afslappet med bagparten med? {{forumTopicSubject}}
Jeg véd hvordan en hest ser ud som går afslappet med bagparten med sig og hovedet frem og ned, men er lidt i tvivl om hvordan man får den til at gå sådan?
Jeg rider ikke rigtig, og dengang jeg red dressur blev hesten savet til bidet da det var sådan jeg havde lært det på rideskolen og havde lært at få bagparten med men den måde jeg gjorde det på gjorde også ponyen som jeg havde part på en del anspændt.
Har en plan om at komme igang igen, og vil gerne ride lidt dressur igen, men mine heste skal også synes det er behageligt.
Når jeg engang imellem rider (rider kun tur) så lader jeg hesten gå for løse tøjler men vil også gerne have bagparten med.
Hvordan gør man helt præcist for at få hesten samlet på en god og afslappet måde?
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
okt 2006
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Hvordan skal jeg ligge mine ben? Har lært at benene skal ligge så knæ og tåspis er på en lige, lodret linje?
Og hvor meget skal man have benene til, skal de lægges til hele tiden? Og tak for svaret btw :O)
okt 2006
Og så have lænden trukket fremad, sådan så du føler at der er et lille konstant skub fra dit sæde heletiden, uden at du skal sidde og 'rokke' med hesten.
Og det med schenklerne du skal ikke heletiden have et tungt pres mod hesten, for så bliver den 'imun' overfor dine schenkler, det skal være sådan at den er følsom og let heletiden. så hvis du vil have den frem så presser du lidt ekstra. ellers bare heletiden støtte den op, men uden at presse så den ligesom får aktiveret bagparten lidt heletiden. så i begge to ikke kommer til at hænge på forparten. (: Husk det med taktfastheden. ellers nytter det ikke noget hvis hesten bare tripper afsted med halve skridt
Husk det her er bare noget der virker for mig og min hest, synes du skal finde dig en rigtig god underviser som kan hjælpe dig (:
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Har desværre ikke råd til underviser, så tænkte jeg ville prøve mig lidt frem. Kan jo tage udgangspunkt i det du skriver, og så prøe mig frem og finde ud af hvad der virker bedst på mine..
afslappet med bagparten med?