{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Nu skal det være - bomløs {{forumTopicSubject}}

Hej HG - jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej her.
Jeg har længe gerne ville have ny saddel / min nuværende sadel fikset, og nu, da jeg er begyndt at ride mere på Flicka igen (har det sidste halve år trænt mest jordarbejde) synes jeg ikke jeg kan være min sadel bekændt overfor min hest - den er ikke god nok til at blive brugt dejligt.
Jeg rider remonte og har hørt fra mange, at den bomløse skulle give en masse fordele, og hjælpe hesten med at søge rem og ned, jeg har også selv læst en del på www.naturhesten.dk , som jo klart anbefaler en bomløs.

Det vil koste mig omkring 2000kr at få min nuværende sadel sat i orden, og jeg ved med mig selv, at jeg snart skal sælge den alligevel, da det er en kombimodel og hvis jeg skal fortsætte med bomsaddel vil jeg altså have en dressurmodel.

Jeg har så kigget lidt på de bomløse (igen på www.naturhesten.dk ) og er kommet fram til, at jeg ikke har 8000kr til en sadel, og heller ikke vil købe en s dyr førstegangs sadel, hvis nu det ikke var hvad jeg ledte efter. MEN jeg har kigget på denne : (link fjernet) som jeg godt kan få råd til, og så kan jeg skifte den om nogle år, og købe en af de dyrere, som holder længere tid (altså : denne sadel er ikke et 'evighedskøb', blot et køb til den ikke kan holde længere).

Derfor vil jeg spørge jer <b>der i forvejen har erfaringer med bomløs</b> om denne sadel ikke er en fin løsning ?
- Jeg kan selv prøve at ride i en bomløs, og jeg kan se, om hesten reagerer som ønsket på den.

Håber i kan forstå mit måske lidt vrøvlede sprog, ellers må i spørge smiley !
Kram Frederikke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu skal det være - bomløs
Kommentér på:
Nu skal det være - bomløs

Annonce