{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

snydt i byttehandel, hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

hej..

jeg vil lige høre hvordan jeg står i denne sag, inden jeg går videre med den det hele startede med jeg havde min hest tilsalg efter jeg havde fået den retur fra udlån, fordi de lige pludselig ikke fået råd til at købe ham som aftalt. de ringede igen efter og spurgte om jeg ville bytte med en ifolet ponyhoppe og gik så med til det hvis jeg fik transport betalt og 2000 kr oveni. de har ikke nogen penge nu, men vi skriver i kontrakten de skal betales den 1/5. penge kommer der ingen af og hun bliver ved med at rykke det, tilsidst aftaler vi hun sender mig ponyens gamle sadel som har samme værdi som pengene. jeg modtager en gammel brugt sadel af værdi af måske 500 kr og som ikke på noget tidspunkt har passet hoppen! jeg siger jeg vil sende sadlen retur og have mine penge. da hun skrev hun har solgt hesten og bliver hentet i næste uge, men da jeg havde førsteret havde jeg budet nu. det vel så sige jeg har ikke svaret a eller nej, da det var igennem hestegalleri jeg ikke har været på hun har skrevet ikke telefonisk!

så i realiteten har jeg så ikke ret til jeg trække handlen retur? han er solgt til rideskole som jeg bestemt ikke ønsker for min hest,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snydt i byttehandel, hvad gør jeg?
  • #1   28. jul 2009 Hvis du har kontrakt på det! Så kan du lade bytte handlen gå tilbage, da hun ikke har overholdt det.

• #2   28. jul 2009 Jeg tror du har ret til at trække handlen tilbage, men mener der er noget med at du skal passe gevaldigt på. Du må IKKE bare hente din hest, selvom det er hvad man har lyst til at gøre, for det kan du vist komme ret meget op at hænge på.
    Men kan du ikke tage forbi dem på et besøg og snakke med dem? (nu ved kender jeg jo ikke hele historien, men jeg tror det var hvad jeg ville gøre)

• #3   28. jul 2009 jeg bor i nordsjælland og hun i grenå.. så nej det er ikke ligetil. jeg ved ikke engang hvor hesten er i verden kun den er solgt til rideskole!

selvfølgelig henter jeg ikke bare hesten, men jeg vil høre om hvordan jeg står iforholdt til hvis jeg skal blande en advokat ind i det.

• #4   28. jul 2009 jeg har kontrakt på alt, alt er skrevet ned, jeg har førsteret på hesten og det med pengene.

• #5   28. jul 2009 Når det kun er 2000 det drejer sig om ville jeg lade det være lære penge til en anden gang. Aldrig aflevere en hest før den er betalt og da især ikke sådan et mega lavt beløb.

En evt retsag ville blive langt dyrere end de 2000 kr så hvis hun ikke betaler kan du ikke rigtig gøre noget.

Derfor altid kontrakt og penge

• #6   28. jul 2009 jamen det er ikke så beløbet på pengene, det er mere måden hun har gjort det på, s jeg vil hellere ofre penge på det!

og min hest skal ikke sælges og bruges som rideksolehest ovenikøbet.

• #7   28. jul 2009 kan kun sige at det er noget værer "rod" sådan noget, og derfor så er det selfølgelig bedst hvis man ikke handler på den måde .... men sket er sket, og det kan man selfølgelig "kloge i " i lang tid, men det ændre jo ikke noget.

Hun kan teknisk set ikke sælge en hest der endnu ikke er færdig betalt, da "en del " af hesten stadigvæk er din. Dette skal du gøre hende opmærksom på, at hvis hun ønsker at sælge hesten, så skal pengene betales til dig NU, eller du kan trække handlen tilbage pga kontraktbrud ved ikke at betale til tiden ....

Men det bliver nok ikke hverken sjovt eller kortvarrigt, hvis hun stiller sig på bagben. jeg tror at hvis du VIRKELIG ønsker at handlen skal gå tilbage, så skal du finde dig en advokat og få vedkomne til at sende hende et brev hvori der står at pga sådan og sådan ect. så skal handlen gå tilbage, og "bål og brand" hvis det ikke sker ... ellers tror jeg at hun føler sig temli sikker da du bor på sjælland, og nok ikke lige kommer rendende Teknisk set har du vel også kun hendes ord for at hesten er solgt ??? kan jo være løgn !!!!

• #8   28. jul 2009 ja, og jeg vil have ham tilbage for jeg føler mig virkelig dårligt behandlet.

• #9   29. jul 2009 Hejsa
    kender det så absolut godt, prøv at se min profil og under Cherluck Egeris. er lige blevet gevaldigt snydt.
    mvh lisa

• #10   31. jul 2009 Altså at du ikke har fået alle pengene gør jo egentlig, at hesten principielt stadig er din.

Jeg synes, som en anden skriver, at du skulle få en advokat til at sende et anbefalet brev.

Mht. førsteret ved viderekøb har du intet at komme efter. Du har ikke juridisk krav på at dette efterleves - heller ikke selv om det står i kontrakten.
    Når først man har solgt hesten, er det ikke din længere, og man kan ikke fortsætte med at bestemme over den.

Jeg har selv købt en hest, hvor det står i kontrakten - men vil ikke føle mig forpligtet af det. Hvis jeg skal sælge ham, vil jeg dog alligevel tilbyde det til den gamle ejer først, fordi jeg ved, at hun vil ham det bedste.. Men ikke p.g.a. jurisiske forpligtelser - da de ikke findes.

Det vil advokaten også forklare dig, hvis du kontakter en.

Du kan også starte med at skrive til familieadvokaten.dk.
    Det koster vist 30 kr eller sådan noget, og de kan sikkert rådgive en lidt bedre end os

• #11   31. jul 2009 Hvis man ønsker at fortsætte med at kunne bestemme, hvem der skal have hesten, må man udlåne og ikke sælge. Det er den eneste løsning..

Kommentér på:
snydt i byttehandel, hvad gør jeg?

Annonce