Underlig halthed forben..:( {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Nå skal jeg igennem en meget hård omgang med min fjolle, hun har fået konstateret begyndne spat, hun halter på forbenet og hun hoster. Vi har været inde på Hørsholm til den helt store undersøgelse af begge ben. Hendes spat får hun medicin får, og hosten skulle gå i sig selv. Men haltheden er mærkelig, hun halter mest på volte og kun på højre volte da det er højre forben hun er halt på. Hun er ikke varm eller hævet. Der er intet at mærke intet at se, dyrlægen mener det er hoven og hun skal have lagt andre sko på.
De mener at fordi hendes hove er så dårlige, kommer der skidt ind i hoven fordi de sprækker foran.
Har i oplevet at skidt inde i hoven kan medføre halthed...? eller har i oplevet at halt på den måde..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Tja... jeg tænker kiopraktor når det kun er den ene side.
At hun er låst i den ene side evt. ved skulderen så det gør ondt når hun går på benet.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jo kan det jo også sagtens være.
Tænkte bare på at den var låst når det kun var den ene volte ;).
apr 2006
Følger: 54 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 211 Svar: 726
Dyrlægen har sagt jeg skal ride da hun, ikker er halt nok. Det selvfølgelig kun let ridning og det bare indtil hun skal have smed.
Hun halter ikke pågrund af spatten det de 100 % sikker på
Krikken ( the forbidden fruit taste the sweetest ) .
Tror ikke det er det
Forestil jer at hun ikke træder igennem kun på det ben på den ene volte og ikke ligeud eller andet..:)
Tror i det er hovbyld
apr 2006
Følger: 54 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 211 Svar: 726
Hun har stået stille i et 1/2 år, og dyrlægen mener vi skal til at starte op igen, da de mener at de hoven som er gal og ikke benet.
maj 2006
Følger: 134 Følgere: 131 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 247
Underlig halthed forben..:(