{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Hva' vil du læse om? (Hesteblad) {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG!

Jeg stiller nedenstående spørgsmål, fordi jeg mangler inspiration til nogle artikler, jeg skal skrive, og jeg håber, at I vil hjælpe mig!

<b>Hvilket emne vil du gerne læse om (et fagemne, som du kan lære noget af) i et hesteblad?</b>

Springtips og "hvordan man træner en unghest" er udelukket, da bladet lige har haft sådan en serie.

<b>Hvad ellers?</b>

Hilsen

WONKA!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva' vil du læse om? (Hesteblad)
  • #1   14. okt 2009 Ex.
    Hvordan man løsspringer korrekt.
    Hvordan man longere korrekt.
    Hjælp til at få hesten i form.
    Hyggeting man kan lave med hesten.

;D

• #2   14. okt 2009 Jeg ville i hvert fald klart få mest a enten dressur for begyndere/idioter smiley Hehe. Eller en masse hyggelige ting man kan lære hesten, triks osv..

• #3   14. okt 2009 HMS ?

• #4   14. okt 2009 noget om vinterfodring, vaccination, løsdrift vs. opstaldning (altså i boks)
    fra hingst til vallak - hvordan, hvornår, hvorfor....

• #5   14. okt 2009 - Ridning på hestens præmisser
    - Indlæringsteknikker
    - Hvordan finder man den korrekte dressurramme til hesten (holdning) Evt. noget med hvornår er acceptablt at forlange hvilken holdning af hesten - noget med alder og muskler
    - Jordtræning
    - Hestens Anatomi (noget med hvilke muskler arbejder hvornår i hvilke øvelser, hvordan de vokser og helt pæcist hvor de sidder)

^ Noget jeg godt kunne bruge =)

• #6   14. okt 2009 Lav pæne rosenknopper HHA XD er så dårlig til det

• #7   14. okt 2009 kunne også gode bruge noget med longering, eller ting man kunne lave til hesten

• #8   14. okt 2009

Vidensbaserede artikler der virkelig gik i bunden med hestens muskulatur og eller hjerne, noget i stil med det Moe beskriver.

Er pænt træt af de 117 dressur artikler fra forskellige undervisere der alle har forskellige meninger om tingene, har brug for noget fakta.

• #9   14. okt 2009 Noget om hvordan forskellige trenser virker på hesten, også bidløse, hvordan man bruger dem korrekt, og hvad der sker hvis man ikke gør smiley

• #10   14. okt 2009 ¤Hesteapotek: - hvad man kan lave af hjemmelavet ting, mod forkølelser og forbyggelse af andet, osv.
    ¤Hvad man kan lave af hjemmelavet ting til træningen, så som spring, objekter til brug af træning af HMS og tricks. (Også med hvilke materiale der skal bruges)
    ¤ Hvad de forskellige foderstoffer er godt for og hvad det også er skidt for.

Ellers så er mange af de ting, jeg også er interesseret i at læse om, nævnt.

• #11   14. okt 2009 Jeg elsker at læse om avl smiley

• #13   14. okt 2009 Eller - jeg læser sådan set alt (og jeg mener alt: annoncer, rubrikker, klummer, artikler... ...ALT).

En ting jeg ikke kan fordrage er, når læsestoffet er for farvet og savner objektivitet smiley

Selvfølgelig vil teksten altid bære præg af forfatterens holdninger samt dennes vinkel på det skrevne, men alt med måde smiley

• #14   14. okt 2009 Mange tak for jeres svar!!!

Og til jer, der gerne vil læse om hestens anatomi osv.... Tror I, at 12-16 årige ville kunne få glæde af det? (misforstå mig ikke, jeg synes, det er en smaddergod idé, men har i nogle idéer til, hvordan man kunne indlede det?)

• #15   14. okt 2009 Wonka -

Mmmh.. Måske ville de syntes godt om det hvis man kombinerer det med hvordan de virker når man springer og når man rider forskellige dressurøvelser og hvordan de virker når hesten går i holdningen. Hvis muskler den bruger, hvordan den bruger dem og ikke mindst hvor de sidder =)
    Håber det er til at forstå xD

• #16   14. okt 2009 Det kommer vel meget an på hvilket blad du skriver for.
    Jeg er en voksen kvinde og læder de videnbaserede artikler der er i mine to favorit blade Magasinet Hest og Equipage, men jeg tvivler på det er blade mange 12-16 gider "læse" i. Det er vel derfor der er Ridehesten Junior, Wendy (som min datter på snart 11 læser med stor glæde).
    Wendy kunne godt indeholde lidt fagstof på børneniveau, men det skal ikke være meget og det skal være skrevet til børn.

