348 visninger
|
Oprettet:
• • Team Pilevadgaard • •
15. jan 2005 Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 169 Svar: 443
15. jan 2005 Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 169 Svar: 443
Mobbet. {{forumTopicSubject}}
Igen idag blev jeg og min bedste ven MOBBET!
De kalder mig heste freak og driller med jeg kan lide at tegne og hvad de ellers kan komme på ay mobbe med.
Det er ikke spor sjovt..
hvad skal jeg gøre??
jan 2005
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 169 Svar: 443
jun 2004
Følger: 155 Følgere: 137 Heste: 7 Emner: 378 Svar: 1.526
De er bare jaloux over at de ingen fritidsinteresser...
Og at du er dygtig til det du gør.
Så ignorer dem.
Jeg blev også mobbet hele min skolegang så ved jeg hvad jeg snakker om....
jan 2005
Det prøver jeg
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
Da jeg gik i skole var det aldeles uhørt at drenge havde med heste at gøre, (og der var faktisk også kun en enkelt pige der syntes at de var søde, selvom hun ingen havde), så ja, jeg har også prøvet lidt af hvert i retning af det du fortæller der..
Men som sagt, lad som ingenting, og glæd dig over at DU idet mindste har noget at gå op i, fremfor dem der har så lavt et selvværd at de føler at de bliver nødt til at genere andre, for selv at føle sig bedre..
Mvh. Michael
mar 2005
Følger: 165 Følgere: 159 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.222
jan 2005
(kun med dem som gider )
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 5 Emner: 31 Svar: 521
Det gøres ved at kigge hen på dem der mobber, give dem elevatorblikket, komme med et lille overbærende smil som om man tænker "Ja, se hvem der snakker" og så udstøde et "tsk" og vende sig om og gå.
Det er ufatteligt effektivt.
jun 2004
Følger: 155 Følgere: 137 Heste: 7 Emner: 378 Svar: 1.526
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 5 Emner: 31 Svar: 521
mar 2005
Følger: 23 Følgere: 18 Emner: 11 Svar: 57
Jeg tjener mine ekstra penge (der opspæder min SU) på at tegne. Det er ikke barnligt og det er ikke formålsløst. Tværtimod, hvis du bliver god kan du tjene penge på din hobby. Og det er vist en hel del mere end hvad resten af din klasse umiddelbart kan se frem til.
Det er netop folk der bliver VED med at tegne der bliver rigtig gode til det, så bare bliv ved,og ignorer ellers de personer der prøver på at få dig til at "tilpasse sig normerne". I det hele taget er det sjovt, hvordan det er moderne at være anderledes, men så snart folk tør at sige at "det her er mig, og jeg går stærkt op i den og den ting", så er det alligevel ikke godt nok, for så bliver man pludselig FOR seriøs i at være et selvstændigt individ. - Det er netop folk der tør stå ved deres interesser, og blive ved med at have dem ud over det "første flygtige bekendtskab" der kan drive dem til noget i deres videre liv.
jul 2005
Følger: 155 Følgere: 148 Heste: 2 Emner: 153 Svar: 1.777
mar 2005
Følger: 23 Følgere: 18 Emner: 11 Svar: 57
Tit ser man hvordan de går efter folk der i forvejen er usikre. Men de kan også bare vælge et tilfældigt offer, og så gøre dette usikkert. Dette er især let hvis ofret skiller sig lidt ud. Men det er ikke et krav, man kan altid finde noget at mobbe med, selv helt latterlige ting, som alle kan se ikke passer.
Det er kun sjovt for mobberne, hvis de føler at de får magt over deres offer, og derved fx kan ødelægge deres dag, skoletid eller liv. (så langt tænker de selvfølgelig ikke, de syntes bare det er sjovt at se hvordan man kan gøre andre bange eller kede af det.)
Det hjælper ikke at "undgå" mobbere, for de skal nok finde en. Hvis man virkelig vil af med dem, må man lade dem forstå at man ikke er et sjovt offer.
Dette gøres enten ved at ignorere dem (som er foreslået af flere i tråden), eller ved simpelthen at lade dem forstå, at man er STÆRKERE end de er, og at intet de siger, vil kunne ændre på det faktum, at man mentalt er stærkere og større end dem, og at de ikke kan jorde en. - Det kan så tænkes at de prøver alligevel. Men hvis man efter flere omgange STADIG fremstår som upåvirket eller direkte stærkere end dem, så vil de finde et andet offer, som de rent faktisk kan jorde.
Dortes fremgangsmåde er fx. en god måde at lade dem forstå "at man ikke kan jorde dem". Det er selvfølgelig ikke den eneste, men nøglen er netop ikke at lade dem "få magten". I samme øjeblik man lader mobberne få magten over en, bliver man netop et offer, hvilket samtidig gør det sjovere for dem at mobbe en.
Mobbet.