{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
435 visninger | Oprettet:

Indhegning {{forumTopicSubject}}

Jeg har to små ponyer der i 3 år har gået på fold med el-indhegning ( reb med strøm i ) Der er 2 tråde rundt om folden og jeg har aldrig haft problemer med det før, men de har ligesom mistet respekten for strømmen og er begyndt at rende enten under eller lige imellem de to tråde, og så ellers bare ud på eventyr. Hegnet er målt igennem så det er ikke fordi der er for lidt strøm i.

Mit spørgsmål er selvfølgelig "Hvad gør jeg" Hvordan skal jeg holde dem inde og kan jeg overhoved gøre det med el-hegn når de ikke har respekt for det længere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indhegning
  • #1   15. sep 2009 Sætter flere tråde på smiley

• #3   15. sep 2009 Vi bed i det sure æble og satte fårehegn om hele stykket...
    En dyr men sikker løsning.

• #4   15. sep 2009 Hej.
    Vi havde problemet med en shetlænder. Løsningen blev at sætte et meget lavt hegn på, og så en kæde om halsen som køerne. Den tykke pels gør tit at stødet ikke gør så ondt, og de kommer hurtigt igennem så det ikke er så slemt sammenlignet med græs og eventyr :o) Men hvis man får kæden til at ligge tæt på huden, og lader lidt af kæden hænge ned - så rører kæden den nederste del af hegnet og han får stød. Ikke nogen særlig rar måde, men han kunne simpelthen ikke tåle alt det græs der var på den anden side af hegnet...

Lille Herkules gjorde det sansynligvis fordi han kedede sig på folden (for lille til at blive redet, og vi havde ikke tid til ham desværre), men i bagklogskabens lys, ville jeg nok have leget mere med ham, og gå ture så han kunne se andet end indersiden af marken...

• #5   15. sep 2009 heidi lykkegaard Møgeltoft J

Puha, det er også noget i den retning jeg havde tænkt på bare for at være på den sikre side

• #6   15. sep 2009 Hvis man skal forsøge med el igen, er der så tråd der er bedre end andet, eller er det bare smag og behag?

Kommentér på:
Indhegning

Annonce