{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

22-årig islænder uden tølt - låne?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige nogle spørgsmål..

Jeg søger nemlig en islænder til at låne - og jeg har fået tilbudt en 22 årig frisk vallak, men som ikke kan tølte..

Jeg søger en hest at låne til at pleje, passe, hygge, ride tur og til at få undervisning på.

Vil det være ok at få undervisning på en islænder, der ikke kan tølte?

Jeg har ikke fået undervising på islænder før, så derfor spørger jeg...
På forhånd tak...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  22-årig islænder uden tølt - låne??
  • #1   27. jul 2009 Så var det da bedre med en alm pony?? Det er svært at træne tølten ind i dem når de er 22...

• #2   27. jul 2009 det kommer jo an på om
    du vil ride islandsk?

• #3   27. jul 2009 Tjae islændere kan sagtens dressur, det er bare svære med dem fordi man skal ha' styr på de ekstra gangarter - men hvis den ikke kan tølte, så er det jo betydenligt nemmere.

• #4   27. jul 2009 Hvis du vil ride islænderridning så skal du ikke tage den. Hvis du vil ride dressur ville jeg også lade være. Selvom den ikke direkte kan tölte så mixer islændere næsten altid gangarterne. Hvis du vil springe er den simpelthen for gammel.

Hvis det med ridningen er meget vigtigt for dig så vælg en anden. Hvis hyggen er det vigtigste så tag den.. Det er mit råd..

• #5   27. jul 2009 det kommer da an på hva du vil ride..
    vil du ride dressur osv.. så gør det nu ikke noget hvis den ikke tölter, men vil du ride islænderridning, ka det godt gå hen og blive lidt trælst ;0)

• #6   27. jul 2009 stjerne : roxsane, som du kan se på min profil, sprang da lb - la ?
    22år også.

• #7   27. jul 2009 Junnih.
    Det jeg mener er at det er for sent at starte en hest op til spring i den alder. Det er for hård en belastning, hvis ikke den har sprunget før. Hvilket der ikke er mange islændere der gør.

• #8   27. jul 2009 Okay - må I undskylde - jeg var måske ikke helt klar i min beskrivelse.

Jeg har en stor hest, som jeg får undervisning på -

og nu vil så jeg gerne også prøve at få undervisning på en islænder - atlså at ride islandsk?!?

• #9   27. jul 2009 Så synes jeg du skal vælge en ung hest. Man får mest ud af at ride ungheste synes jeg. Det er sværest, og det kræver finføling og konsentration på en hel anden måde. Plus det er skønt at lære fra sig samtidig med at man selv lærer, der findes ingen størrere følelse smiley
    Desuden er der jo ingen der har spoleret den og givet den dumme vaner endnu smiley

• #10   27. jul 2009 Sölvadis var min første islænder. Synes du ikke det gik meget godt for os? Og hun var ikke engang tilredet.. Og jeg kom direkte fra dressur pony..
    Man lære virkelig meget af det..

• #11   27. jul 2009 Ja, men det skal man jo ikke lade sig slå ud af, så kommer man aldrig nogen vejne. Uanset hvad, så synes jeg at en hest på 22 er for gammel. 18 er grænsen ifølge mig. Mellem 5 og 18 synes jeg er bedst..

• #12   28. jul 2009 Mange tak for alle jeres meninger/svar.

Jeg har redet islænder i 5 år nu, men kun redet ture og sådan på dem.
    Alrdig fået undervisning - og det var det jeg skulle begyndte på her til sommer. Den hest jeg skulle have redet på, kan jeg desværre ikke ride på længere - og derfor er jeg på jagt efter en jeg kan låne...

Jeg har så fået tilbudt ham her på 22, som skulle være ret frisk, men altså ikke kan tølte.
    Alle de gange jeg har redet tur har vi da altid tøltet - det er jo det sjoveste, så derfor er jeg lidt i tvivl om jeg skal sige ja til at låne ham, når han nu ikke kan tølte....

Vil jeg få noget ud af undervisningen????

• #13   28. jul 2009 Jeg synes du skal finde en lidt yngre og mere erfaren islænder :o) Så du kan få noget ud af din undervisning. Held og lykke!

• #14   30. jul 2009 Hej igen

Mange tak for alle jeres svar - jeg er stadig lidt i vildrede om, hvad jeg skal gøre!!

Ja jeg ville også meget gerne finde en yngre islænder at låne, men synes det er svært... Jeg har lavet en del opslag, men men...

Tror nu jeg tager ud og ser på ham her den 22 årige, for det er ham eller intet undervisning.....

Jeg går stadig undervisning på stor hest og ville derfor også gerne få undervisning på islænder - og ja der er jo mere i en islænder end tølt, men så skal jeg vel lave letridning og nedsætning i trav i stedet.. det bliver vel ret hårdt, sådan noget pony ridning....

Kommentér på:
22-årig islænder uden tølt - låne??

Annonce