616 visninger
|
Oprettet:
Hoster! Søger mirakel-kur! {{forumTopicSubject}}
Min gamle pony er begyndt at hoste meget. Det begyndte en smule i lørdags, men har ikke været derude før i dag. Da jeg skridtede en tur på hende (ca 1/2 time) har hun nok hostet omkring 20 gange. Hun går i løsdrift med et overgangs dækken, men jeg vil ikke lægge et tykkere på endnu, da det stadig blir ret varmt op af dagen.
Er der nogle gode husråd til at slippe af med hosten?
Fx noget man kan fodre hende med? Eller om jeg skal lade hende stå eller skridte hende lidt?
Håber at nogen vil hjælpe..
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 127
Se om det går over den næste uges tid, hvis ikke så dyrlæge
Men kamillethe skulle være effektivt
jan 2007
Følger: 439 Følgere: 413 Heste: 6 Emner: 551 Svar: 5.257
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Hosten forsvandt efter en uge, så jeg undgik heldigvis dyrlægen. Men hvidløg kan varmt anbefales
Eller ved jeg at man kan få noget aloe vera gel vidst nok, til at komme i deres foder som skulle virke super mod hoste. Kan ikke huske hvad det hedder, men du kan prøve at søge på det :O)
jan 2008
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 8 Emner: 211 Svar: 677
Overvejer lidt at købe noget mash og så fylde godt i med hvidløg og kamillethe. Så kan hun få sådan en dejlig varm portion når jeg er derude. Jeg skridter hende kun da hun alligevel er i genoptræning, så holder bare en lille pause.
Hvis det fortsætter og bliver værre ringer jeg selvfølgelig til dyrlægen, men syns ikke der er nogen grund til det endnu.
Hvis I kender til andre ting jeg kan komme i må gerne sige til...
jan 2008
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
jan 2008
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Maja hostede for et stykke tid siden, det lød virkelig som om hun ikke kunne få vejret - store, tørre host og efter noget tid lå der en kæmpe gul slimklat på jorden.
Hun fik en pause på 2 måneder hvor hun bare gik og pyntede på folden og det er ikke kommet igen, skridtede på hende i mandags og hun hostede ikke.
Men venter og ser hvordan det går.
Hun fik dyrlæge, der sagde vi skulle lade hende stå og se om det kom igen bagefter.
Hun frøs ikke, tvætimod havde hun det så varmt inde i stalden at vi måtte lave så hun kunne gå uden for og hun svedte af bare at stå på folden pga. hun havde sat for meget pels i forhold til vejret.
Hoster! Søger mirakel-kur!