{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Stadig halt :( {{forumTopicSubject}}

Hvad er der galt med min lille hoppe. Lavede et indlæg for ca 3 uger siden, at Mazurka var blevet halt og jeg sad og ventede på dyrlægen. Han kom så, og kunne ikke se noget på hendes bagben. Han lavede en bøjprøve, og hun gik ikke igennem.
Han sagde at hvis det ikke var gået over 8 dage efter hans besøg, skulle jeg ringe til smeden, så han kunne komme ud og tjekke, om det var en hovbyld. Smeden kom et par dage efter, og der var ingen hovbyld.
Smeden sagde så, at han syntes jeg skulle trække vejret lidt, for det kunne være hun havde lavet en forvridning i koden. Men kan altså ikke lide at hun stadig er halt efter 3 uger.
Hmm, kan det være spat hun har fået?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stadig halt :(
  • #1   15. okt 2005 Hejsa.. det lyder da ikke godt.. smiley min egen hoppe har stået halt for ca 2 måneder siden.. men det var så pga dårlig smed arbejde..

Min vallak var halt sidste sommer.. her var det pga at der sad noget i klemme i hans ryg.. så han stivede sig på bagbene.. så min underviser anbefaldede at jeg fik ham i behandling ved en kiopragter.. og det prøvede jeg så.. og det hjalp faktisk... han er dog stadig en anelse stiv på det ene bagben.. så han skal skridtes godt for i ca 20 min.. også ikke alt for mange små volter til en start..:)

Men altså.. det din hest fejler kan desværre være mange ting.. det kan være smed, en kode forvridning, måske noget der sidder i klemme på hesten.. Jeg syntes du skulle ringe efter dyrlægen igen.. for en hest skal ikke bare stå i 3 uger.. hvis det er en forvridning.. skal den dog holdes i ro.. men det er ikke sikkert det er det.. får den evt i røgen.. og se om der kan findes noget der.. det er vigtigt at finde årsagen... så der ikke sker ydligere skader..

Hilsen Stine

• #2   15. okt 2005 Stine- Team Østergård: Ja, jeg har også sagt til min mor at jeg ringer til dyrlægen på mandag. Koste hvad det vil. Hun er hverken varm eller hævet på benet. Og pulsen er fin. Det er mystisk. Men hun skal jo nok til røgten, så de kan se hvad der er galt. Der har aldrig været problemer med hende, efter smeden har været der. Jeg har bare været så uheldig med den hoppe siden jeg fik hende smiley

• #3   15. okt 2005 Nete: Kan det var sadlen der gør det? Oz nu når hun halten, ude på folden?

• #4   15. okt 2005 min gmale pony blackie var halt i 1 ½ år jeg kontaktede en massør der kurerede ham så det vil jeg anbefale for det var noget med skulderen..

• #5   15. okt 2005 Det kan sagtens tage op til flere uger inden en hest kommer sig over en kodeledsforvridning. Min den ene har været halt i næsten 2 måneder. Den er dog blevet haltfri nu, men for at være på den sikre side venter jeg en uge extra inden jeg rider den igen.

Kommentér på:
Stadig halt :(

Annonce