Galde :'( Galde :'(
Jeg har i lang tid, faktisk lige siden jeg fik Pepsi haft en smed .. Vil ikke nævne navne herinde, i kan spørge privat for ikke at hænge ham ud ! Mange andre fra gården har haft ham i op til 8 år, han har aldrig skåret deres heste forkert - godt nok var han uatoriseret, men pyt. Så her for et stykke tid siden begyndte han at skære hestene forkert, - 4 blev halte og stod stille i flere måneder - Enkelte står stille endnu .. Men jeg tænkte, at så længe han ikke havde lavet fejl på Pepsi fortsatte jeg . Suk. Det kom fremat han rent faktisk var klovsmed - grise, køer, får osv, så jeg besluttede mig for at få en autoriseret smed, men så faldt Pepsis sko af, og den autoriserede smed sprang fra dagen før, så det var rimelig akut, så jeg ringede til Keld igen og fik ham til at komme ud. Det skulle jeg ALDRIG have gjordt .. Nu står jeg med en hest med galde, meget mild, men alligevel, fordi han skærer forkert. Han skærer hoven for lang, så nu skal Bergers komme og rette ham mere op på tå. Heldigvis opdagede jeg det idag fordi hans ben var hævede - og min underviser kunne fastslå at det var galde .. Godt nok kan smeden forhåbentligvis rette det op - jeg skal samtidig massere ham og skridte mindst 15 minutter på vej hver dag, men det er mere tanken om at min hest nu også skal have ondt fordi jeg ikke kunne tage mig sammen til at skifte smed. Jeg håber det kan være en lærestreg for mig, men også for jer derude der udskyder det: "Det sker for alle andre, ikke for mig". Ved godt det nok ikke er særlig interessant at læse, men havde bare lige brug for at skrive det. Puha
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 371
jan 2005
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 671
dec 2004
Også at min hest skal ha skylden pga mig
dec 2004
sep 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 241 Svar: 2.191
Såen en smed er der også hernede, han skar bare snabelhove, de resulterede i at 4heste på den lokale rideskole måtte aflives....
Jeg fik godt nok skiftet smed hurtigt....
aug 2005
Følger: 146 Følgere: 132 Heste: 13 Emner: 77 Svar: 1.921
håber at din hest får det bedre når den får sine fusser rettet op igen..:)
Galde :'(