{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
320 visninger | Oprettet:

Hjælp, galop ! =( {{forumTopicSubject}}

ja, jeg har et stort problem med Victoria !
Hun er jo ret rå, og vi øver som en gal med hendes galopanspring MEN;
altså, hun svare rigtig dårligt for schenklerne når jeg skal sætte hende i galop! hvad kan jeg dog gøre?
Når jeg rider dressur, rider jeg hele tiden voldter, men så når jeg galopere, skal jeg så også ride på halv bane, men så skyder hun bare i skulderen og løber af helvedes til!
Hun er også begyndt på at stikke næsen lige i vejret og så bare løbe!
OG JA ! JEG FÅR UNDERVISNING, SELVFØLGELIG!
Det gør hun aldrig i skoven, men hun er bare så svær !
Hun gør det kun på banen/ridehuset.
hvad fanden kan jeg gøre! har overvejet en martingal, men det hjælper jo ikke på hendes skyden i skulderen!
jeg er også bange for at ride i ridehus/på bane med andre heste, for er bange for at hun stikker næsen lige i vejret og render de stakkels små ponyer ned !
Hvilket hun har været ved at gøre, da mig og min veninde red i ridehus sammen...
Har seriøst brug for hjælp.
hun har været redet i ca. 4 måneder nu

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, galop ! =(
  • #1   30. okt 2005 hmm, måske skal du vente lidt med galoppen og lade være med at kræve for meget af hende i starten, de stykker jeg har redet til har jeg altid stået i let sæde og med løse tøjler og bare ladet hesten galopere i det tempo, det er vigtig den er fremadgående, når den bliver dygtigere kan man gradvist begynde at sætte tempoet ned på hesten...

Pas på med at give hende for mange signaler i starten

• #2   30. okt 2005 hmm, kan se du allerede har været til stævne med hende og du kræver at hun skal gå ned med hovedet, tjaa nogle heste gør det af sig selv, det har jeg da været ude for, jeg ved ikke præcis hvad du skal gøre, men jeg tror det kommer med tiden hvis ikke du forventer for meget af hende lige nu og her

• #3   30. okt 2005 tinna J; undskyld trykkede forkert, hun har været redet ca. 6 måneder

• #4   30. okt 2005 nåå ja okay, det er jo lidt en anden sag... Kan du slet ikke stoppe hende?

• #5   30. okt 2005 nej, har meget svært ved det... =(
    men i skoven er der ingen problemer !
    kan det være noget hun gør når hun synes det begynder at bliver for kedeligt og når hun begynder at blive træt ? for hun gør det nemlig mest når jeg får undervisning, og til sidst øver vi galop, og der er hun meget svedig... det løber ned ad hovedet på hende!

• #6   30. okt 2005 Ja, det lyder godt nok voldsomt for en 5-års at sveden løber ned ad hovedet på hende, så ja det kan sagtens være fordi hun er træt, Tonga begynder også at skyde skulder når ikke hun gider mere, og det er som regel efter en times tid så mener hun det er nok, men det er vel også ligesom hvis vi skal løbe marathon uden overhovedet at være i form til det, men tag i tøjlerne (ved ik om også du bremser med benene) men brems med tøjler og evt. ben og giv efter lige så snart der er den minddste nedgang i tempoet og tag det gradvist derfra

• #7   30. okt 2005 jeg smutter nu

• #8   30. okt 2005 EEEJ :S
    Min Favorit gør precis det samme som du beskriver din den gør ;s
    Men er ved og få rettet op på favorits problem ,,
    for har fået min ridelærer til og longere den mens jeg rideer den,
    så kan han styre den med longen, så den ik skyder skulderen, og med en longe pisk så han kan hjælpe med og få den fremad i galop, og det har hjulpet !

• #9   1. nov 2005 oaki, amge tak for hjælpen i 2 !

Kommentér på:
Hjælp, galop ! =(

Annonce