Fører hesten sparker {{forumTopicSubject}}
Vi har selv vores to heste der hjemme sammen med to opstalder - på det seneste er førehesten blevet slem til at sparke ud efter de andre - jeg trækker dem altid ud to og to og det er ingen problem, men lige så snart jeg slipper fører hesten fri går den til amgreb på de andre - den kommer altid ud som nr 1, da den stresser i stalden hvis den er alene - selom de andre bare står og spiser så kan det finde på, at komme løbende og vende bagenden til og så sparke og det er uanset om det er den ene eller den anden.
Ville det hjælpe hvis jeg deler flokken i to, selvom førerhesten altid kalder hvis alle 4 ikke er samlet? Jeg ville nødig ende med at en skulle få en skade.
Det skal siges at der er stråfoder på marken, spredt i bunker rundt omkring så alle kan komme til.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 84
maj 2007
Problemet med de andre heste er at de bare trækker sig for, at undgå at der kommer problemer, men jeg må jo prøve at sætte ham sammen med dem en for en for, at se hvilke der bedst "klarer" sig
maj 2007
maj 2007
Det skal siges at ejer er hos hesten daglig og at de træner med den næsten hver dag, så han bliver ikke overset eller brænder inde med sin energi.
Et eksempel fra imorges, de fodres og jeg tager først min eget hest ud af boksen og tager så ham - jeg trækker altid de to samlet - ingen problemer han opfører sig rigtig flot - jeg løsner først min egen hest på folden for, at undgå at blive blandet ind i spark og skubben, min hest går stille og roligt hen til drikke karet og begynder at drikke - straks efter at jeg har sluppet den anden hest vender den røven til og sparker min, selvfølgelig blander jeg mig ved at råbe efter den - min hest trækker sig og går hen for, at spise hø.... den anden hest løber direkte hen og sparker min igen, som så prøver at få noget at drikke igen og det samme sker - til sidst går mi hest op i den anden ende af folden og jeg kan hente de sidste to heste - de bliver lukket ind og straks går den igang med at sparke den ene pony uden noget form for anvarsel, sådan som jeg ser det.
Min store hest vil så rulle sig, men må opgive da den ande hest kommer løbende hen imod den og vender igen bagenden til for at ville sparke, dette sker et oar gange hvor efter min hest opgiver det.
Når vi andre skal hente vores hest fra folden er den dominante hest den først der står ved ledet, selvom man skubber ham væk presser han hele tidenpå for at komme ind imellem ejer og hest og sidste endte det med at jeg kom imellem deres små kampe. Jeg er ikke bange for hesten for han reagere når jeg hæver stemmen, men den sidste opstalder er nu lidt træt og måske også lidt bange for, at komme imellem dem når hun skal hente hendes hest og det forstår jeg udemærket godt
Fører hesten sparker