Racer...? {{forumTopicSubject}}
Er det bare mig eller er der mange som opretter hest herinde, og som så sætter den ind under en bestemt race selvom de ingen stamtavle har på den, de tror kun det er den race fordi de sys den ligner sådan en...??
Altså hvis det feks. er en fjordhest kan man jo se at det er sådan en fordi de er så unikke med deres gule farve, ål, kropsbygning og (for det meste) korte stritman...
Eller en tinker/irish cob, med deres brogede, kraftige krop og deres tykke hovskæg...
Men en new forest feks. hvordan kan du vide at din pony er sådan en, når du ingenting ved om dens afstamning??
Jeg bliver lidt irriteret når folk skriver at deres pony er den og den race, men ingen stamtavle har på den, har kun fået at vide at den ligner sådan én!
Er det kun mig der har det på den måde eller hvad?
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 309
mar 2005
Følger: 35 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 256
Altså de kan være en race, men også farvebetegnede.
Fie er farvebetegnet som en Pinto under pinto forbundet.
Men ikke kåret og jeg har ikke hendes stamtavle.
Men igen, Pinto er kun en farvebetegnelse.
Nu kan du lige få nogle link, så du kan være sikekr på at det kun er en farve betegnelse:
http://www.heste-nettet.dk/heste/66/
Oprindelse: Da Pinto i bund og grund er en farvebetegnelse, er den at finde over hele verden.
Ordet dækker både over en farvebetegnelse, samt hesterace fra USA
(link fjernet)
mar 2005
Og Www.Pinto.dk
mar 2005
i Kan jo ligesågodt også læse om palominoen hvor der også står at
Oprindelse: Da Palominoen i bund og grund er en farvebetegnelse, er den at finde over hele verden - Dog var det i USA det første egentlig Palomino Avlsforbund blev grundlagt.
Racer...?