{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Hold da op hvor folk snyder i marked!! {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og kiggede nogle annoncer igennem på marked fordi jeg mangler et vinterdækken til min pony, faldt så over en annnce med et dækken, som man kan få på nettet til lidt over 200kr.....Til min store overraskelse skriver sælger at det har kostet over 1000kr. fra nyt af?!!!

Er det bare mig eller er det et forsøg på at snyde eventuelle købere herinde på det groveste?!

Seriøst, tænk jer om før i køber herinde, for der er åbenbart nogen der er ude på at snyde. Jeg syns det er iorden når købere simpelthen er "for dumme" og giver overpris for en vare, men en overpris på 1000kr.!! DET syns jeg godtnok er svinsk!

smiley
brok, brok herfra.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold da op hvor folk snyder i marked!!
  • #1   18. aug 2009 Ja der er nogen annoncer der er lidt hmmmm

• #2   18. aug 2009 ja sådan nogle er jeg faldet over maneg gange, men DEN her slår da alle! X) utroligt folk har samvittighed til det.

• #3   18. aug 2009 Det oplevede jeg med en sadel herinde. Jeeg skrev til sælgeren, at man kunne købe den fra ny i harald nyborg 1500 kr. billigere end hun havde sat som mindste prisen i hende annonce. Det endte med, at jeg blev blokeret.

• #4   18. aug 2009 det er derfor jeg altid google de ting jeg vil købe på markedet så jeg kan se om jeg kan få tingene billige fra ny af. for der er rigtig mange der snyder med prisen

• #5   18. aug 2009 Ja.. xD Så en grime fra Land&Fritid med teddy på, til 75 kr, den havde hun skrevet var ægte lam, og hun skulle have 300. Havde været brugt en uge på fold. o.O

Og det var tydeligt at se, det ikke var ægte lam, og det var den fra land&fritid. xD

• #6   18. aug 2009 Eller en der bryder en aftale fordi der er en der byder 20 kroner over den pris man har aftalt :S

• #7   18. aug 2009 Tjaa, det er vel så som så om det er direkte snyd.
    Køber kan jo undersøge markedet og kan man købe ny billigere er det jo fint, men det kan jo være sælger rent faktisk har givet den pris de skriver og så er det jo ikke snyd!

Har selv prøvet og have en annonce med et spritnyt pandebånd, hvor der var en der skrev til mig at nyprisen var 10 kr billigere end hvad jeg havde skrevet. Nå ja øv så havde jeg jo givet for meget, men havde altså en kun 2 dage gammel kvittering på hvad jeg havde givet.
    Ergo den nypris jeg oplyste.

Så ligefrem snyd vil jeg ikke kalde det!

• #8   18. aug 2009 Hm... må indrømme, at jeg personligt kun har gode erfaringer med at handle herinde på HG... men jeg kan forstå på det hele (da der efterhånden har været en del tråde om dette emne), at jeg har været heldigere end de fleste på det område. Og jeg synes, det er ærgerligt, at det skal være sådan... at der skal være folk, som forsøger at snyde.

Men angående den der med priser, så KAN den altså være svær... Ind imellem kan man jo købe et eller andet udstyr og give en pris for det. Efterfølgende finder man måske ud af efter nogle måneder, at det ikke lever op til forventningerne, at man hellere vil have noget andet, eller hvad det nu kan være. Så vil man naturligvis sætte genstanden til salg ud fra den pris, man selv har givet for den, hvor meget den er brugt osv. Men der er jo ingen garanti for, at pågældende udstyr ikke er faldet i nypris siden, man selv købte det. Og så står man i et dilemma.

Dog er jeg helt enig i, at det er uforskammet og MEGET dårlig handelsadfærd at lyve om oprindelig pris i et forsøg på at sælge en brugt vare "for dyr". For hvis folk skal kunne spotte den slags, kræver det jo, at de ved nøjagtigt, hvad genstanden koster fra ny af... og det er det langt fra alle, der gør.

• #9   18. aug 2009 Jeg vil så lige se det med nypris. det ganske fint man har købt noget til 4000 og brugt det 2 gange og vil sælge til 3000. men ingen vil købe det, hvis de finder det på nettet til en ny og billigere pris.

Så syntes også man som sælger skal se på hvad varen koster nu, ikke hvad den kostede da man i sin tid købe den.
    Jeg personlig er ligeglad med hvad en har givet for varen, hvis nyprisen er billigere nu. så vil jeg da ikkev købe brugt til den pris nyt koster nu.

• #10   18. aug 2009 Jeg synes at det er fornuftig at sammenligne priserne for noget man vil købe.
    Det er helt normalt, at der kan findes mange forskellige priser for den samme ting. Det er fri markedsøkonomi.
    Ingen bliver tvunget til at købe noget når han synes, at prisen ikke er i orden. Så skal man find et andet tilbud med en bedre pris.

• #11   18. aug 2009 Egentlig er det jo ikke noget snyd, går den så går den og så er der en der har lavet en god handel...

• #12   18. aug 2009 je selvfølgelig er det lidt ris til egen røv hvis man køber en vare der er dyre brugt, end hvad den koster fra ny af.....men syns bare dette eksempel og fx det Pernille K også nævner, det er altså for meget, især når man længe har fulgt med i rideudstyrspriser på nettet, og ved med sikkerhed at brugeren aldrig har betalt så meget for varen som han/ hun påstår.......

Selvfølgelig er der mange forskellige priser på udstyr når man surfer rundt på nettet, men en forskel på over 1000,- det syns jeg er meget for et dækken af "ukendt" mærke...(selvfølgelig ikke hvis det er meget dyrt udstyr til mange tusinde kr. så kan jeg forstå det.) smiley

men nej, nej...at der er nogen der skal tjene mange penge på folks uvidenhed, det er sq ikke fair smiley

• #13   18. aug 2009 CNN:
    nej, men det er jo kun ærgeligt for dig med kameraet..
    man er nød til at følge prisen som den er når man vil sælge, og ikke som den var, da man selv købte..

Kommentér på:
Hold da op hvor folk snyder i marked!!

Annonce