{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

Kasseret hingst ;s {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været ovre hos nogen, som har en masse heste. de køber også slagteheste, og kører dem til slagtning. Der var en 3 års DV hingst, med det smukkeste hoved og de flotteste øjne. 4 hvide sokker,,, osv...
Den er blevet "kasseret" da forrige ejere ikke kunne håndtere den.

Synes bare det er synd, at den er opgivet, og den er kun 3 år... har lyst tiæl at købe den... ;s Det er forfærdeligt! Den skal slagtes på torsdag.. Hvad ville i gøre?

Kunne man ikke kastrere den, og arbejde med den?? eller... Hmm, hvad ville i? smiley

Sorry mit underlige indlæg, men ville bare lige høre..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasseret hingst ;s
  • #1   20. okt 2009 er du muligt at købe en sådan hest?
    Kommer gerne og henter den smiley

Jeg tror desværre ikke de kan lade sig gøre?

• #2   20. okt 2009 hor dog om du kan kobe den!O:

• #4   20. okt 2009 Jeg vil så gerne give den en chance, men ved bare ikke om den kan sælges ;s

• #5   20. okt 2009 Stakkels hest. Hvis du har råd til det, sys jeg da du skal give ham en chance. Kastreration vil højst sandsynligt hjælpe meget.

• #6   20. okt 2009 men tror i den ville blive mere styrbar, hvis man kastrerede den? eller vil den være hingstet for altid nu den stadig er hingst som 3 års? smiley

• #8   20. okt 2009 hvor kan man egentlig kigge på slagteheste henne? jeg ville da helt klart tage chancen! det lyder som et FEDT projekt, med en masse læring! smiley det kunne være i fik et venskab for livet! smiley

• #9   20. okt 2009 Ja, men kan dog godt være at den stadig vil være lidt for glad for hopper, men det kan man jo ikke vide...

• #10   20. okt 2009 Ja jeg ville helt klart høre om de ikke ville sælge den!
    Utroligt at sådan en ung hest bare skal ende sit liv fordi nogle folk ikke har kunne kontrollere den !

Skulle man så også få aflivet børn når de kommer i teenage årene fordi forældrene ikke kan styre dem :s !

Jeg havde bestemt købt den lige på stedet (hvis de vil sælge!) .. Du kan altid tilbyde mere end slagteprisen smiley

• #11   20. okt 2009 hvis den bliver kastreret og bliver arbejdet meget med fra jorden , er jeg sikker på den bliver fin med tiden.
    han er jo kun en stor dreng stadigvæk, en rigtig teenager

• #13   20. okt 2009 Du kan jo bare byde slagteprisen pa den?;o

• #14   20. okt 2009 Nu ved jeg ikke hvor meget hesteerfaring og hvor nemt du bliver bange/ eller hvor modig du er. Det spiller også ind. For det er nok ikke det nemmeste projekt. Men kan da helt klart lade sig gøre. Jeg synes det er meget få heste, der bør aflives pga adfærdsproblemer.

• #16   20. okt 2009 Jeg synes stadig at man ikke har forsøgt sig, hvis hesten ikke engang er blevet kasteret. For det er nemlig tit at det gør en kæmpe forskel. Men jeg sys heller ikke at en meget ung pige skal kaste sig ud i sådan et projekt medmindre hun har meget heste kyndige forældre, der har tid til at hjælpe.

• #17   20. okt 2009 Køb den kun hvis du har råd til at sende den til en proffesionel. Du er lige en tand for ung til at kunne håndtere en problemhest alene...

Men hvis du kan få hjælp til den så køb den smiley Kastration hjælper ofte

• #18   20. okt 2009 jeg kan slet ikke selv nej.... men har forældre opbakning, og det var min mor som sagde det smiley

• #19   20. okt 2009 hvis din mor er med på ideen så gør det smiley Jeg synes det er en god idé. Det er 1/100 af de opgivede heste hvor det er hesten der er tosset. Som regel skyldes det mennesker at hesten er sådan.

