en dansk kvinde frem for en kvinde med tørklæde!

• #30   1. nov 2005 men vi ses allesammen.. skal spise så jeg kan komme ind og se EFB banke herlev =)

• #31   1. nov 2005 Hvor er de henne?
    For de findes ikke på Nørrebro

• #32   1. nov 2005 Tina, ville jeg da klart også
    Man ved jo aldrig om personen med tørklæde er en mand? smiley

• #34   1. nov 2005 Hvis det var en mand, som jo ikke bære tørklæde ville jeg nok heller ikke vælge ham.

Aner ikke hvorfor !
    MEn vil kun vælge danskere!

• #35   1. nov 2005 Ja, også mig. Sys bare ikke at invandrer fyre siger mig noget ..
    De er lissom, bare ik mig?

• #36   1. nov 2005 Maria T:

Ikke derfor!

Men jeg ville bare aldrig vælge en invandre!

• #37   1. nov 2005 Heller ik mig ..
    Håh .. Jow tak "hvorfor ik heavy metal"

• #38   1. nov 2005 Jeg har været i Yemen, et arabisk land.. Jeg var nødt til at dække mig til, men behøvede ikke tørklæde. Selvom det var surt at skulle bære meget tøj i mange graders varme, syntes jeg det var fedrede end at de ville glo på mig ti tusinde gange mere, hvis jeg bare viste min skulder. Og så provokere dem, for dem er det jo meget sexuelt at kun at have en tshirt og korte bukser på.. Plus hvis tøjet sidder tæt.

Synes det er fair nok de har ørklæder på, ligsom drenge der har huer ovs på.. Jeg gloer ikke mere på folk hvis de har tørklæde på end hvis de ikke havde, for sådan er det jo bare.. Sådan går de klædt og vi går klædt som vi gør..

• #39   1. nov 2005 Synes da de skal have lov at gå med tørklæde, det er jo noget der høre til deres måde at leve på.. Det genere i hvert fald ikke mig !

• #40   1. nov 2005 Puha... mange har skrevet siden at jeg gik til aftensmad...

Tager jer fra en ende af

Maria F: Det er utænkeligt... For det er ikke en del af det "kostume" en præst bærer i kirken...

Ja... Det kan godt være at konfirmandundervisning KUN er for dem der skal konfimeres, men den er stadig en del af folkeskolen...

Selv mener jeg at undervisningen i religion er vigtig, MEN der undervises(desværre) primært i Kristendom, hvilket er navnet(ihvertfald da jeg gik i folkeskolen og havde det for snart 7 år siden :o). Og er det så nødvendigt at have dette fag...

Sagen er den at de unge "danskere" bliver mere og mere usikre i deres egen tro...

Jeg vil godt citere den præst jeg var med til at interviewe i søndags: "De unge føler sig fremmede i Folkekirken". Med dette mente han:
    For 30-40 år siden, var det helt normalt at man havde sin gang i kirken, man kendte de regler og den fremgangsmåde der var her. Men efterhånden som vi er kommet mindre i kirken, jo længere væk er vi også kommet fra de ideer der er her og den måde man opfører sig. Altså, vi føler os ikke "hjemme" i den danske folkekirke.

Og det er tydeligt at se at det fag, der kaldes Kristendom ikke ligefrem styrker os i troen...

Bare se igår. Vores religionshistorielære var nødt til at gennemgå nogle af de grundlæggende myter fra biblen. Selv kender jeg godt til dem, men det var skræmmende at se hvor stor en del af dem på kurset der ikke gjorde det(skal lige sige at jeg læser Religionsvidenskab)

Så hvorfor har vi et fag i skolen der skal undervise os i noget, som alligevel ikke sidder fast, og som ikke længere er en del af den daglig dag vi har... DFor mig at se er det ikke andet end almen dannelse...

Maria T: Det var dog en firkantet holdning... Jeg bliver nødt til at høre dig ad om hvor meget du har sat dig ind i sagen inden du udtaler dig???

Du har ikke tænkt over at det rent faktisk er mediernes skyld at vi har det indtryk af at det er "de fremmede" som er "de onde"???

Og hvis du ikke kan lide at bo på Nørrebro, hvorfor flytter du så ikke??? Det er jo det du mener at de skal, hvis de ikke bryder sig om landet... Og som du skriver, så er det vel et "indvandrekvarter"(ikke lige det indtryk jeg har har af stedet fra mit besøg i søndags. Der er ihvertfald ikke flere der end alle andre steder(fx vordningborg))

Faktisk vil jeg mene at dine udtalelser tangere til det racistiske...

Men igen, så tror jeg ikke at du har sat dig ind i dette... For en indvandre er en der udvandre af sit eget land, dvs flytter af egen fri vilje!

Det sjove er gentligt at der er mange af dem der kommer til DK som er højt uddannet, men som af den ene eller anden grund ikke må bruge deres uddannelse...

men er min fætters kone så også en samfundsnasser??? Hun er indvandret fra Polen?

Tina J
    Prøv at forstil dig at du er stærkt troende, eller måske at dine forældre er stærkt troende muslimer. Ville du ikke føle dig klemt som en lus mellem to negle, hvis du skulle vælge mellem din religion og det som du får besked på af et fremmed lands regering...

Nu kender jeg mange, både indvandrere og flygtninge, både fra muslimske men også jødiske lande...

Og jeg må indrømme at jeg er blevet rigtig gode venner med en af dem(nu skal det siges at det miljø hvor jeg opvoksede faktisk ikke var EN eneste med anden etnisk baggrund. men det ændrede sig for 4 år siden, hvor jeg startede på en anden skole. Her var 1/3 af eleverne med anden etnisk baggrund en dansk)...

Og jeg ville ikke lade hudfarven bestemme om det var en person jeg ville have i min omgangskreds eller ej... Dette gælder også folks seksualitet...

Hvorfor ik heavy metal...? !
    Lige mine ord... Det har jeg vidst også forsøgt at pointere... Det er nemlig meget svært for dem at blive intregret i det danske samfund... Som min religionshistorielærer siger:" Muslimer er de onde, og de ønsker at vi skal være som dem!"

Ja... Det er rigtig nok at de ønsker det, da de ser alle som potentielle muslimer, men jeg har endnu ikke oplevet dem komme at stikke en folder i hånden på mig...

Cecilie: Det er ikke manden der bestemmer at kvinden skal bære tørklæde...
    Men det bliver ofte som du siger... Faktisk er Islam jo en religion hvor kvinderne ikke deltager...

Til alle...

jeg finder det egentlig lidt spøjst at i sætter indvandre=muslimer... Det er ret forkert...

Og så vil jeg da give jer lidt tal...

4 % af den danske befolkning er aktive i folkekirken... 3 % af den danske befolkning er muslimer...

Hvorfor siger vi så at vi er et kristent land...

Det kan godt være at 86 % er medlem af folkekirken, men det er vi jo ikke helt "af egen fri vilje"...

• #41   2. nov 2005 Jeg vil mene at det i egentlig grunder i at i deres tro er kvinder meget underdanige og der er ikke en sjæl af det der ligner ligeværdighed mellem kvinder og mænd!
    Vil mene at det er derfor dette forbud er kommet op og vende...
    Min mening er at i deres fritid må de selv om hvad de gør men når de er på arbejde /i skole må de acceptere at hvis læren/chefen siger nej.
    Noget helt andet er at hvis vi flygtede til deres land blev vi jo også tvunget til og gå med tørklæde.

Kommentér på:
Tørklædeforbud...

Annonce