Så kom svaret! {{forumTopicSubject}}
Forsmåethed er en grim ting.
Tænk – jeg vidste på forhånd hvad du ville svare – noget med at ”elske ”heste. – Ja, vi har ” tjent ” på heste, men sådan en som dig bør vide, at hvis man respekterer disse fornemme dyr, er der ikke nogen smede , hingste,-,- eller dyrlægeregninger der kan undlades, så intet kommer gratis ! Det kan da godt være at du sælger til ”hestevenner ” -, det har jeg såmænd stor respekt for, hvis det er sandt, og ikke for ” mammon,” sådan som man får så et ubehageligt indtrykket af, --men enhver sin samvittighed – elskov eller ej - men blot i denne sammenhæng ( uden at snakke om penge ) vil jeg for en ordens skyld oplyse, at vi , bogstaveligt talt har foræret 2 hopper væk - en tysk hannoveraner , kåret i 4 avlsforbund, ønsket af mange hingsteholdere, og en Aleksanderhoppe, - netop fordi vi fordi ”elsker” vores dyr, uden at det har skullet koste nogen noget, begge gange fordi vi ved ,hvordan ” ægte ” , ukommerciel kærlighed føles, og fordi penge bestemt ikke er alt ( Vi blev budt 18.000 for den ene af hopperne, 17 år gammel ! ) Jeg bliver vred, fordi sådan en som dig ikke skal foretage dig noget med så dyrbare, og væsentlige dyr som heste , uden at have råd til det, for det er tilsyneladende dit problem ,(og så kan du forsøge at belære nok så meget – jeg har selv en uddannelse indenfor psykologien ! )- jeg har hørt om de” fantastiske” forhold du havde at byde dine heste – uinteressante stalde, og noget med en græsplæne-, hvor dyrevenligt !! - håber dine heste forstår deres begrænsning -- igen ægte ”kælighed ” – ingen pengetænkning !!– Nej ,- du kan ikke tillade dig at skrive til mig – mine heste har aldrig haft under 3 tdr. græs, - og hvis jeg ikke havde råd til mere, så blev de opstaldet , hvor det var et eksistensminimum for dem, så de fik deres fulde bevægelsesfrihed , som du ” hesteelsker ” jo ikke tilbyder dine --, og nej mine ” fine” dyr kommer hver dag minst 8 timer på fold - hele sæsonen -, på mindst 3 tdr. , så de kan få deres bevægelsesfrihed – det er nemlig det hesteavl handler om, og ikke et eller andet lille pædagogisk stutteri Fredensborg, hvor hestene ” bare ” bliver elsket, uden at få deres ægte frihed.. Må jeg hermed frabede mig dit svar - det interesserer mig ikke – lev i ” kærlighed ” til dine heste - og købere -- og nyd din lille have sommeren over, med alle de fine heste, der skal vade rundt i den !!!!!!!!!!!!!
Øøøh??
Ja.
Jo.
Gad vide om det er de 10 tdl. eng mine ponyer går på sommergræs hun hentyder til?
*suk*
maj 2004
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 178
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.326
maj 2004
Hvad fanden betyder `dét????
?
Birgit
*der sikkert er lige så dum som hun er rig*
...Men vanrøgte mine heste - det gør jeg KRAFTEDEME IKKE! :o(
nov 2003
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 707
Hun frabeder sig et svar, det er da hende der startede med at skrive til dig, og vil hun ikke have svar, bør hun jo lade være at skrive. Hun vil åbenbart kun høre/læse sine egne ord. Føj for en finke, siger jeg bare.
Misundelse er en grim ting, og den har hun åbenbare meget af.
Men op med humøret, Birgit hende skal du da bare sk*de højt og flot på. Hun er ikke værd at bruge tanker på. *ss*
maj 2004
Det er da utroligt!
Bliver mere og mere "øv" lige nu.
Hvad fanden er det der sker her?
Jeg har ikke haft varmt vand i 3 uger - men mine ponyer går på græs og de 2 hopper der er hjemme for at fole har 1½ tdl, frisk hø, vand, havre, soyaskrå, racing mineral og en masse nussen bag ørene...
