{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Stævne i morgen - vaske hesten? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo en hvid pony d:
Det er jo RET så koldt udenfor, og jeg skal til distrikt stævne i morgen , og gider IKKE komme med en pony FULD AF LORT og mudder smiley

Er det synd hvis jeg vasker den, vi har kun koldt vand?
- Min far sagde noget med at hvis jeg begynder vaske den, lukker der bare et eller andet i huden så den ikke synes det er så koldt? (;

ALtså - kan jeg godt vaske Snow over hele kroppen, hvis jeg nu giver hende et skridttæppe på bagefter? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne i morgen - vaske hesten?
  • #1   4. sep 2009 det vil jeg nu nok sige at du kan, hvis den får et tæppe på, og står inde (:

  • #2   4. sep 2009 ved at vaske hestene fjerner man noget af deres fedtlag som de bruger til at holde varmen med. Men hvis ikke du har varmt vand, hvorfor så ikke koge noget? Det gør jeg selv hver gang jeg skal vaske, for personligt vil jeg altså heller ikke selv synes om et iskoldt bad, og da slet ikke når der ikke lige frem er varmt uden for.

  • #3   4. sep 2009 og så vil jeg vælge at ligge et uldtæppe over, da det transporterer vandet væk så hesten vil blive ved med at være varm, hvor i mod et fleecetæppe kun suger vandet, så det egentlig gør hesten kold igen.

  • #4   4. sep 2009 Jannie;
    Det er bare EKSTREM svært hvis der ingen tryk er på vandet, når du har vasket med sælbe (;


  • #5   4. sep 2009 svamp?

  • #6   4. sep 2009 Ja, du kan self lave en spand med koldt vand, og hælde noget kogende vand der i, så det får den rigtige temp. og så vaske den med det.


  • #7   4. sep 2009
    I det her vejr ville jeg ikke vaske hesten i koldt vand, det kan gå om sommeren hvor vejret er til det - men man behøves jo ikke gøre det koldere for hesten end det er.

    Så mindst lunkent vand, mindst - gerne varmere også skridttæppe/fleecetæppe på bagefter.


  • #8   4. sep 2009 bare vask den - den står vel også ude i regnvejr ikke ? (:

    Den kan sagtens tåle at blive vasket nu, men undgå krydset, det er det bare for koldt til (: Og så bare lig uldtæppe på den ligeså snart du er færdig ..


  • #9   4. sep 2009 Altså jeg blev vasket i vandspiletovet sidste år i november, fordi jeg var blevet klubmester. Og JA det er pisse koldt i starten, men kroppen vender sig hurtigt til det, og det gør hestens også. Jeg ville så nok kun vælge at vaske hesten hvis den kunne komme i et solarie bagefter, men det er dit eget valg.

  • #10   4. sep 2009 altså regnvand er jo også koldt såe smiley bare den får tæppe på efter og at du ikke er for voldsom ved krydset.

  • #11   4. sep 2009 Så sarte er vores heste altså heller ikke.

    Lav en spand med lunkent vand, hvor du kommer sæben i. Ikke mere sæbe end nødvendigt, det tager jo tid at få det hele ud af pelsen igen.

    Brug så en svamp elller børste til at vaske med.

    Tag vandslangen og skyl hesten HURTIGT af.

    Har du et solarie er det da også en mulighed, men ellers så bare et tæppe på og i longen med den. Efter 5-10 min trav er hesten varmet op igen og kan sagtens stå stille med dækken på og tørre helt.

    Min skal afsted næste weekend og vil blive vasket efter samme opskrift.
    Jeg gider nemlig heller ikke komme med en beskidt hest der skulle have været hvid.


Kommentér på:
Stævne i morgen - vaske hesten?

Annonce