Rideskole hest-er den det værd? {{forumTopicSubject}}
jeg står her i et dilemma..
jeg går i 8. klasse og følger godt med (laver lektier får ok. karaktere osv.)
ligenu rider jeg min part 3-5 gange om ugen hvor jeg kun skridter og traver fordi han har gigt..
derudover rider jeg også rideskole hvor jeg har de fleste af mine veninder og heste jeg kan ride. jeg har søgt part på en af rideskole hestene, desværre var en pige hurtigere ude end jeg var, så nu har hun fået part på den.. nu skal vi vente 2 måneder for at se om hun kan magte den da den godt kan være en ung bisse
nu prøver jeg at overtale min mor til at købe den- vi har pengene- det ved jeg! men hun siger at vi ikke har penge til at dække smed og dyrelæge da den går med sko og helst sku blive ved med det..
mit spørgsmål er så om jeg skal overtale min mor til at jeg kan købe den pony og få en part på den eller købe den sammen med min veninde som også kigger efter pony..
min mor er lidt svingende, den ene dag må jeg få en pony og den anden dag må jeg ikke ride, også selvom vi har pengene til det, og hun skal hele tiden sige sådan noget som; jamen hvad skal vi gøre når vi skal på ferie? og hvad hvis din part bliver syg? hvad nu hvis din veninde og dig bliver uvenner? hvad nu hvis og hvad nu hvis..
hun har selv den drøm at jeg skal gå videre med min ridning og den her hest har klart talent! http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=123139
jeg er så forvirret! hjælp mig!
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 1.230
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Omvendt hvis hun tvivler på om hun har råd til at smide sko på ponyen, så sorry, men så har man ikke råd til at have pony.
Inden du får set dig om, er der indkøb at vitaminer, dækkener udstyr dyrlæge ormekur osv det løber helt vildt op. Så smeden er absoult en bagatel Men naturligvis en fast udgift på ponyen.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok finde en anden skøn pony og få part på.
Men held og lykke med det hele
jan 2008
Følger: 112 Følgere: 113 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 992
okay rart at høre det fra en der ikke "vælger side"! jeg vokser kun 3 cm endnu.. du har måske ret..
jan 2008
okay lyder egentlig ret fornuftigt med forældrene!
altså det med pengene er intet problem, men hun prøver at bruge det som undskyldning for at jeg ikke kan købe den skide pony.. vil ikke være så arrogant og kalde os rige, men vi ligger et sted over middelklassen..
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 14
Synes du skal forhøre dig af på rideskolen hvad der er af muligheder for part på ponyer, det behøver jo ikke være en rideskolepony.
Held og lykke med det.
jan 2008
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Hvorfor kan i ikke få den opstaldet i en selvpasser stald eller noget i den retning, eller hvis I ny køber den, kan du måske finde en part til den, så i deles om udgifterne.
hvis dine forældre ved på forhånd at der ikke er penge nok til dyrlæge og smed, så er d heller ikke så smart at få en hest. Dyrlæge kan koste mange tusinde kroner, og der kan hurtigt opstå store skader som man ikke forventer...
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
jan 2008
ham jeg har part på nu er 22 og gammel ma hest i dressur, da han var rengående red jeg stævner og undervisning på ham, så jeg har også været på lånt tid, han har lært mig så utrolig meget og derfor er jeg blevet så forelsket i den sorte lømmel, fordi jeg kan lære den noget som jeg lige har lært..
problemet ligger nok i at hun ikke er så vild med den her hest som hun er med min part, hun siger at jeg godt må købe min part, det er måske bare ikke så sjovt når den er uren, men uha- jeg må ikke købe en rideskolehest med kanon personlighed og fremtid- den er jo trods alt kun 9 år..
jan 2008
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
Syntes at du skal stole på at dine forældre ikke har råd til en pony, de har nok mere styr på deres økonomi end du har Det ville jo ikke være så sjovt at i købte en pony, og så om nogle måneder har i ikke råd til at have den, så er i igen nød til at sælge.
Kan godt forstå at du ikke syntes det er så sjovt at du ikke må få en pony, men er det ikke endnu værrer at få en pony som i bliver nød til at sælge igen? fordi økonmien ikke hænger sammen til det.
Syntes at du skal prøve at finde en anden hest/pony at få halvpart i
jan 2008
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Men, hvis den er for lille til dig, er det ikke pengene værd, og skal du dele den med en veninde, og i bliver uvenner? Så stor hesten pludselig der, og i ved ikke hvad i skal stille op, og vil ikke snakke med hinanden? Okay, lidt overdrevent måske, men det kan du altså risikere!
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
- Held og lykke :]
jan 2008
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Men få din mor til evt at lave et budget over, hvad der er af udgifter på hest.. ALT.. skal med,, opstaldning, smed, dyrlæge, forsikringer, foder, og alt den slags.. dernæst kan i jo så finde ud af, om pengene er til det.. Der skal også ligges penge til nyt udstyr.. Hvis det er et dyrt sted du står.. så kan man jo altid vælge at finde et andet sted, som måske er billigere for jer.. men hvor tingene selvfølgelig også skal være iorden.. Men man kan være heldig..
Ved ferier osv, så kan du sikkert finde nogen til at hjælpe dig med at passe den.. om sommeren kan du sende den på sommergræs.. Der er mange muligheder..
jan 2008
tak for det! skal helt klart prøves
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
jan 2008
ja sjovt han lever skam stadig bare ikke i sit bedste velgående da han lige er lidt uren som vi tror skyldes varmen eller tøjle halthed..
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
jan 2008
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 450
Nu er jeg måske lidt træls at høre på - men at have hest er en dyr hobby... og så forventer du at det skal du da have, fordi du mener forældrene har penge til det??? Så du syns at de skal kaste 2-3000 kr efter dig og bassen hver måned, + forsikring, stævner, dækken, og nyt rideudstyr til dig også...? Hvad med at tage lidt ansvar selv??
på din profil står der du er 14 år. Så er du gammel nok til at arbejde!! Så let r.... og få dig et job, bare et par timer om ugen, og vis dine forældre at du vil det!!! Hvis jeg havde en datter der bare ville have og have - ville jeg kalde hende forkælet m...unge, og så fik hun ikke en krone ;o)
Stil et budget op, spørg på rideskolen hvad ALT koster, skriv det ned, evt. find et privat sted hvor det ikke er så dyrt, og begynd at gå med aviser eller noget. Jeg siger ikke du skal betale det hele selv, men du kunne da godt hjælpe lidt til, i stedet for bare at kræve.... det ville nok også hjælpe på overtalelsen af Mutter hehe.
Og så syns jeg også den lille sorte ser meget lille ud, så hvis du virkelig vil noget med din ridning, ville jeg også kigge efter en hest i stedet. Pas på det ikke er dine følelser for ponyen der gør at du vil have den, for du skal jo stadig af med den om 2 år, og der er du nok ikke blevet mindre glad for den :o(
Hilsen Helene
jan 2008
jan 2008
Rideskole hest-er den det værd?