Hvordan kan man anklage mig for vanrøgt?
?
?
?
*bzzzzz* / *tilt*
Og nu blev jeg jo ga og skrevl:
Med hvilken ret anklager du mig for at vanrøgte mine heste?
Tror du jeg sætter mine hestes ve og vel efter mit eget?
Er smed regelmæssigt - også for dyr der ikke er mine egne og som jeg ikke kan holdes økonomisk ansvarlig for - eller dyrlæge ved vaccinationer og ALT nødvendigt ikke tilfredsstillende for mine heste...? Ligesom de 10 tdl. strandeng jeg har lejet skulle kunne gøre mine heste lige så glade som dine dallas-hegnede og polerede folde?
Og hvad fanden forsvarer jeg mig overhovedet over for sådan en møgkælling for?!!
Undskyld mig... Men hvilket uendeligt miserabelt liv har fået dig til at kaste dig over mit?????????????????
"...jeg har hørt om"
Nå - men så skulle du måske få din fede røv herned og se efter i stedet, mutter!
Magen til opkørt møgkælling der gør sig til dommer over mig og mit!
nov 2003
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 707
Det er også skide ulovligt at anklage andre for de ting hun gør. Det er jo direkte chikanering, og kan ødelægge dit ry. Sådan en kælling.
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.326
maj 2004
Men det er lige så meget FØLELSEN.
Jeg kan da ikke se hvad jeg har gjort hende...
Hvorfor falder hun ikke over én af de der der behandler deres heste dårligt??
Hallo - JEG er den der giver råd herinde om mange ting ang. hestehold... Jeg VED så meget og bruger min viden FOR mine heste.
Hvordan var det nu med den der hest der krybbebed...?!
Jeg skrev lidt om, hvordan mine heste går ude 7-17 om vinteren. Hvordan kan hun bare antage, at jeg er sådan som hun tror???
:o/
N'ge!
mar 2004
Følger: 13 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 130 Svar: 1.088
Hun burde da holde op med at avle så? hvis alle heste skal ha mindst 3 tdl hver... så stor er danmark da ikke.. *G*
og så kan du jo hilse at sige at hun åbenbart har brugt al sin tid på at lære psykologi og glemt hvordan man opfører sig socialt, og at det desuden ikke betyder at hun ved en døjt om heste...
kan virkelig godt forstå du er "øv" men kan ikke lade være at smågrine over hvor latterlig hun er... håber din advokat kan gøre noget.. ellers skulel jeg gerne skrive og chikanere hende.. *G*
Alexander *der også må være dum*
P.S. igen.. de må virkelig være dejligt at ha Røven og ***************** (andre steder) fuld af så mange penge at man har råd til at forære heste væk...
og jeg tror ikke et nanosekund på at de ikke var GODE venner med dem de forærede dem til FØR de overhovedet overvejede det... (og så har der 100% sikkert også været en eller anden fordel for dem ved det.. skattemæssigt måske?)
A!
feb 2004
Følger: 23 Følgere: 14 Heste: 4 Emner: 23 Svar: 142
Op med næbbet, så længe at du og andre ved, at dine heste har det godt, så kan hun da hoppe i havet!
maj 2004
He heh - godt udtryk!
Det hele er sendt afsted til advokaten - men det er stadig en ubehagelig følelse/oplevelse.
Jeg ved virkelig ikke hvad det er der trigger hende - men jeg tænkte tanken i går, om hun var skide fuld!
Well...
Heldigvis ikke flere af den slags i mailboxen (endnu)!
Satser på en dejlig søndag - og ønsker jer det samme!!
*knus*
:o)
maj 2004
Der er da ingen af os, der har heste, som ikke elsker dem!
Og at hun kan tjene penge på dem - det er da også helt OK (burde der være flere avlere der kunne!).
Men at hun har det hun nu har (hvad end det så er) giver hende jo ikke ret til at anklage mig for vanrøgt!
Det er grotesk!
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
Go`søndag til jer alle....
Mange venlige hilsner...
Michael
dec 2003
Følger: 87 Følgere: 82 Emner: 180 Svar: 1.049
Så kom svaret!