2.622 visninger
|
Oprettet:
Størrelse på klokker? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min unghest har fået et sår bag på den ene forhov, fordi han har trådt sig selv i hælen.
Han er kun lige blevet fire år og har ikke så meget balance og erfaring endnu.
Når vi rider på tur, vil jeg derfor give ham klokker på, indtil han nemmere kan styre de ben..
Men hvordan skal klokkerne sidde?
Har prøvet sådan nogle i neopren fra Horze i størrelse m.
De sidder helt tæt om koden - ikke stramt, men sådan, at der ikke er luft imellem klokken og koden.
Er de for små?
Er der eventuelt nogen, der har et billede, der viser, hvordan klokker skal sidde rigtigt?
Har prøvet at lede på nettet, men forgæves
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Generelt vil jeg anbefale PC klokker med ballestop hvis den er ung og træder på sig selv.
Mit bud er at din hest skal have medium i de fleste gummiklokker og large i PC.
jun 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 69
Hvorfor tror du, at PC klokker er bedre? Og hvad ER det egentligt???
Kan man købe dem i Horze, for vil gerne have dem hurtigts muligt
nov 2008
De koster dog desværre en krig (3-400 kr afhængigt af sted du køber dem). Jeg tror desværre ikke de er i horze.
Hvis du skal have nogle fra horze vil jeg enten anbefale nogle der har ballestop eller nogle lavet af neopren, da de beskytter bedre end gummiklokker. De er nemlig lidt tykkere end gummiklokker.
jun 2009
Ja, så er dem, jeg prøvede, for små... Det var også mere for at have noget at gå ud fra.. Synes, at dem fra proff.choice ser lækre ud, så prøver lige at lede lidt på nettet efter de billigste
nov 2008
Men dem fra PC er lidt små i størrelserne, så min hest på 160 med små hove bruger størrelse large der. Så vil gætte på at din bruger ca. det samme.
Ja det er fint at heste bliver avlet til at have de såkaldte store gangarter, men hold kæft hvor er det irriterende når de unge heste hele tiden træder op i sig selv.
Min unghest smed 4 forsko på en uge hvorefter jeg besluttede mig for at han vist ikke skulle have sko på før han lærte at gå ordentligt på sine ben
jun 2009
Ja, det er lidt trælst lige nu, men når først de har fået styr på "stængerne", skal vi nok blive glade for deres flotte gang
Min har ikke smidt skoene endnu, men har også kun haft dem på i to uger.
Kan dog høre "klikkene" konstant, når vi rider på tur..
På banen er det ikke så slemt, for der er han begyndt at gå til biddet og bruge ryggen rigtigt, og så er det nemmere for ham med balancen.
På tur holder han øje med alt muligt andet og glemmer at se, hvor han går..
Går din også og snubler meget??
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
nov 2008
Jeg blev bare forstyrret i at skifte smed, da min hest røg i hegnet og jeg fik derfor andre ting at tænke på :-S
Størrelse på klokker?