{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Dræberhunden.. 8D {{forumTopicSubject}}

Nu vil jeg fortælle jeg en historie, som jeg helt selv har skrevet! smiley

Side om side kommer mig og Mia ridende. Anton og Kastania går og slapper af og solen er endelig begyndt at skinne efter at det har regnet..
Det har været en rigtigt hyggelig tur, men snart tager turen en uventet dejning :O!
Vi ser en hund som står og ser på os.. Jeg siger til Mia, at hvis den kommer tættere på ska' hun hoppe af!
Hunden løber hen mod os da vi kommer tættere på.
Anton og Kastania - som er van til hunde, hjemmefra - opfanger ikke hunden som en trudsel min skridter roligt videre.
Mig og jeg svinger os af og jeg siger bedstemt til hunden, at den skal gå.
Det er en grå og hvid slædehund, med isblå øjne.. Den er tynd og ikke særlig gammel..
Jeg ser på dens øjne, den holder meget intenst øje med hestene. Det løber mig koldt ned ad ryggen, jeg siger igen meget bestemt til hunden at den skal smutte og det gør den..
Vi trækker videre med hestene og hunden kigger efter os.. Så hopper vi op igen og rider videre.
Pludseligt hører vi en gøende hund kommer stormende mod os, vi springer af hestene og begynder at råbe til den vilde slædehund at den skal stoppe..
Den har blottede tænder, den snerrer, knurre og gør, mens den nærmer sig hestene..
Mia smider hurtigt Antons tøjler over i min hånd, jeg knuger om den, mens jeg truende råber ad hunden, som hele tiden prøver at nærme sig hestene..
Mia tager en pisk og vifter efter hunden, som begynder at cirkle rundt om hestene. Den har en strategi, den får Mia til at løbe ud på marken efter den og så springer den ligepludselig frem mod hestene og bider efter Antons bagben.. Den rolige og tillidsfulde, sorte pony, opfanger inden ting.. Den går lige så roligt bag mig.. Kastania går ved min side. Hun er lidt højere og interassere ikke hunden nær så meget som Anton..
Lige inden hunden får sat tænderne i Antons bagben, vifter Mia med en pisk så den løber væk igen.. Den cirkler videre omkring os, med dens isblå øjne rettet mod hestene.. Den gør og gør og gør..
Jeg går beslutsomt videre med hestene, mens Mia jagter hunden rundt..
Panikken breder sig i min krop, jeg bliver bange for at vi ikke kan slippe af med hunden.. Der er igen mulige ejere i nærheden og vi er alene på vejen..
Mia får jagtet hunden op i en have og med et lettet suk sætter hun tempoet ned og går et stykke bag os.. Jeg ånder lettet op.. Et kort øjeblik..
Pludselig hører jeg hunden komme springende ud fra et krat.. Jeg skriger og Mia spæner frem.. Hun når at jage hunden væk, men nu cirkler den igen faretruende om hestene..
Jeg ser på dens øjne, den hverken ser eller hører mig og Mia, den går udelukkende efter hestene.. Det er skræmmende, hvordan er det liiige vi ska' få den væk?
Vi kommer til et stykke med en mark på vores højreside, som er hegnet ind.. Hunden løber ind i det høje græs og vi trækker hestene videre på den anden side af marken..
Hunden er nu bag et hegn, og den kan ikke komme igennem det..
Vi ånder lettet op, da vi er kommet et stykke længere nede langs marken, går det op for hunden at den ikke kan nå os.. Derfor vender den om for at løbe ud i den anden ende af marken..
Jeg råber feberisk til Mia at hun skal op på hesten.. Og det skal være nu! Vi svinger os op på ponyernes varme trygge rygge og sætter dem kort efter i galop..
Det for hunden til at vende om på ny og forfølge os på den anden side af hegnet..
Jeg stirrer skrækslagent på min veninde, da hunden er på siden af hende og napper ud gennem hegnet efter Anton.. Den gør og gør og gør..
Mia skriger og prøver at styrre Anton væk, men får ham taget ned i skridt.. Jeg stopper også Kastania og vi styrrer ponyerne over i den anden ende af vejen..
Så sker det.. Hunden springer ud gennem hegnet, Mia når at svinge sig ned og jage den væk..
Så når vi den næste gård! Heldigvis har manden derinde hørt os og han kommer ud af døren og spørger os hvad der er galt?
Mia forklarer ham at der er en hund efter os, som godt vil bide hestene..
Manden ser på hunden som kommer springende efter os.. Jeg ser på ham.. Så forklarer han os at han har set den hund før og den bor flere kilometer væk..
Han begynder at råbe af hunden og kaste sten efter den og så løber den endelig.. Vi råber tak og sætter os igen på hundene..
Da vi er kommet et stykke hører vi igen hunden bag os, som to små lyn er vi nede på jorden.. Til vores store lettelse ser vi manden kommer gående, mit hjerte hamre, da vi en sidste gang holder hunden væk fra vores heste.. Manden kommer og sætter snor i hunden og endelig kan vi ride sikkert hjem..
Jeg er så stolt af min pony fordi den har taget det så pænt, men jeg er også meget rystet over det blik hunden havde i øjnene..
Jeg er ikke sikker på om den ville lege med hestene, om den ville hyrde dem, eller om den rent faktisk ville skade dem?
Men jeg er sikker på, at den ikke skulle have lov til noget af det..

