Stadig halt :( {{forumTopicSubject}}
Hvad er der galt med min lille hoppe. Lavede et indlæg for ca 3 uger siden, at Mazurka var blevet halt og jeg sad og ventede på dyrlægen. Han kom så, og kunne ikke se noget på hendes bagben. Han lavede en bøjprøve, og hun gik ikke igennem.
Han sagde at hvis det ikke var gået over 8 dage efter hans besøg, skulle jeg ringe til smeden, så han kunne komme ud og tjekke, om det var en hovbyld. Smeden kom et par dage efter, og der var ingen hovbyld.
Smeden sagde så, at han syntes jeg skulle trække vejret lidt, for det kunne være hun havde lavet en forvridning i koden. Men kan altså ikke lide at hun stadig er halt efter 3 uger.
Hmm, kan det være spat hun har fået?
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Min vallak var halt sidste sommer.. her var det pga at der sad noget i klemme i hans ryg.. så han stivede sig på bagbene.. så min underviser anbefaldede at jeg fik ham i behandling ved en kiopragter.. og det prøvede jeg så.. og det hjalp faktisk... han er dog stadig en anelse stiv på det ene bagben.. så han skal skridtes godt for i ca 20 min.. også ikke alt for mange små volter til en start..:)
Men altså.. det din hest fejler kan desværre være mange ting.. det kan være smed, en kode forvridning, måske noget der sidder i klemme på hesten.. Jeg syntes du skulle ringe efter dyrlægen igen.. for en hest skal ikke bare stå i 3 uger.. hvis det er en forvridning.. skal den dog holdes i ro.. men det er ikke sikkert det er det.. får den evt i røgen.. og se om der kan findes noget der.. det er vigtigt at finde årsagen... så der ikke sker ydligere skader..
Hilsen Stine
feb 2004
Følger: 62 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 49 Svar: 153
feb 2004
Følger: 62 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 49 Svar: 153
mar 2005
Følger: 165 Følgere: 159 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.222
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 79 Svar: 991
Stadig halt :(