{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Ved virkelig ikke hvad det kan være ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to spørgsmål.
1) Min ene hest NIkki er blind på det ene øje, inde i øjet er der sådan en lyserblå plet, så vi tror måske han har grå stær ( han er 8 år ) Men det mækelige er at den lyserblå plet varierer i størelse fra kun en lille plet til strørelsen på en finger negl, hvordan kan det være ?
2) Han har tendens til at snuple når man rider på ham, kan det ikke være fordi han har svært ved at afstands bedømme når han er blind på det ene øje ?
I kan se ham på min profil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved virkelig ikke hvad det kan være ??
  • #1   12. sep 2009
    Det med øjet ville jeg spørge en dyrlæge om.
    Ang. at snuble kan der være flere årsager - det kan være alt fra at hesten har påbegyndende slidgigt, til at den ikke er opmærksom på sine ben til at den er decideret klodset til at den bare mangler energi - kan være meget.

• #2   12. sep 2009 Tror også at snupleriet er fordi han ikke rigtig løfter benene og er en smugle klodset.

Tror du han kan have begyndende slidgigt som 8 årig ?

• #3   12. sep 2009 ASSI
    Okay.
    Det er bare lidt mærkeligt fordi købte ham fra en rideskole for ca en år siden og der snuplede han næsten aldrig men så tog jeg han hjem for ca 3 måneder siden også begyndte han at snuple men det er mest på ujævnt underlag
    Han har været på rideskolen i 4 år og har aldrig fejlet noget.

• #4   12. sep 2009
    Få ham tjekket af en dyrlæge så du er helt sikker da det ikke ligefrem er noget der bliver bedre jo længere der er :o).

Maja er bare dum når hun snubler. Hun vader der ud af og vælger at undlade at se store ordbunker eks. også falder hun over dem ellers så glemmer hun ganske enkelt at flytte forbenet så hun træder på sig selv.
    + hun nok er blevet ret imun over for slag over hovene da der er okay med sten der, ikke altid lige små.

• #5   12. sep 2009 Okay tror heller ikke selv der er noget.
    Men ser lige om det fortsætter og sådan.

• #6   12. sep 2009 Sygdommen i øjet lyder som om det kan være Uveitis, eller måneblindhed som det kaldes på dansk. Kendetegner er en mælkehvid/blålig plet omkring øjets pupil. Sygdommen er kronisk, at øjet kan kun redes ved intensiv behandling inden for 24 efter udbruddet. Uveitis kommer af en skade i de dybere lag i øjet, som fx af et spark eller slag på øjet. Jeg har kendskab til flere tilfælde, hvor kun en enkelt redede synes grundet en super dygtig dyrlæge og intensiv behandling.

Du kan google på Uveitis eller måneblindhed eller læse mere på netdyredoktor.dk

• #7   12. sep 2009 k A
    Lyder præcis som det Nikki har prøver lige at google det.

John og Berit L Jeg har brugt den samme smed det sidste halve år. Men han har ikke særlig gode hove, og har fået forsko på for 3 måneder siden, og er blevet sat på godt foder siden han kom hjem til mig, som er godt for hans hove.

Så tænkte på om det måske er derfor han snupler, lidt nømme hove måske?

• #8   13. sep 2009 Har snakket med min smed om det da jeg også selv har mistænkt skoene for det. ( Han fik nye sko på for 4 uger siden) Nikki har hove der flækker meget nemt derfor skoene. Da han tabte en sko sidst gik der ikke andet end 4 dage før den begyndte at flække. Derfor tror min smed ikke han kan gå unden sko, foreløbenlig. Men håber da han er kommet på noget godt foder specielt for hove at han kan få dem af om et halvt år eller sådan noget.

Kommentér på:
Ved virkelig ikke hvad det kan være ??

Annonce