{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Hun har knopper! {{forumTopicSubject}}

Jeg har været i USA den sidste uges tid, og i den tid har Comet fået sådan nogle knopper i pelsen. Det er forhøjninger med en slags sår på. Hun har ikke tabt hår eller noget.
Hun har nogle stykker i hovedet/panden og lidt ned ad næseryggen., meget lidt på halsen (begge sider), langs rygraden undtagen krydset, under der, hvor forsvidslen og bagerste stopning på sadlen (begge sider), lidt på piberne på forbenene og en mule på ballerne ved siden af halen.
Hun får St. Hippolyt Naturmüsli som foder og er godt dækket ind med hø. Hun er ude hver dag i mange timer, og er i god form og sadelen passer. Udover det er hun en balanceret hest, der hverken er stresset eller trives dårligt.

Hvad kan det være?

På forhånd tak (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun har knopper!
  • #1   18. okt 2009
    Varmeknopper?
    Det er nærmest buler med et sår på som du beskriver, ligner lidt når de er blevet brændt af en brændæle også.

Anyways, kommer af at hesten har det for varmt.
    Maja har dem på solrige dage da hun har sat pels til at det er 0grader, så hun har det gevaldigt varmt de dage solen skinner for fule lys og er 10-15grader.

• #2   18. okt 2009 Bonnie: tja.. måske.. hun har bare haft ringorm før, men det kan selvfølgelig være en ny variant.. (:

Krikke: Varmeknopper, det kan sgu godt være.. Kan man gøre noget ved sådan noget stads? Det undrer mig bare at hun har dem på halsen og i hovedet så(:

Btw. så klør de også, for hun reagerer meget, da jeg prøvede at kradse lidt i en af dem, altså hun bliver helt salig i hovedet og synes det er forfærdeligt dejligt at jeg gider klø liiige der (:

• #3   18. okt 2009
    Præcis de klør :o).
    Men ejeren har fortalt mig at jeg skal pille såret af de de ellers bliver værre, lidt som mug - det skal også bare af. Så der bliver pillet og kløet i stor stil :o).
    Og hvis hesten har dækken på, så skulle man nok overveje om det på solrige dage er for meget :o).

Maja har dem forskellige steder på kroppen, hovedsaligt omkring hvor hun har det varmt men der er også nogen der er blevet lidt forvirret og har valgt at placere sig et ulogisk sted.

• #4   18. okt 2009 Haha smiley "Placeret sig på et ulogisk sted"

Hmm, jeg må bare igang med at pille så. Kan det have nogen fordel at klippe hende, er det ligemeget, eller har det negativ indvirken? (:

• #5   18. okt 2009 min mors hest har fået varme knupper.. så vil være mit bud.. men ellers ringorm i en tidlig stadige

• #6   18. okt 2009
    Tjoe, hvis hun har vinterpels og ikke er klippet kan du vel godt.

Men jeg ville ikke, da jeg selv virkelig ikke gider det dækkenræs - pelsen kommer jo i brug når dagstemperatueren falder, så har de det heller ikke for varmt mere og knopperne vil derfor ikke komme igen.

Så ville bare pille løs, så får man også virkelig nuldret pelsen godt igennem og løsnet op og hygget godt ;).

• #7   19. okt 2009 Kan også være sådan noget regn allergi (kan ikke lige huske navnet.. men det er en slags mug) kender en der havde det sidste år.. det er også knopper kommer hvis de har været fugtige i længere tid..

• #8   19. okt 2009 min havde det samme da jeg fik hende, jeg klippede hende for at kunne komme orndeligt i bund, og det er væk nu. Men dr.dyr, kalder det ikke for varmeknopper men noget utøj af en art der som regl bliver spredt med luften

Kommentér på:
Hun har knopper!

Annonce