Det er min datters pony, men det er mig som voksen, der søger viden og formidler videre til hende. Jeg ville med glæde læse artikler om fodring specielt ved overvægtige ponyer, heste. Mange vil sikkert også have glæde af det modsatte, fodre på hest med manglende huld. I det hele taget bedre foderartikler. Noget om orm og ormekure - hvorfor give ormekur hvis hesten ikke har orm.
    Kunne komme i tanke om rigtig mange emner.

Men generelt tror jeg at når vi taler ridemagasiner til den pris de ligger på, så købes de også overvejende at voksne og ikke de 12-16 årige.
    Men det kan jo være jeg tager fejl.

Lizet smiley

• #17   14. okt 2009 Altså... jeg læser Ridehesten hippologisk, og synes helt klart, at det er det bedste blad, i det, det indeholder alt det, jeg synes er spændende smiley
    Hvilken aldersgruppe/gruppe af mennesker appellerer jeres blad til? smiley

Måske kunne kunne debatten om dressurdommeres knap så objektive bedømmelser være et spændende emne?
    ^^I kunne dermed trække paralleller til anerkendte dressurryttere(fx Isabell Werths "piaffe" ved OL, eller nærmere ikke eksisterende piaffe, som hun fik et 6tal for)

Man kunne ligeledes gøre det samme med Roll kur smiley

• #18   14. okt 2009 Den med rollkur - i kunne sætte en debat i gang: Sætte nogle artikler som beviser rollkur er skadeligt op i mod DRF som mener det ikke er skadeligt og gerne må rides så længe hesten ikke lidder overlast =)

• #19   14. okt 2009 en god ride tur hvor hesten er nede på jorden og ikke er bange for alt ting som er i naturen

• #20   14. okt 2009
    'Jeanne Hölm smiley ' - Se det kunne være morsomt hvis et blad turde gøre det.

• #21   14. okt 2009 Danmark er jo et frit land og så længe man ikke decideret hænger folk ud, så gør man ikke noget ulovligt smiley

• #22   14. okt 2009 Det er til RIDEHESTEN JUNIOR

• #23   14. okt 2009
    Nej :o). Men tror sq ikke det er noget nogen større blade ville gøre.
    De bliver jo støttet af reklamer fra diverse firmaer som har forbindelse til diverse kendte ryttere.

Det pågældende blad ville nok blive gevaldigt upopulært også kommer det igen ned på alt om penge.

• #24   14. okt 2009 Det er Ridehesten Junior.

Og tja... Rollkur (og hestens hoveds placering generelt) er jo et svært emne at tage op. Det kunne være SÅ fedt at gøre det, men jeg tror desværre, at Danmarks hesteblade er for hellige (nærmere knapt modige nok) til at gøre det.

En sådan artikel ville jo give anledning til storm, blæst og turbulens...

• #25   14. okt 2009 et emne som hestens muskulære anatomi kunne f.eks følges op med illustrationer hvor de aktive muskelgrupper fremhæves med farver, frem for latinske ord... og netop også beskrive hvorfor det er vigtigt at ride hesten frem og ned, og op med ryggen, og ikke bare spænde mulen ind til bringen. En forklaring på hvordan korrekt bæring forlænger hestens liv (og livskvalitet). Mange ponyryttere harjo ponyen som deres bedste ven, og en del beholder dem jo også op igennem voksenlivet, så derfor er mange jo interesseret i, hvordan de har det bedst muligt, længst muligt.

• #26   14. okt 2009 hmm, tegn på sygdom, eller misfornøjelse. hvordan man kan tilride, hvordan det er at have studeri, og hvordan de startede

• #27   15. okt 2009 Jeg syntes næsten at de fleste ting er dækket, og er skrevet om op til flere gange...

Jeg var mere interesseret i brug af skridtmaskiner, godt elelr dårligt ?
    Sådan påvirker skridtbånd din hest,
    Solarie information, godt eller dårligt...
    Alle de ting der efterhånden er i enhver prof. stald.

Altså hvad gør de godt for, hvorfor bliver de brugt osv.

Det har jeg nemlig aldrig selv set en artikel om..

Kommentér på:
Hva' vil du læse om? (Hesteblad)

Annonce