535 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Til Majbritt Til Majbritt

Må jeg ikke godt have lov at sætte hvad jeg har skrevet lidt på plads.

1. Jeg har skrevet at din haflingers profil var fyldt med pral:

Jeg tror simpelt hen ikke på at man kan nå det antal stævner på tre eller fire år samtididig med at hesten også har haft føl.

Og i fald man kan nå det så er det efter min bedste overbevisning ren og skær dyremishandling - og det uanset om det er i Polen eller det er i Danmark . At den Polske hestelovgivning ser anderledes på det eller ikke er fuldstændig uvedkommende efter min mening.

2. Jeg skriver også at du væver.

For hvert indlæg der er i mod dig , kommer du med nye oplysninger,

Først skriver du at du ikke er dansker og at det var årsagen til at dum kom til at give det indtryk at hoppeb havde fået flere føl. Når man så roser dit gode dansk er du pludselig dansker , som bare besøger din onkel og hans heste en gang imellem.

Da jeg skrev atjrg godt kunne forstå at hesten var død efter flere års dyremishandling , så fortæller du at den døde ved en forfærdentlig trafikulykke (Det tror jeg da gerne på) men hvorfor skrev du ikke sådan noget i dens profil - det er da langt mere væsenligt end alle de stævner hesten har deltaget i i sit alt for korte liv.

Nu skal jeg så gi dig en undskyldning for at jeg kalder din onkel i polen for dyremishandler. , Ved du hvad:

I min alder skriver man ikke om dyremishandling , hvis man bagefter risikerer at skulle undskylde for det . Den slags hurtige og uovervejede beskyldninger er jeg simpelt hen blevet for gammel til.

Jeg sætter nemlig en ære i at stå ved det jeg har sagt - uden hele tiden at skulle omformulere og undskylde for det jeg har skrevet,

Du har selv beskrevet den dyremishandling jeg opponerer imod, det er ikke noget jeg har opfundet.

PS Jeg har aldrig nogen sinde skrevet om falsk hest, det emme interessere mig faktisk slet ikke i den her sammenhæng. For mig handler det her kun om pral og dyremishandling - og en så dårlig dyremoral at man nærmest praler med det.

Kærlig hilsen bent

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til Majbritt
  • #1   17. jun 2004 hej Bent...

det var vist ikke mig der bedte dig om en undskyldning,, det var vist min kæreste han blev mega sur....

• #2   17. jun 2004 Bent.. jeg er ikke sur ¨på dig eller sådan noget, blev bare ret sur i går, ved du hvordan det fåregår i staldene udenfor danmark???? i østlandene?? jeg syntes før du kom med den beskyldning om min onkel skulle du måske tage turen til polen ned i staldene, og se hvordan det er. du er meget velkommen...
    jeg skrev ikke noget om hvordan hun døde fordi det er noget jeg helst vil glemme....
    hun har startet mange stævner ja men hvis du gad give dig tid til at læse hva der står om mettes tanniia, så vil jeg med glæde fortælle dig om mange af de stævner hvordan de er blevet holdt.....

• #3   17. jun 2004 Hej Majbritt

Jeg er forsåvidt heller ikke sur .

Jeg forholder mig kun til de fakta jeg læser

Og har jeg den holdning at det jeg læser er dyremishandling, så er det dét , Min holdning til dyremishandling bliver ikke anderledes af om det er dig , din kærreste , din veninde , din onkel i Polen eller en hel anden - ELLER om det foregår i Danmark , Polen eller i Kina for den sags skyld . Dyremishandling bliver heller ikke mere acceptabel af at " sådan foregår det alle andre steder"

Min holdning til dyr er noget fuldstændig indgroet fra jeg var barn , for over 40 år siden, og den kan 15-25 ridepiger ikke lave om på.

Det var så den ene del af det - noget andet er al det pral og opremsning at det ene flottere resultat end det andet - ikke bare fra dig men fra mange andre herinde - gir mig brækfornemmelser - jeg vil meget hellere høre om jeres forhold til de dyr i omgås. Og helt ærligt : Hvem får noget positivt ud af alle de opremsninger , udover forfatteren selv tror at det give pote, med flottere karakterer f.eks. jeg tror det har den modsatte virkning, både med hensyn til andre brugeres holdning til jeres heste, men også med hensyn til ens egen måde at tage modstanden og evt nedture på. Jeg kender det fra mig selv og min egen familie , der er da ikke noget mere nedværdigende end at skulle til at bortforklare eller trække i land (at væve sig ud af noget)

Bare dit eksempel med "Jeg er ikke dansker - så forstå det dog" og så bagefter "der er ingen der har sagt at du er opvokset dernede, men at du har danske forældre bosiddende i Danmark og bare besøger din onkel i Polen"

Når man læser sådan noget vrøvl, så kan man da kun blive mistroisk. Jeg ved godt at det skrevne ord ikke betyder så meget for ungdommen i dag som det gjorde for 40 år siden. Men skriver man ting der ikke holder vand så må man altså også være klar til at blive modsagt

Når man skriver "Jeg er ikke dansker - od så alligevel er det" , så træder man altså ved siden af, det er i hvertfald min mening.

Der var en pige herinde for et stykke tid siden der havde den holdning at lange hestetransporter og trmmekalve exporteret til holland VAR OK bare fordi der var penge idet eller som hun citerede sin far for at sige "busines er nusines"

250 eller fler stævner (mest military og jagt) på en på en 7 års hest som ved siden af også har haft 1 føl - er stadig dyremishandling , uanset om det foregår i Polen eller i Danmark - det er bare min holdning.

Så enten er det pral eller også er det dyremishandling.

Jeg er stadig ikke sur jeg siger bare min mening om dyre etik.

Det der er så svært for dig er at du har bragt dig selv i den situatíon at du for at forsvare hvad du skrev i hestens profil , ligepludselig er nød til at forsvare den måde man åbenbart holder hest på i Polen.

Kærlig hilsen bent

• #4   17. jun 2004 Bent J..
    jeg tror du blander det lidt sammen...
    min veninde mette er Dansker men er opvokset i polen, hos min onkel..
    det meste af min barndom befandt jeg mig i et andet land, men er dansker og har altid lært og talt dansk.
    Hans C det er min Kæreste og han er pære dansk så ham skal du ikke beskylde for noget...
    jeg blev mega sur i går og skrev noget indviklet,men mette skal ikke blandes ind i noget,

Kommentér på:
Til Majbritt

Annonce