Dog skal man huske på at der findes tossede heste ligesom der findes tossede mennesker..

• #20   20. okt 2009 men det kræver alligevel lidt overvejelse, men det kan jo være at vi får en rigtig god ven for livet... smiley Men man skal nok tænke sig om først.. Tak for jeres holdninger.

• #21   20. okt 2009 kendte engang en hingst der stod i en stor stald, den var også ca 3 år, husker den stadig selvom det snart er 20 år siden, kan huske en dag da den stod på staldgangen og en tilfældig kom forbi, den sprang frem for at angribe og den var helt sindsyg og angreb for at angribe, gjorde det flere gange.
    den skulle også slagtes, men en veninde som læste til dyrlæge købte den, kastrede den og flyttede den ud på en lille gård fuld af ponyer hvor den fik masser af foldtid og kom i hænder og den blev den sødeste og rareste vallak som alle kunne håndtere

• #22   20. okt 2009 jeg synes du, hvis de vil sælge, købe ham og se om det ikke hjælper med en kastration, eller kan du jo hvis han er fuldstændig umulig altid for ham aflivet

min vallak Kasper købte jeg forbi han skulle slagtes hvis jeg ikke havde købt ham, men det var fordi de bare ikke kunne få ham solgt

• #23   20. okt 2009 Forstår heller ikke at sådan en hest ikke er forsøgt kastreret.. det kan ofte gøre en stor forskel..

Dog er jeg enig med Pernica ikke alle heste bør redes.. nogle har det bedre med at komme herfra.. hvis den stadig er hos ejer eller en alm køber så er det jo fint nok hvis de vil sælge, men står den hos slagter og tidligere ejer regner med at den slagtes, så er det svineri hvis han sælger videre..

• #24   20. okt 2009 Jeg undre mig også over at den ikke er forsøgt kastereret. Mon ikke der kan ske at være mere galt med den end det lige lader til, og det derfor ikke kan betale sig at kasterere den.

Er iøvrigt helt enig med Pernica Fofo.

• #25   20. okt 2009 men jeg stod og "snakkede" og nussede med ham i hans boks idag, han er ikke på NOGEN måde agressiv! smiley Han kan godt lide at blive nusset.

• #27   20. okt 2009 aner det ikke smiley Men vi skal først overveje det... Hvis han har opkøbt til slagtning´sælges den ikke ....... (hvis den gør, køber vi jo ikke) ...... men det er ikke bare noget vi gør. smiley

• #28   21. okt 2009 Tja -havde jeg sendt min hest til slagt så var jeg altså blevet stikhamrende tosset hvis den blev solgt videre. Så er jeg egentlig ligeglad med om det er fordi en eller anden ridepige mener den fortjener en chance til. Det er bare IKKE i orden hvis der er indgået aftale om at den bliver slagtet.

Noget andet er at du ifølge din profil er 14 år, og hesten kan jo altså tænkes rent faktisk at være farlig, og det mener jeg ikke er en 14-årigs opgave at træne (ikke ondt ment overhovedet)

Men som sagt -er hesten solgt til slagt så skulle den osse gerne ende der. Alt andet ville jeg finde dybt uansvarligt af vedkommende den står hos nu. Osse selvom oprindelig ejer burde være sit ansvar voksent og selv sende den afsted istedet for at smide det over på andre.

Min mors veninde har været ude for netop det at sælge hesten til slagt (den havde en skade), for så et par år senere at finde den på en fold med et føl ved siden. Det var noget af et chock for hende for hun troede jo hesten var død.

• #29   21. okt 2009 Michelle W

Hvis de nu kontakter ejeren af hesten og høre om de vil sælge den så vil folk ikke ende i den situiation som din veninde smiley

Men ja andet er svinsk gjort smiley

Kommentér på:
Kasseret hingst ;s

Annonce