Denne tekst bygger på virkelighed, det er hvad der er hendt for mig og min veninde i dag! smiley
I kan ikke forstille jer hvor skræmte vi var.. Vi var total i panik, og vi tænkte kun på at holde den hund væk fra hestene..
Den kunne lige så godt have sprunget på os, men blikket i dens øjne sagde at det KUN var hestene den ville have..

Jeg gider ikke høre noget om at vi har gjort det forkert! - For jeg er sikker på at I også ville føle jer ret presset i sådan en situation smiley

Til slut vil jeg sige, at inden kom til skade! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dræberhunden.. 8D
  • #1   28. aug 2009 Sikke en oplevelse...det kunne dog godt lyde som om den ville hyrde hestene, for ellers var den gået direkte til angreb, tror jeg...

Men det har ikke været sjovt...

• #2   28. aug 2009 Det lyder bare helt vildt sygt, godt at ingen af jer kom til skade..
    Der var en rigtig grim oplevelse for jer, og jeg håber at i finder ud af hvem der ejer hunden.. Ærgeligt at Camilla ikke var hjemme, hun kunne nok have gjort noget..

Men godt at ingen af jer kom til skade, og du må hilse de to dejlige ponyer næste gang du kommer ud til dem, og jeg vil gerne med snart igen.. smiley

• #3   28. aug 2009 <b>Jette Paludan F:</b>
    Tror på en måde også selv på det..
    - Men på den anden side, tror jeg også, at det eneste som afholdete den fra at angribe var at vi holdt den væk..
    Og kender en hund som hyrder hestene på folden og den har et helt andet kropssprog når den hyrder! smiley

<b>Semine&Pretty! 8D <3</b>
    Ja!
    Gad godt at Camilla havde været hjemme q:
    Tror du ikke også at deres 3 spasser kaniner havde gravet sig ud af buret da vi kom tilbage?
    Så Mia og jeg var på kanin jagt i 20 min. og har bare MEGA kradse mærker på hænderne..
    De kaniner kan nu erklæres for ikke tamme xD

• #4   28. aug 2009 Nå for søren da, hehe.. Det går bare godt derude.. xD

• #5   28. aug 2009 Ja, vi har også et par stykker der hyrder...den ene har ikke gjort det så længe, og er ved at lære det. Den kommer også for tæt på hestene og kan finde på at nappe dem i haserne for at drive dem frem. Det skal den lære ikke at gøre, og det finder den også ud af.
    Men den kan heller ikke altid skelne mellem hvornår den skal hyrde og hvornår den ikke skal...så kan den se helt forvirret ud over at man går med hesten og så prøver den. Så ser den også anderledes ud end hvis den hyrder dem på folden....

Men godt at den ikke kom til at gøre noget....

Kommentér på:
Dræberhunden.. 8D

Annonce