{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

karantæne (mistanke om kværke) {{forumTopicSubject}}

Puha, i går var de fleste heste hævede ved kirtlerne, og Ramses var virkelig snottet... så vi satte lige os selv i karantæne på stedet... (for 2-3 uger siden var vi på stranden ved rømø, og to af hestene der var derude fik efterfølgende konstateret kværke, så vi tager ingen chancer ) kun et par heste havde ikke hævede kirtler, April's Nar, Sally og Freja, 3 ud af 16 er ikke gode odds... men vi lukkede de værste tilfælde sammen på en lille fold udendørs (vi vil ikke have det ind) og fik dyrlæge ud her i dag... er selv på arbejde, så min mor har stået for det... dyrlægen mente ikke det var kværke, men alene mistanken gør at vi er enige om at vi skal i karentæne indtil prøverne er analyseret...
Puha... vi skulle have haft 4 heste med til Ribe dyrskue på fredag, hvor vi skulle udstille 3 og ride 3 i kvadrilie... øv øv... men der er ikke noget at gøre, hvis det er kværke, er der meget andet vi ikke kommer med til.. bl.a. kåring i schleswiger forbund med Freja, køre/ridedag med vennerne, føl og plagskue med føl, plage og hoppekåring... Øv Øv...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  karantæne (mistanke om kværke)
  • #1   28. jul 2009 godt nok træls smiley
    Men godt i tager det så alvorligt. smiley


  • #2   28. jul 2009 Det burde alle gøre, havde dem derhavde det på Rømø taget det kligeså alvorligt havde vi ikke været i farezonen nu... de havde samme morgen de tog til rømø, fået at vide at der var én hest i samme stald der var under mistanke... for mig er mistanke = karantæne...

  • #3   28. jul 2009 godt i tager det så alvorligt.. det er sku en grim sygdom =0s..
    vi har også karantæne ude ved os, fordi nogen havde sendt hopper til hingst der lige var kommet ud og af kværke og nogen der så efterfølgende havde været hos os fik så mange alvorlige kværke-tilfælde.. vi har dog ikke selv fået nogen tilfælde, men vi holder sku karantænen alligevel..


  • carina j
    carina j Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 17
    #4   28. jul 2009 dejligt og hører nogle tager det alvorligt. der hvor vores pony stod før tog de det slet ikke alvorligt.grunden var nok også at dyrelægen ikke tog det alvorligt. hun tog nogle prøver,men påstod at der ikke var tegn på kværk.efter en del møder og samtaler med hender viser det sig at det er kværke. ikke sjovt når man står og skal flytte ponyen.puha jeg ser rødt når jeg ser eller hører noget om hende dyrlægen.

  • #5   29. jul 2009 Carina, ja desværre er det heller ikke alle dyrlæger der tager det alvorligt... vores dyrlæge var i tvivl om fremgangsmåden, men han tog straks telefonen og ringede til en bedre kvalificeret dyrlæge... men uanset hvad dyrlægerne havde sagt, forlangte vi prøver, og vi var selv uden tvivl om at vi skulle i karantæne, ihvertfald midlertidig, til vi VED OM det er kværke...

Kommentér på:
karantæne (mistanke om kværke)

Annonce