{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

DSP-uden stamtavle! {{forumTopicSubject}}

hej, alle hg'ere.
nu har jeg mange gange støt på nogle der har oprettet DSP'er uden stamtavle og er blevet afvist med kommentaren "den har ikke stamtavle så den skal under anden særlig race." nu vil jeg så lige sige at denne kommentar faktisk ikke behøver at passe, for din hest kan jo sagtens være kåret i DSP uden at have nogen stamtavle. så til alle jer der læser dette, tænk lige lidt over det en anden gang.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSP-uden stamtavle!
  • #1   25. aug 2009 Nu er det jo sådan at her på HG skal man IKKE have stamtavle på ens hest for at oprette den under en specifik race. Det hedder sig som jeg har forstået det at man ikke kræver stamtavle, dog skal hesten vise race typiske tegn for at den skal godkendes. Det vil sige at man dog ikke kn oprette en fjordhest som DV, eller en shetter som en friser.

Men man må gerne opfordre folk til at oprette heste uden papir under anden særlig race, dog er det ikke afvisnings grund.

• #2   25. aug 2009 sådan har jeg det også men desværre er det alt for mange der afviser folk pga. dette!

• #3   25. aug 2009 blev selv afvist af flere da min pony skulle ind, hun er kåret DSP uden stamtavle, sunes især at det er DSP'erne det går ud over, da disse kan have mange forskellige afskygninger, men sagtens alle være dsp'er.. Men kan kun være enig.

• #4   25. aug 2009 Nu er det sådan med lige DSP erne, at ponyen ikke er en DSP før den er kåret eller brandmærket DSP. Vallakker kan jo ikke kæres men er de efter DSP skal de brændmærkes.

DSP er ikke en race men et avlsforbund

Så er ponyen ikke kåret eller branmærket er det ikke en DSP

Kommentér på:
DSP-uden stamtavle!

Annonce