{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Hjælp til udstyr (JAGT-RIDNING) {{forumTopicSubject}}

Halløjsa hestegalleri.
Jeg skal til jagt på lørdag og har nogle spørgsmål påtrods af jeg har redet det 2 gange før smiley .
Men nu har jeg fået ny hest og han får sko på her i ugen, det har han ikke haft på før hos mig. Planen er vi skal springe lidt, og vil derfor godt have han skal have sko der kan skrues mordax i. Men er det også en god ide at bruge mordax til jagt?
- mit andet spørgsmål er om jeg så skal bruge min pladegjord når vi springer. Kan man godt ride jagt med sådan en. Min tanke er nemlig der kommer en masse skidt op under den og gnaver hesten. Men hvad er jeres erfaring?
- mit sidste spørgsmål er hvilke gemacher der er bedst at bruge. Har altid redet jagt med alm spring gemacher. Men er det bedre at bruge nogle der går hele vejen rundt om benet, og beskytter foran, når nu det er faste forhændringer?

Håber i kan hjælpe mig lidt smiley
og undskylder for stavefejl det er gået lidt stærkt.
/JK

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til udstyr (JAGT-RIDNING)
  • #1   20. sep 2009 Hvis jeg var dig så ville jeg ride med mordax, fordi så står den bedre fast. Du kan sagtens ride med pladegjord, ville jeg syntes er bedst hvis du rider med mordax.Hvis den passer ordentligt, kommer der højes lidt skidt ind under kanten, det sker der ikke noget ved, bare husk at børst hesten ordentligt efter, og gøre gjorden ren inden du bruger den næste gang smiley

• #2   20. sep 2009 Okay, mange tak for hjælpen smiley

• #3   20. sep 2009 hvor skal du ride jagt henne?

hvis din hest kan gå uden sko, ville jeg ALDRIG putte sko på, for at ride jagt, den bund du rider i, på en jagt, kan mordax ikke hjælpe, da de ikke kan nå langt nok ned, til at give bedre greb, så din hest vil stå bedre fast uden sko.

Mange har sko og mordax som en falsk sikkerhed, da de selv tror der er bedre greb, og det er der også på en ridebane, hvor banen bliver passet og klippet, men når du rider jagt, så rider du i skovbund og på marker, skovbunden, har ikke alle de tætte græsrødder som en springbane, derfor skal mordaxne ned og have fat i jorden, og det kræver ca 5-7 cm mordax, det samme glæder på marker, der har været beplantning på, der står det heller ikke tæt nok til mordaxne kan få fat i små rødder.

Jeg har prøvet begge ting, og vil klart foretrække at ride både jagt og millitary uden sko!!
    Min jagthest, har nu gået uden sko i 2 år, og der har aldrig været problemer med ømhed, derud over står han over dobbelt så godt på sine ben nu.

Tag din sparkeplade med, når du rammer et fast spring, kan hesten være uheldig, at få trykket hovene op i maven, der hjælper en sparkeplade en del.
    Har redet jagt med sparkeplade i 8 år, og har aldrig haft mærker eller noget efter den.

Vil klart anbefale neopren ggemasher der går hele vejen rundt, men husk at sikre dig, de er vandafvisende, ellers bliver de tunge, hvis i skal gennem vand, og det er hårdt for hestens ben.

• #4   20. sep 2009 Jeg skal ride jagt i sindal. Men når vi bliver bedre er det vist planen vi skal prøve nogle flere jagter bla. i midtjylland.

Mange tak for hjælpen. Min hest skal prøve at have sko på for at belaste hans ben, da han tiltide ikke takter helt ren. Så det har en dyrlæge og smed i samarbejde besluttet at vi skal prøve. Har også altid redet uden sko da jeg synes det er langt det bedste. Skoene bliver ikke revet af hvis man skal fx. igennem vand og mudder.
    Men aner ikke helt hvad jeg skal gøre nu hvor han skal have sko på?
    /JK

• #5   20. sep 2009 jeg vil foreslå dig at få så store mordax som muligt i forbenene, så SKAL du have sparkeplade på, for at forbedre grebet en smule, kan du sætte en lidt størrer mordax i det hul der sidder op af det andet ben.

Sørg fpor at få klokker på, så hesten ikke træder skoene af.

Er det kun på forbenene der skal sko?

• #6   20. sep 2009 kan du forresten anbefale nogle gemacher, har kun nogle eksadron gemacher der går hele vejen rundt om benet og de suger desværre vand. /JK

• #7   20. sep 2009 Det er desværre på alle 4 ben.
    så der skal vel også mordax på bagbenene.

• #8   20. sep 2009 Har aldrig redet jagt, men har redet lidt military. Min pony har altid stået perfækt fast med alm. mordak i terrænet smiley

• #9   20. sep 2009 eskadrons dressur gemasher absorbere vand, det ved jeg godt, har dem selv.

Jeg rider med PC, men det er fordi de er lavet specielt til heste men sene skader, som går højbelastnings sport.

Min mor har lige købt nogle i horse, som til alle 4 ben kostede 300-350, de har en skal ind mod det andet ben, og neopren resten af vejen rundt, de er vandafvisende, men kommer nok til at kræve lidt gaffatape, så velcroen ikke går op i vand

• #10   20. sep 2009 Okay tak for det smiley
    Ja gaffa løser alt.

• #11   20. sep 2009 Synes du skal tage mordax i for en sikkerhedsskyld smiley og det er en rigtig god ide med pladegjord, så hesten ikke sparker sig selv i maven smiley har aldrig haft problemer med at skidt sætter sig og gnaver under min pladegjord smiley

• #12   12. mar 2014 Mine heste har haft sko på men har aldrig redet med modax til jagter.. Det er simpelthen noget skrammel at ride med i naturen.

Kommentér på:
Hjælp til udstyr (JAGT-RIDNING)

Annonce