1. træningsdag (m. bill) {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke lige hvad der gik af mig i går, men jeg bestemte mig for at NU (!!) skulle hestene sadeltilvænnes.
Første forsøgskanin var Manna.
Som altid tog hun det super roligt, og jeg overvejede et sekund, at jeg da lige så godt kunne springe på nakken af hende.
Meeeeen... små skridt, vi når det nok.
(link fjernet) 19:44:49
(link fjernet) 19:44:49
Næste i ringen var Zaza, og hun var straks mere opmærksom på læderdyret der var spændt til ryggen af hende.
Men hun var dog alligevel rolig og velafbalanceret, og der kom ingen udbrud eller lignende (hun kan godt være lidt 'løs' i bagbenene).
Jeg må dog sige, at det er når sadlen kommer på, at ejeren virkelig opfatter hvor FED ens hest er blevet.
Hold da op en VOM hun render rundt med - sadlen kunne næsten ikke holde sig på sin plads, men ville glide frem p.g.a. volumen bagtil.
(link fjernet) 19:40:53
(link fjernet) 19:40:53
Fanny var vist noget forbavset, da jeg lagde sadlen på ryggen af hende.
"Hvad skal det til for? Var jeg ikke gået på pension??"
Men lidt sjov og afveksling skal man også have, så Fanny fik et par runder på hver volte, og jeg tror faktisk hun hyggede sig.
Hun er ikke gennembørstet, men jeg tror I er voksne nok til at se en hest der er både gammel og en smule beskidt.
(link fjernet) 19:48:17
(link fjernet) 19:48:17
Så kom turen til de to små - Mynte og Frida.
Mynte fik et tæppe og en dækkengjord på, så det mindede lidt om sadel-træning.
Hun er ikke helt vant til longen, så det er der vi koncentrerer os.
Der skal også tages hensyn til hvor meget hun kan klare, inden hun bliver træt (ryg/bagparts-skade).
(link fjernet) 19:34:15
Frida fik jeg ingen billeder af, for hun skal lige lære hvad formålet er med at longere. Hende skal man bruge to hænder til ;o)
Men hun er bestemt ikke uintelligent, så hun har snart knækket koden, og vil forhåbentlig gerne lege med.
Sidst har vi Pyrus.
4. gang med sadel og han var MEGA FJOLLET!
Det var ikke rigtige buk han kom med, men mere sådan noget gadedrengehop kombineret med et hoved der svingede fra side til side.
Han er bestemt ikke bange for sadlen, næh jeg tror faktisk han har savnet den, for han virkede nærmest sådan JUBIIIII-agtig.
Det var dog muligt at fange ham i et roligt øjeblik.
(link fjernet) 19:37:04
Så må vi se hvornår næste træningsdag bliver.
Det skal nok være lidt tidligere på dagen, hvis jeg også skal ta' billeder af hypperne.
jan 2004
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 165 Svar: 2.466
Manna er bare super smuk
1. træningsdag (m. bill)